Emise naftových motorů můžou překročit limit o 110 procent. Schválila to samotná EU

Logo motorů TDI koncernu Volkswagen.
Logo motorů TDI koncernu Volkswagen., foto: auto-types.com
ar5 5. února 2016 07:38
Sdílej:

Aféra Dieselgate koncernu VW způsobila poprask ve světě naftových aut. Automobilky se ale nevzdávají a nyní Evropská unie schválila nové ustanovení.

Nově mohou dieselové motory vypuštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise oxidů dusíku NOx. Aby tento návrh neprošel, muselo by se proti němu postavit 376 evropských poslanců, nakonec ale jich bylo jen 317. Výsledkem tak byl verdikt "schváleno".

Dieselová auta mohou nově oficiálně vypouštět v reálném provozu až 0,168 g NOx/km. To je defacto jen o kousek méně, než co povolovala norma Euro 5. Ti z vás, kdo jsou ekologicky zaměření, ale nemusejí propadat panice. Nové ustanovení platí až od září 2017 do ledna 2020. Od ledna 2020 pak reálné emise NOx mohou narůst jen o 50 procent oproti laboratorním měřením.

Ke všemu se vyjádřila i organizace ACEA. Podle ní se jedná o důležitý krok, který automobilkám pomůže získat drahocenný čas na vyvinutí spolehlivých a efektivních systémů čistění emisí.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.