Pod kapotou se v nové generaci, která bude vedle běžné specifikace dostupná také jako sportovnější model Custom, objeví výhradně mild hybridní provedení se zážehovou dvanáctistovkou. Celkový výkon této soustavy je 91 koní při 6000 ot./min, točivý moment 118 Nm je dostupný při 4400 ot./min. Aby mohlo být auto označováno za mild hybrid, dostalo balíček s integrovaným startér/generátorem, lithium-iontovým akumulátorem pro ukládání energie, systémem stop-start a rekuperací brzdné energie. Princip pohonu spočívá v tom, že běžný provoz obstarává spalovací motor, při rozjezdu nebo předjíždění však schovaná elektrická energie dodá autu potřebnou sílu. Jízda čistě na elektřinu je však vyloučená. Poháněna budou přední nebo všechna kola, a to prostřednictvím automatu CVT. Díky stokilogramové dietě spadla spotřeba předokolky na 3,6 l/100 km a čtyřkolky na 4,2 l/100 km.
„Krabice na čtyřech kolech“ disponuje délkou 3710 mm, šířkou 1625 mm, výškou 1745 mm a rozvorem 2480 mm, což ji tak nějak předurčuje k výborné práci s vnitřním prostorem. Jak jsme u japonských vozů podobných tvarů zvyklí, sedadla lze polohovat, přední sklápět dozadu a vytvořit improvizovanou postel, zadní dvojice míst lze pro změnu překlopit dopředu, čímž naroste objem zavazadlového prostoru. Ten může být kromě sklápění sedadel rozšířen i prostorem pod podlahou. Různě po interiéru je schováno doslova nekonečné množství různých schránek, poliček, boxů, háčků nebo držáků nápojů. Své věci si tedy snadno uložíte, hůře je pak ale budete hledat.
Již v úvodu bylo zmíněno, že Mitsubishi nabídne dvě verze. Ty od sebe rozeznáte poměrně snadno, protože zatímco to „běžné“ má jednodílná přední světla, navazující na masku chladiče s chromovanými lamelami, méně komplikovaný nárazník či běžný design litých kol, sportovnější Custom dostalo dvoudílné přední LED světlomety, masku se strukturou včelí plástve, nárazník s chromovaným rámečkem kolem mlhovek a odvážnější vzhled 15palcových litých kol. Jeho specialitou je rovněž dvoubarevné provedení s černou střechou. Pro obě verze jsou společná zadní světla ve tvaru písmene L (Custom má čirou optiku), respektive pár posuvných bočních dveří.
Palubní deska je kromě odkládacích prostor charakteristická uprostřed umístěným přístrojovým panelem a voličem automatické převodovky na středové konzoli. Oproti minulé generaci byl upraven volant, součástí standardní výbavy je automatická klimatizace nebo tempomat. Za příplatek je dostupný multimediální systém s navigací a couvací kamerou. Delica D:2 Custom se od standardního modelu odlišuje černým klavírním dekorem středové konzole a bíle podbarvenými budíky.
Novinkou je soubor bezpečnostních systémů e-Assist, využívající radar v předním nárazníku a stereo kameru za čelním sklem. Součástí e-Assistu je nouzové brzdění, varování při vybočení z jízdního pruhu nebo detekce objektu před vozidlem, která nedovolí řidiči Mitsubishi sešlápnout plyn ve chvíli, kdy před ním stojí jiné auto. Tento systém je standardem všech modelů a jeho výstupem je malý displej na přístrojové desce.
Delica D:2 vstoupila ve stupních MX, MZ a MZ Navi do prodeje v minulém týdnu, cena se pohybuje mezi 1 787 400 až 2 187 000 jeny (cca 366 - 448 tisíc korun). Delica D:2 Custom je k dispozici jen ve výbavě MV, kdy s předním pohonem přijde na 1 963 440 jenů (cca 402 000 korun) a se čtyřkolkou na 2 089 800 jenů (cca 428 000 korun).