První Logan dostal elektromotor, na kapotě však nosí logo Mahindra

Mahindra e-Verito je elektrickou variantou první generace Dacie Logan.
Mahindra e-Verito je elektrickou variantou první generace Dacie Logan., foto: Mahindra
ar6 5. června 2016 04:00
Sdílej:

Licence na výrobu první Dacie Logan byla prodána hned několika automobilkám. Mezi nimi se objevila také indická Mahindra, která ze sedanu se jménem Verito odvodila i praktičtější pětidveřový hatchback. Nyní přichází na indický trh další varianta, jíž byste u Loganu hledali těžko.

Dacii Logan jste mohli zakoupit ze zážehovým nebo vznětovým motorem, vrcholem alternativního pohonu byla verze, jezdící na plyn. Mahindra však z Loganu, kterému říká Verito, odvodila elektromobil, ačkoliv základy vozu sahají až do devadesátých let. Je ovšem pravdou, že e-Verito nemá s Dacií na první pohled mnoho společného. I kvůli modernizacím jsou tu chromovaná maska chladiče, jiná světla nebo nové nárazníky.

Nejvíce tak příbuznost s rumunským vozem prozradí tvar karosérie, respektive interiér se stejnými kruhovými výdechy ventilace nebo tvarováním úložného prostoru před spolujezdcem. Elektrická varianta se uvnitř liší jiným voličem převodovky a především centrálním digitálním displejem na přístrojovém panelu, zobrazujícím rychlost, počet najetých kilometrů a stav nabití baterií.

Elektromotor pod kapotou e-Verita má výkon 41 koní při 3500 ot./min a točivý moment 91 Nm při 3000 ot./min. Není to mnoho, v kombinaci s jednostupňovým automatem je také maximální rychlost jen 86 km/h, avšak lithium-iontové akumulátory o neupřesněné kapacitě stačí na ujetí 110 kilometrů (s funkcí Revive lze dosáhnout o osm kilometrů více). A to je slušné číslo. Plné nabití zabere 8 hodin a 45 minut, s rychlonabíječkou, dostoupnou v nejvyšší výbavě D6, je 80 procent kapacity dostupných za 1 hodinu a 45 minut. Dobrou zprávou je, že baterie neubraly na prostornosti, takže 4247 milimetrů dlouhý sedan pojme 5 lidí a 510 litrů zavazadel. Celková hmotnost však narostla na 1700 kilogramů.

K dispozici budou výbavové stupně D2, D4 a D6. Základní cena vozu je 950 000 rupií (cca 342 000 korun), za nejlépe vybavenou variantu dáte rovný milion rupií (cca 360 000 korun). Smířit se ale musíte s absencí většiny bezpečnostních i komfortních prvků.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?