Aféra Dieselgate koncernu VW způsobila poprask ve světě naftových aut. Automobilky se ale nevzdávají a nyní Evropská unie schválila nové ustanovení.
Nově mohou dieselové motory vypuštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise oxidů dusíku NOx. Aby tento návrh neprošel, muselo by se proti němu postavit 376 evropských poslanců, nakonec ale jich bylo jen 317. Výsledkem tak byl verdikt "schváleno".
Dieselová auta mohou nově oficiálně vypouštět v reálném provozu až 0,168 g NOx/km. To je defacto jen o kousek méně, než co povolovala norma Euro 5. Ti z vás, kdo jsou ekologicky zaměření, ale nemusejí propadat panice. Nové ustanovení platí až od září 2017 do ledna 2020. Od ledna 2020 pak reálné emise NOx mohou narůst jen o 50 procent oproti laboratorním měřením.
Ke všemu se vyjádřila i organizace ACEA. Podle ní se jedná o důležitý krok, který automobilkám pomůže získat drahocenný čas na vyvinutí spolehlivých a efektivních systémů čistění emisí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?