Mercedes zachraňuje planetu, sází na GLC, vodík a elektřinu

ar6, 14. června 2016, 03:15 Google+

Na poli alternativních pohonů má Mercedes mnohonásobné zastoupení hybridním pohonem počínaje a elektromotory konče. Vodík ale v aktuální nabídce chybí, ačkoliv i jím poháněná auta v minulosti trojcípá hvězda vyrobila. Navázat na ně bude chtít SUV GLC F-Cell, zajímavé také přídavným elektromotorem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz GLC F-Cell je vodíkovou verzí německého SUV.

Mercedes-Benz GLC F-Cell je vodíkovou verzí německého SUV. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Vodíková auta jsou na současné mapě spíše výjimkou, jedním z hlavních důvodů je přitom vysoká cena a nízká dostupnost míst, kde by se daly nádrže doplnit. Nicméně vzpomeňte na začátky elektromobilů a kde je tento „mikrosvět“ teď. Něco podobného může potkat i palivové články, a Mercedes na to chce být připravený. Jeho GLC F-Cell tak půjde do prodeje již v příštím roce, přitom by mělo být relativně dostupné (ačkoliv který model je v nabídce Mercedesu skutečně lidový…).

Aktuálně však trojcípá hvězda ukázala pouze koncept, který cestou do série projde ještě řadou změn a vylepšení. Vodík je čerpán do dvou karbonových nádrží s tlakem 700 barů, zabudovaných do podlahy vozu, jež celkově pojmou 8 kilogramů paliva. Jejich naplnění navíc zabere pouhé tři minuty, což oproti dobám nedávno minulým představuje obrovský posun.

Ještě zajímavější je nicméně zabudování elektromotoru do pohonného ústrojí. Z vodíkového GLC se tak stává také plug-in hybrid, jemuž k pohonu pomáhají lithium-iontové akumulátory o kapacitě 9 kWh. Čistě na elektřinu umí vůz ujet 50 kilometrů, v kombinaci s vodíkem je pak dojezd kolem 500 kilometrů. V dohledné době navíc nepůjde o jediný ekologický Mercedes. Pro pařížský autosalon je nachystán koncept elektrického SUV s dojezdem 500 kilometrů. Cílem tohoto modelu je Tesla Model X, a to je soupeř z kategorie nejsilnějších.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes zachraňuje planetu, sází na GLC, vodík a elektřinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volvo a jeho nový motor T5

Volvo odhaluje motor T5. Pětiválec ale určitě nečekejte!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud