Licence na výrobu první Dacie Logan byla prodána hned několika automobilkám. Mezi nimi se objevila také indická Mahindra, která ze sedanu se jménem Verito odvodila i praktičtější pětidveřový hatchback. Nyní přichází na indický trh další varianta, jíž byste u Loganu hledali těžko.
Dacii Logan jste mohli zakoupit ze zážehovým nebo vznětovým motorem, vrcholem alternativního pohonu byla verze, jezdící na plyn. Mahindra však z Loganu, kterému říká Verito, odvodila elektromobil, ačkoliv základy vozu sahají až do devadesátých let. Je ovšem pravdou, že e-Verito nemá s Dacií na první pohled mnoho společného. I kvůli modernizacím jsou tu chromovaná maska chladiče, jiná světla nebo nové nárazníky.
Nejvíce tak příbuznost s rumunským vozem prozradí tvar karosérie, respektive interiér se stejnými kruhovými výdechy ventilace nebo tvarováním úložného prostoru před spolujezdcem. Elektrická varianta se uvnitř liší jiným voličem převodovky a především centrálním digitálním displejem na přístrojovém panelu, zobrazujícím rychlost, počet najetých kilometrů a stav nabití baterií.
Elektromotor pod kapotou e-Verita má výkon 41 koní při 3500 ot./min a točivý moment 91 Nm při 3000 ot./min. Není to mnoho, v kombinaci s jednostupňovým automatem je také maximální rychlost jen 86 km/h, avšak lithium-iontové akumulátory o neupřesněné kapacitě stačí na ujetí 110 kilometrů (s funkcí Revive lze dosáhnout o osm kilometrů více). A to je slušné číslo. Plné nabití zabere 8 hodin a 45 minut, s rychlonabíječkou, dostoupnou v nejvyšší výbavě D6, je 80 procent kapacity dostupných za 1 hodinu a 45 minut. Dobrou zprávou je, že baterie neubraly na prostornosti, takže 4247 milimetrů dlouhý sedan pojme 5 lidí a 510 litrů zavazadel. Celková hmotnost však narostla na 1700 kilogramů.
K dispozici budou výbavové stupně D2, D4 a D6. Základní cena vozu je 950 000 rupií (cca 342 000 korun), za nejlépe vybavenou variantu dáte rovný milion rupií (cca 360 000 korun). Smířit se ale musíte s absencí většiny bezpečnostních i komfortních prvků.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.