První Logan dostal elektromotor, na kapotě však nosí logo Mahindra

Mahindra e-Verito je elektrickou variantou první generace Dacie Logan.
Mahindra e-Verito je elektrickou variantou první generace Dacie Logan., foto: Mahindra
ar6 5. června 2016 4:00
Sdílej:

Licence na výrobu první Dacie Logan byla prodána hned několika automobilkám. Mezi nimi se objevila také indická Mahindra, která ze sedanu se jménem Verito odvodila i praktičtější pětidveřový hatchback. Nyní přichází na indický trh další varianta, jíž byste u Loganu hledali těžko.

Dacii Logan jste mohli zakoupit ze zážehovým nebo vznětovým motorem, vrcholem alternativního pohonu byla verze, jezdící na plyn. Mahindra však z Loganu, kterému říká Verito, odvodila elektromobil, ačkoliv základy vozu sahají až do devadesátých let. Je ovšem pravdou, že e-Verito nemá s Dacií na první pohled mnoho společného. I kvůli modernizacím jsou tu chromovaná maska chladiče, jiná světla nebo nové nárazníky.

Nejvíce tak příbuznost s rumunským vozem prozradí tvar karosérie, respektive interiér se stejnými kruhovými výdechy ventilace nebo tvarováním úložného prostoru před spolujezdcem. Elektrická varianta se uvnitř liší jiným voličem převodovky a především centrálním digitálním displejem na přístrojovém panelu, zobrazujícím rychlost, počet najetých kilometrů a stav nabití baterií.

Elektromotor pod kapotou e-Verita má výkon 41 koní při 3500 ot./min a točivý moment 91 Nm při 3000 ot./min. Není to mnoho, v kombinaci s jednostupňovým automatem je také maximální rychlost jen 86 km/h, avšak lithium-iontové akumulátory o neupřesněné kapacitě stačí na ujetí 110 kilometrů (s funkcí Revive lze dosáhnout o osm kilometrů více). A to je slušné číslo. Plné nabití zabere 8 hodin a 45 minut, s rychlonabíječkou, dostoupnou v nejvyšší výbavě D6, je 80 procent kapacity dostupných za 1 hodinu a 45 minut. Dobrou zprávou je, že baterie neubraly na prostornosti, takže 4247 milimetrů dlouhý sedan pojme 5 lidí a 510 litrů zavazadel. Celková hmotnost však narostla na 1700 kilogramů.

K dispozici budou výbavové stupně D2, D4 a D6. Základní cena vozu je 950 000 rupií (cca 342 000 korun), za nejlépe vybavenou variantu dáte rovný milion rupií (cca 360 000 korun). Smířit se ale musíte s absencí většiny bezpečnostních i komfortních prvků.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.