Světový rekordman v hospodárné jízdě Gerhard Plattner se před dvěma dny vydal prověřit spotřebou nové generace užitkového Volkswagenu Transporter T6 s motorem 2.0 TDI. Jak to dopadlo, kolik činila jeho průměrná spotřeba a jak se cítil bezprostředně po dojezdu do Prahy? Na to vše vám odpovíme díky včerejší tiskové konferenci.
Předem by bylo dobré uvést, kdo vlastně je Gerhard Plattner. Pro někoho neznámé jméno ale obsahuje řadu odkazů na světové řidičské rekordy. Pro ně si většinou vybírá velmi často auta značky Volkswagen. Tak například v roce 2005 se Plattner rozhodl dojet se zcela sériovým modelem Volkswagen Caravelle z německého Hannoveru do tureckého Istanbulu, přičemž si na trase dlouhé 2500 km naplánoval jedinou zastávku na čerpací stanici pro doplnění paliva.
O dva roky později Plattner překonal vzdálenost devět tisíc kilometrů a projel 24 evropskými zeměmi. Tenkrát to bylo pro změnu s modelem Caddy EcoFuel na stlačený zemní plyn. Celá cesta ho přitom stála pouhých 419 eur. Jeho posledním počinem pak byla zkouška spotřeby u nového Transporteru na trase Praha-Hannover-Praha.
Tato zkouška s cílem překonat více než 1100 kilometrů na jednu nádrž nakonec dopadla nečekaně dobře, ovšem pro Plattnera to zřejmě bylo peklo. Po příjezdu se totiž velmi unavený Plattner rozhovořil o tom, jak nemohl v rámci co nejnižší spotřeby používat klimatizaci, natož pak si stáhnout okénko. Díky vedrům v Německu a dlouhým kolonám, kdy v nich strávil okolo 180 km, se v Transporteru doslova pekl, ovšem konečný výsledek stál za to.
Po příjezdu a dotankování doplna totiž byla vypočítána průměrná spotřeba 4,91 litru na 100 km. To je velmi solidní hodnota, kterou Plattner dokázal, že i velká dodávka umí jet za necelých pět litrů. "Užitkové vozy značky Volkswagen mě nikdy nezklamaly a jejich hospodárnost, odolnost i spolehlivost jsem měl možnost prověřit při nesčetných příležitostech, během mnoha tisíc kilometrů běžného provozu i v těch nejnáročnějších podmínkách,“ řekl na konto nového Transporteru Gerhard Plattner".
Pod kapotou vozu pracoval klasický naftový dvoulitr TDI s výkonem 150 koní plnící emisní normu Euro 6. Ten byl spojen se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Na měření spotřeby paliva pak dohlédla nezávislá organizace International Police-Motor Corporation.
Sám Plattner řekl, že místy využíval tempomat, na jiných úsecích pro změnu raději vyřazoval na neutrál. Současně s tím nejel víc jak 110 km/h, protože okolní provoz to nedovolil. Důležitá je také informace, že auto nebylo nijak oblepeno, maximálně byla zapečetěna palivová nádrž.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?