Jedním z aut, nejčastější kopírovaných čínskými výrobci, překvapivě není žádný model BMW, Mercedesu ani Volkswagenu. Je to Smart ForTwo (dříve City Coupé), německé mikroautíčko, o jehož napodobení se pokoušelo již obrovské množství výrobců. K nejaktivnějším patří Zotye, představující nový model E200.
Mikroauto s délkou jen 2735 mm, šířkou 1600 mm, výškou 1630 mm a rozvorem 1810 mm na první pohled Smart zas až tolik nepřipomíná. Ano, je tu pokus o dvoubarevnou karosérii (ačkoliv bez rámu Trilion dosti slabý), nicméně provedení přední nebo zadní části na originál tolik nepoukazují. Maska chladiče (v níž je konektor pro nabíjení) by se spolu s optikou předních světel, jejichž součástí jsou LED diody denního svícení, dokonce dala označit za docela povedenou. Z diod jsou pak vyrobeny kompletní skupinové svítilny.
Tři barvy v kabině jsou, především ve výplních dveří, možná až moc, nezachraňuje to ani velký volant nebo semišové čalounění palubní desky. S dobou se naopak snaží jít desetipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay, přes nějž se ovládá rádio nebo klimatizace. Před volantem je digitální přístrojový panel. Výbava je vůbec velmi bohatá, když obsahuje vedle zmíněných prvků elektrické ovládání oken, čalounění umělou kůží, elektricky nastavitelná sedadla, couvací kameru, přední airbagy, tempomat, elektrickou parkovací brzdu nebo bezklíčkové nastupování a startování.
Pod kapotou najdeme elektromotor, jehož konstantní výkon 41 koní je pomocí automatické převodovky přenášen na zadní kola. Maximálně ale ze sebe jednotka dokáže dostat 82 koní a 165 Nm, točit pak umí až 7000 ot./min. Téměř čtvrtinu pohotovostní hmotnosti auta (1080 kilogramů) zabírá lithium-iontový akumulátor s kapacitou 24,5 kWh. To stačí na dojezd 220 kilometrů a maximální rychlost 120 km/h. Plné nabití z domácí sítě zabere 6 - 8 hodin, při použití rychlonabíječky však 80 procent kapacity baterií dostanete již za půl hodiny.
Prodej v Číně začne v prvním čtvrtletí letošního roku, cena se má pohybovat kolem 11 tisíc dolarů (cca 273 000 korun). V plánu je rovněž uvedení pětidveřového provedení, jehož koncept se ukázal loni na šanghajském autosalonu.
Zdroj: Zotye, autoreview.ru
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.