Smart ForTwo má další čínský klon, Zotye E200 však jezdí na elektřinu

Zotye E200
Zotye E200, foto: planetcarsz.com
ar6 2. ledna 2016 03:05
Sdílej:

Jedním z aut, nejčastější kopírovaných čínskými výrobci, překvapivě není žádný model BMW, Mercedesu ani Volkswagenu. Je to Smart ForTwo (dříve City Coupé), německé mikroautíčko, o jehož napodobení se pokoušelo již obrovské množství výrobců. K nejaktivnějším patří Zotye, představující nový model E200.

Mikroauto s délkou jen 2735 mm, šířkou 1600 mm, výškou 1630 mm a rozvorem 1810 mm na první pohled Smart zas až tolik nepřipomíná. Ano, je tu pokus o dvoubarevnou karosérii (ačkoliv bez rámu Trilion dosti slabý), nicméně provedení přední nebo zadní části na originál tolik nepoukazují. Maska chladiče (v níž je konektor pro nabíjení) by se spolu s optikou předních světel, jejichž součástí jsou LED diody denního svícení, dokonce dala označit za docela povedenou. Z diod jsou pak vyrobeny kompletní skupinové svítilny.

Tři barvy v kabině jsou, především ve výplních dveří, možná až moc, nezachraňuje to ani velký volant nebo semišové čalounění palubní desky. S dobou se naopak snaží jít desetipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay, přes nějž se ovládá rádio nebo klimatizace. Před volantem je digitální přístrojový panel. Výbava je vůbec velmi bohatá, když obsahuje vedle zmíněných prvků elektrické ovládání oken, čalounění umělou kůží, elektricky nastavitelná sedadla, couvací kameru, přední airbagy, tempomat, elektrickou parkovací brzdu nebo bezklíčkové nastupování a startování.

Pod kapotou najdeme elektromotor, jehož konstantní výkon 41 koní je pomocí automatické převodovky přenášen na zadní kola. Maximálně ale ze sebe jednotka dokáže dostat 82 koní a 165 Nm, točit pak umí až 7000 ot./min. Téměř čtvrtinu pohotovostní hmotnosti auta (1080 kilogramů) zabírá lithium-iontový akumulátor s kapacitou 24,5 kWh. To stačí na dojezd 220 kilometrů a maximální rychlost 120 km/h. Plné nabití z domácí sítě zabere 6 - 8 hodin, při použití rychlonabíječky však 80 procent kapacity baterií dostanete již za půl hodiny.

Prodej v Číně začne v prvním čtvrtletí letošního roku, cena se má pohybovat kolem 11 tisíc dolarů (cca 273 000 korun). V plánu je rovněž uvedení pětidveřového provedení, jehož koncept se ukázal loni na šanghajském autosalonu.

Zdroj: Zotye, autoreview.ru

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?