Světový rekordman v hospodárné jízdě Gerhard Plattner se před dvěma dny vydal prověřit spotřebou nové generace užitkového Volkswagenu Transporter T6 s motorem 2.0 TDI. Jak to dopadlo, kolik činila jeho průměrná spotřeba a jak se cítil bezprostředně po dojezdu do Prahy? Na to vše vám odpovíme díky včerejší tiskové konferenci.
Předem by bylo dobré uvést, kdo vlastně je Gerhard Plattner. Pro někoho neznámé jméno ale obsahuje řadu odkazů na světové řidičské rekordy. Pro ně si většinou vybírá velmi často auta značky Volkswagen. Tak například v roce 2005 se Plattner rozhodl dojet se zcela sériovým modelem Volkswagen Caravelle z německého Hannoveru do tureckého Istanbulu, přičemž si na trase dlouhé 2500 km naplánoval jedinou zastávku na čerpací stanici pro doplnění paliva.
O dva roky později Plattner překonal vzdálenost devět tisíc kilometrů a projel 24 evropskými zeměmi. Tenkrát to bylo pro změnu s modelem Caddy EcoFuel na stlačený zemní plyn. Celá cesta ho přitom stála pouhých 419 eur. Jeho posledním počinem pak byla zkouška spotřeby u nového Transporteru na trase Praha-Hannover-Praha.
Tato zkouška s cílem překonat více než 1100 kilometrů na jednu nádrž nakonec dopadla nečekaně dobře, ovšem pro Plattnera to zřejmě bylo peklo. Po příjezdu se totiž velmi unavený Plattner rozhovořil o tom, jak nemohl v rámci co nejnižší spotřeby používat klimatizaci, natož pak si stáhnout okénko. Díky vedrům v Německu a dlouhým kolonám, kdy v nich strávil okolo 180 km, se v Transporteru doslova pekl, ovšem konečný výsledek stál za to.
Po příjezdu a dotankování doplna totiž byla vypočítána průměrná spotřeba 4,91 litru na 100 km. To je velmi solidní hodnota, kterou Plattner dokázal, že i velká dodávka umí jet za necelých pět litrů. "Užitkové vozy značky Volkswagen mě nikdy nezklamaly a jejich hospodárnost, odolnost i spolehlivost jsem měl možnost prověřit při nesčetných příležitostech, během mnoha tisíc kilometrů běžného provozu i v těch nejnáročnějších podmínkách,“ řekl na konto nového Transporteru Gerhard Plattner".
Pod kapotou vozu pracoval klasický naftový dvoulitr TDI s výkonem 150 koní plnící emisní normu Euro 6. Ten byl spojen se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Na měření spotřeby paliva pak dohlédla nezávislá organizace International Police-Motor Corporation.
Sám Plattner řekl, že místy využíval tempomat, na jiných úsecích pro změnu raději vyřazoval na neutrál. Současně s tím nejel víc jak 110 km/h, protože okolní provoz to nedovolil. Důležitá je také informace, že auto nebylo nijak oblepeno, maximálně byla zapečetěna palivová nádrž.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).