Mikroauto s délkou jen 2735 mm, šířkou 1600 mm, výškou 1630 mm a rozvorem 1810 mm na první pohled Smart zas až tolik nepřipomíná. Ano, je tu pokus o dvoubarevnou karosérii (ačkoliv bez rámu Trilion dosti slabý), nicméně provedení přední nebo zadní části na originál tolik nepoukazují. Maska chladiče (v níž je konektor pro nabíjení) by se spolu s optikou předních světel, jejichž součástí jsou LED diody denního svícení, dokonce dala označit za docela povedenou. Z diod jsou pak vyrobeny kompletní skupinové svítilny.
Tři barvy v kabině jsou, především ve výplních dveří, možná až moc, nezachraňuje to ani velký volant nebo semišové čalounění palubní desky. S dobou se naopak snaží jít desetipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay, přes nějž se ovládá rádio nebo klimatizace. Před volantem je digitální přístrojový panel. Výbava je vůbec velmi bohatá, když obsahuje vedle zmíněných prvků elektrické ovládání oken, čalounění umělou kůží, elektricky nastavitelná sedadla, couvací kameru, přední airbagy, tempomat, elektrickou parkovací brzdu nebo bezklíčkové nastupování a startování.
Pod kapotou najdeme elektromotor, jehož konstantní výkon 41 koní je pomocí automatické převodovky přenášen na zadní kola. Maximálně ale ze sebe jednotka dokáže dostat 82 koní a 165 Nm, točit pak umí až 7000 ot./min. Téměř čtvrtinu pohotovostní hmotnosti auta (1080 kilogramů) zabírá lithium-iontový akumulátor s kapacitou 24,5 kWh. To stačí na dojezd 220 kilometrů a maximální rychlost 120 km/h. Plné nabití z domácí sítě zabere 6 - 8 hodin, při použití rychlonabíječky však 80 procent kapacity baterií dostanete již za půl hodiny.
Prodej v Číně začne v prvním čtvrtletí letošního roku, cena se má pohybovat kolem 11 tisíc dolarů (cca 273 000 korun). V plánu je rovněž uvedení pětidveřového provedení, jehož koncept se ukázal loni na šanghajském autosalonu.
Zdroj: Zotye, autoreview.ru