Na poli alternativních pohonů má Mercedes mnohonásobné zastoupení hybridním pohonem počínaje a elektromotory konče. Vodík ale v aktuální nabídce chybí, ačkoliv i jím poháněná auta v minulosti trojcípá hvězda vyrobila. Navázat na ně bude chtít SUV GLC F-Cell, zajímavé také přídavným elektromotorem.
Vodíková auta jsou na současné mapě spíše výjimkou, jedním z hlavních důvodů je přitom vysoká cena a nízká dostupnost míst, kde by se daly nádrže doplnit. Nicméně vzpomeňte na začátky elektromobilů a kde je tento „mikrosvět“ teď. Něco podobného může potkat i palivové články, a Mercedes na to chce být připravený. Jeho GLC F-Cell tak půjde do prodeje již v příštím roce, přitom by mělo být relativně dostupné (ačkoliv který model je v nabídce Mercedesu skutečně lidový…).
Aktuálně však trojcípá hvězda ukázala pouze koncept, který cestou do série projde ještě řadou změn a vylepšení. Vodík je čerpán do dvou karbonových nádrží s tlakem 700 barů, zabudovaných do podlahy vozu, jež celkově pojmou 8 kilogramů paliva. Jejich naplnění navíc zabere pouhé tři minuty, což oproti dobám nedávno minulým představuje obrovský posun.
Ještě zajímavější je nicméně zabudování elektromotoru do pohonného ústrojí. Z vodíkového GLC se tak stává také plug-in hybrid, jemuž k pohonu pomáhají lithium-iontové akumulátory o kapacitě 9 kWh. Čistě na elektřinu umí vůz ujet 50 kilometrů, v kombinaci s vodíkem je pak dojezd kolem 500 kilometrů. V dohledné době navíc nepůjde o jediný ekologický Mercedes. Pro pařížský autosalon je nachystán koncept elektrického SUV s dojezdem 500 kilometrů. Cílem tohoto modelu je Tesla Model X, a to je soupeř z kategorie nejsilnějších.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?