Současné portfolio italské automobilky obsahuje pouze dvě modelové řady – Huracán a Aventador. Ovšem v budoucnu, jak už jste si mohli přečíst na našem webu, chystá Lamborghini rozšíření portfolia o další modelovou řadu, vůbec první SUV.
Již dříve jsme psali o tom, že Lamborghini Urus dostane nový 4,0litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec, se kterým by mělo historicky první SUV od Lamborghini zrychlit na stovku za méně než 4 sekundy. To znamená, že bude rychlejší než jeho konkurenti – například Bentley Bentayga (4,1 sekundy), Porsche Cayenne Turbo S (4,1 sekundy) nebo BMW X6 M (4,2 sekundy).
Šéf výzkumného a vývojového oddělení, Maurizio Reggiani, pronesl, že nový přeplňovaný osmiválec bude vypůjčen zřejmě od Audi, ale pro italské SUV bude mít jedinečné naladění. Ovšem vypadá to tak, že Urus bude mít pravděpodobně v nabídce i plug-in hybridní šestiválec. Zároveň prý bude disponovat nejmenší hmotností ve srovnání s konkurenčními vozy a půjde o nejaerodynamičtější model v daném segmentu. Reggiani řekl: „On nebude mít soupeře, vytvoří prostě nový segment.“
Urus má být postaven na ocelově-hliníkové platformě MLB2 (stejnou má i Audi Q7 či Bentley Bentayga) s komponenty z uhlíkových vláken. Díky úpravě pomocí karbonových komponentů a lehkým panelům karoserie by neměla celková hmotnost přesáhnout hodnotu 2,3 tuny jako tomu je u jeho hlavních konkurentů.
Již dříve se objevily zprávy, že několik prototypů Urusu bylo spatřeno v písečných dunách na území Spojených arabských emirátů, aby se otestovalo, zda italské SUV umí odolat extrémním náporům vysokých teplot a samozřejmě i písku. Není divu, protože mnoho kusů by se mělo prodat na Blízkém východě. Urus má také zvýšit roční produkci automobilky na 6000 kusů, což bude mít za následek i vytvoření až 500 nových pracovních míst v italské továrně. A nejdůležitější zpráva na závěr – sériové Lamborghini Urus se údajně představí v roce 2018 na jarním ženevském autosalonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.