Světový rekordman v hospodárné jízdě Gerhard Plattner se před dvěma dny vydal prověřit spotřebou nové generace užitkového Volkswagenu Transporter T6 s motorem 2.0 TDI. Jak to dopadlo, kolik činila jeho průměrná spotřeba a jak se cítil bezprostředně po dojezdu do Prahy? Na to vše vám odpovíme díky včerejší tiskové konferenci.
Předem by bylo dobré uvést, kdo vlastně je Gerhard Plattner. Pro někoho neznámé jméno ale obsahuje řadu odkazů na světové řidičské rekordy. Pro ně si většinou vybírá velmi často auta značky Volkswagen. Tak například v roce 2005 se Plattner rozhodl dojet se zcela sériovým modelem Volkswagen Caravelle z německého Hannoveru do tureckého Istanbulu, přičemž si na trase dlouhé 2500 km naplánoval jedinou zastávku na čerpací stanici pro doplnění paliva.
O dva roky později Plattner překonal vzdálenost devět tisíc kilometrů a projel 24 evropskými zeměmi. Tenkrát to bylo pro změnu s modelem Caddy EcoFuel na stlačený zemní plyn. Celá cesta ho přitom stála pouhých 419 eur. Jeho posledním počinem pak byla zkouška spotřeby u nového Transporteru na trase Praha-Hannover-Praha.
Tato zkouška s cílem překonat více než 1100 kilometrů na jednu nádrž nakonec dopadla nečekaně dobře, ovšem pro Plattnera to zřejmě bylo peklo. Po příjezdu se totiž velmi unavený Plattner rozhovořil o tom, jak nemohl v rámci co nejnižší spotřeby používat klimatizaci, natož pak si stáhnout okénko. Díky vedrům v Německu a dlouhým kolonám, kdy v nich strávil okolo 180 km, se v Transporteru doslova pekl, ovšem konečný výsledek stál za to.
Po příjezdu a dotankování doplna totiž byla vypočítána průměrná spotřeba 4,91 litru na 100 km. To je velmi solidní hodnota, kterou Plattner dokázal, že i velká dodávka umí jet za necelých pět litrů. "Užitkové vozy značky Volkswagen mě nikdy nezklamaly a jejich hospodárnost, odolnost i spolehlivost jsem měl možnost prověřit při nesčetných příležitostech, během mnoha tisíc kilometrů běžného provozu i v těch nejnáročnějších podmínkách,“ řekl na konto nového Transporteru Gerhard Plattner".
Pod kapotou vozu pracoval klasický naftový dvoulitr TDI s výkonem 150 koní plnící emisní normu Euro 6. Ten byl spojen se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Na měření spotřeby paliva pak dohlédla nezávislá organizace International Police-Motor Corporation.
Sám Plattner řekl, že místy využíval tempomat, na jiných úsecích pro změnu raději vyřazoval na neutrál. Současně s tím nejel víc jak 110 km/h, protože okolní provoz to nedovolil. Důležitá je také informace, že auto nebylo nijak oblepeno, maximálně byla zapečetěna palivová nádrž.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.