Pokud zamíříte na ženevský autosalon, pravděpodobně neminete stánek mladoboleslavské Škodovky. Ta si připravila premiéru konceptu velkého SUV VisionS, jehož podobu ale známe již od poloviny února. Se začátkem výstavy však okřídlený šíp nechal nahlédnout i do interiéru.
Dominantou kabiny jsou dva 16palcové displeje – jeden je před řidičem a tvoří digitální přístrojový panel, ten druhý má své místo před spolujezdcem a obstarává zábavní funkce vozu. Na středovém tunelu je třetí dotyková obrazovka, sloužící k ovládání palubních funkcí SUV. Separátně mohou tuto činnost vykonávat i cestující ve druhé řadě, místo prostředního sedadla (VisionS je šestimístný) totiž částečně zaplňuje právě obrazovka. A jejich plejádu uzavírají celkem čtyři displeje v zadní části první a druhé řady sedadel. Celý palubní systém počítá s propojením chytrého telefonu pomocí funkce SmartLink a internetovým připojením LTE.
Každý cestující tak má vlastní obrazovku, doplněnou i individuálními sluchátky. Ve všech čtyřech dveřích najdeme integrovanou bezdrátovou nabíječku Phonebox, celkovou luxusní atmosféru v kabině potom dotváří světle šedé čalounění kůží Nappa, kontrastující s tmavými koženými částmi potahů sedadel nebo středové opěrky. Logo na volantu je spolu s detaily ve dveřích a na středové konzoli zhotoveno z ručně broušeného českého křišťálu. Ambientní osvětlení umí svítit deseti různými barvami.
Svým vzhledem, který ovlivňuje kubismus nebo (opět) český křišťál, patří VisionS určitě k nejatraktivnějším modelům značky Škoda. Stačí se zaměřit na dvoudílná přední světla s klínovitým tvarem a LED diodami, jejichž přenesení do výroby je ovšem poměrně sporné. Výrazným prvkem je vpředu i vzadu umístěný světelný pás ve spodní části nárazníku. Ještě než se ale dostaneme k zadním partiím, neměli bychom zapomenout na boční linii Tornado, známou i ze sériových modelů s okřídleným šípem.
Skupinová LED světla se podobají těm u Superbu nebo konceptu VisionC, naopak lesklý černý difuzor se dvěma koncovkami výfuku u žádné jiné Škody nenajdete. Diskutabilní je použití zelené barvy Island, doplněné zajímavě tvarovanými 21palcovými koly. Pod efektní karosérií se ukrývá modulární platforma MQB (vpředu vzpěry MacPherson, vzadu čtyřprvková náprava) s rozvorem o délce 2,79 metru. Celkově má VisionS na délku 4,70 metru, na šířku 1,91 metru a na výšku 1,68 metru. Do kufru se vejde 460 litrů.
Vůbec poprvé je u automobilu s okřídleným šípem použito plug-in hybridní pohonné ústrojí. Jeho základem je zážehová čtrnáctistovka TSI s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Sílu přenáší na vozovku šestistupňový dvouspojkový automat DSG, do nějž je integrován elektromotor s výkonem 54 koní a točivým momentem 220 Nm. Jelikož je ale VisionS „terénním modelem,“ nesmí u zadní nápravy chybět druhý elektromotor s výkonem 116 koní a točivým momentem 270 Nm. Tato elektrická jednotka navíc pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy.
V součinnosti všech tří motorů má Škoda VisionS inteligentní pohon všech kol bez mechanického propojení. Na vozovku takto může přenášet až 225 systémových koní, které dopomáhají ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximální rychlosti téměř 200 km/h. Spotřeba je laboratorních 1,9 l/100 km, vzhledem ke kapalinou chlazeným lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 12,4 kWh (umístěné jsou před zadní nápravou) však umí SUV ujet až 50 elektrických kilometrů. Celkově, při použití benzínu i elektřiny, je dojezd až 1000 kilometrů.
Podobně, jako u dalších plug-in hybridů koncernu Volkswagen, může i tady řidič volit z několika režimů jízdy, zahrnující vedle elektrického i nabíjecí. Kompromisem může být mód Hybrid s ideální kombinací využívání elektrické energie a benzínu v běžné nádrži, pro milovníky rychlé akcelerace je tady režim Hybrid Sport. Podvozek se chlubí adaptivními tlumiči, nastavitelné v režimech Standard, Sport a Comfort. Vedle nich je tu i progresivní řízení.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!