Britská automobilka McLaren si po roce 2015, kdy prodala pouze 1 654 vozů, klade nebývala ambiciózní cíle. Ředitel automobilky Mike Flewitt očekává, že wokingská společnost dokáže v letošním roce pokořit hranici tří tisíc prodaných automobilů. Zdvojnásobení produkce je ale jen začátek.
Společnost by dle svého plánu ráda dosáhla ročního prodeje mezi čtyřmi a půl a pěti tisíci prodaných vozů, což je maximum, co by automobilka mohla při současné kapacitě chrlit.
Zvyýšení produkce a odbytu je klíč k získání peněz pro výzkum nových technologií. McLaren chystá v blízké budoucnosti představení patnácti nových produktů a uvést pohonnou jednotku se zcela novou architekturou, určenou pro hybridní sportovní vozy.
Tato nová pohonná jednotka má nahradit osmiválec, který McLaren využívá v současnosti, a narozdíl od něj bude mít novinka hybridní technologii do sebe zakomponovanou již od prvního dne.
Právě hybridy mají v roce 2022 tvořit více než polovinu portfolia McLarenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.