Škoda VisionS odhalila interiér, každý pasažér má vlastní obrazovku

ar6, 29. února 2016, 21:51 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Pokud zamíříte na ženevský autosalon, pravděpodobně neminete stánek mladoboleslavské Škodovky. Ta si připravila premiéru konceptu velkého SUV VisionS, jehož podobu ale známe již od poloviny února. Se začátkem výstavy však okřídlený šíp nechal nahlédnout i do interiéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda VisionS má v interiéru obrazovku pro každého a pod kapotou plug-in hybrid.

Škoda VisionS má v interiéru obrazovku pro každého a pod kapotou plug-in hybrid. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Dominantou kabiny jsou dva 16palcové displeje – jeden je před řidičem a tvoří digitální přístrojový panel, ten druhý má své místo před spolujezdcem a obstarává zábavní funkce vozu. Na středovém tunelu je třetí dotyková obrazovka, sloužící k ovládání palubních funkcí SUV. Separátně mohou tuto činnost vykonávat i cestující ve druhé řadě, místo prostředního sedadla (VisionS je šestimístný) totiž částečně zaplňuje právě obrazovka. A jejich plejádu uzavírají celkem čtyři displeje v zadní části první a druhé řady sedadel. Celý palubní systém počítá s propojením chytrého telefonu pomocí funkce SmartLink a internetovým připojením LTE.

img-responsive

Kabině dominují dva displeje s úhlopříčkou 16 palců. | foto: Škoda Auto

Každý cestující tak má vlastní obrazovku, doplněnou i individuálními sluchátky. Ve všech čtyřech dveřích najdeme integrovanou bezdrátovou nabíječku Phonebox, celkovou luxusní atmosféru v kabině potom dotváří světle šedé čalounění kůží Nappa, kontrastující s tmavými koženými částmi potahů sedadel nebo středové opěrky. Logo na volantu je spolu s detaily ve dveřích a na středové konzoli zhotoveno z ručně broušeného českého křišťálu. Ambientní osvětlení umí svítit deseti různými barvami.

Svým vzhledem, který ovlivňuje kubismus nebo (opět) český křišťál, patří VisionS určitě k nejatraktivnějším modelům značky Škoda. Stačí se zaměřit na dvoudílná přední světla s klínovitým tvarem a LED diodami, jejichž přenesení do výroby je ovšem poměrně sporné. Výrazným prvkem je vpředu i vzadu umístěný světelný pás ve spodní části nárazníku. Ještě než se ale dostaneme k zadním partiím, neměli bychom zapomenout na boční linii Tornado, známou i ze sériových modelů s okřídleným šípem.

img-responsive

Atraktivní tvary najdeme nejen vpředu, ale i vzadu, Škoda VisionS. | foto: Škoda Auto

Skupinová LED světla se podobají těm u Superbu nebo konceptu VisionC, naopak lesklý černý difuzor se dvěma koncovkami výfuku u žádné jiné Škody nenajdete. Diskutabilní je použití zelené barvy Island, doplněné zajímavě tvarovanými 21palcovými koly. Pod efektní karosérií se ukrývá modulární platforma MQB (vpředu vzpěry MacPherson, vzadu čtyřprvková náprava) s rozvorem o délce 2,79 metru. Celkově má VisionS na délku 4,70 metru, na šířku 1,91 metru a na výšku 1,68 metru. Do kufru se vejde 460 litrů.

Vůbec poprvé je u automobilu s okřídleným šípem použito plug-in hybridní pohonné ústrojí. Jeho základem je zážehová čtrnáctistovka TSI s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Sílu přenáší na vozovku šestistupňový dvouspojkový automat DSG, do nějž je integrován elektromotor s výkonem 54 koní a točivým momentem 220 Nm. Jelikož je ale VisionS „terénním modelem,“ nesmí u zadní nápravy chybět druhý elektromotor s výkonem 116 koní a točivým momentem 270 Nm. Tato elektrická jednotka navíc pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy.

img-responsive

Jeden spalovací a dva elektrické motory se starají o pohon, Škoda VisionS. | foto: Škoda Auto

V součinnosti všech tří motorů má Škoda VisionS inteligentní pohon všech kol bez mechanického propojení. Na vozovku takto může přenášet až 225 systémových koní, které dopomáhají ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximální rychlosti téměř 200 km/h. Spotřeba je laboratorních 1,9 l/100 km, vzhledem ke kapalinou chlazeným lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 12,4 kWh (umístěné jsou před zadní nápravou) však umí SUV ujet až 50 elektrických kilometrů. Celkově, při použití benzínu i elektřiny, je dojezd až 1000 kilometrů.

Podobně, jako u dalších plug-in hybridů koncernu Volkswagen, může i tady řidič volit z několika režimů jízdy, zahrnující vedle elektrického i nabíjecí. Kompromisem může být mód Hybrid s ideální kombinací využívání elektrické energie a benzínu v běžné nádrži, pro milovníky rychlé akcelerace je tady režim Hybrid Sport. Podvozek se chlubí adaptivními tlumiči, nastavitelné v režimech Standard, Sport a Comfort. Vedle nich je tu i progresivní řízení.

Vytisknout

Diskuze: Škoda VisionS odhalila interiér, každý pasažér má vlastní obrazovku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Transporter od MTM

Transporter od MTM překvapí svým ohromujícím točivým momentem!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud