Britská automobilka McLaren si po roce 2015, kdy prodala pouze 1 654 vozů, klade nebývala ambiciózní cíle. Ředitel automobilky Mike Flewitt očekává, že wokingská společnost dokáže v letošním roce pokořit hranici tří tisíc prodaných automobilů. Zdvojnásobení produkce je ale jen začátek.
Společnost by dle svého plánu ráda dosáhla ročního prodeje mezi čtyřmi a půl a pěti tisíci prodaných vozů, což je maximum, co by automobilka mohla při současné kapacitě chrlit.
Zvyýšení produkce a odbytu je klíč k získání peněz pro výzkum nových technologií. McLaren chystá v blízké budoucnosti představení patnácti nových produktů a uvést pohonnou jednotku se zcela novou architekturou, určenou pro hybridní sportovní vozy.
Tato nová pohonná jednotka má nahradit osmiválec, který McLaren využívá v současnosti, a narozdíl od něj bude mít novinka hybridní technologii do sebe zakomponovanou již od prvního dne.
Právě hybridy mají v roce 2022 tvořit více než polovinu portfolia McLarenu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.