Nově mohou dieselové motory vypuštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise oxidů dusíku NOx. Aby tento návrh neprošel, muselo by se proti němu postavit 376 evropských poslanců, nakonec ale jich bylo jen 317. Výsledkem tak byl verdikt "schváleno".
Dieselová auta mohou nově oficiálně vypouštět v reálném provozu až 0,168 g NOx/km. To je defacto jen o kousek méně, než co povolovala norma Euro 5. Ti z vás, kdo jsou ekologicky zaměření, ale nemusejí propadat panice. Nové ustanovení platí až od září 2017 do ledna 2020. Od ledna 2020 pak reálné emise NOx mohou narůst jen o 50 procent oproti laboratorním měřením.
Ke všemu se vyjádřila i organizace ACEA. Podle ní se jedná o důležitý krok, který automobilkám pomůže získat drahocenný čas na vyvinutí spolehlivých a efektivních systémů čistění emisí.