Současné portfolio italské automobilky obsahuje pouze dvě modelové řady – Huracán a Aventador. Ovšem v budoucnu, jak už jste si mohli přečíst na našem webu, chystá Lamborghini rozšíření portfolia o další modelovou řadu, vůbec první SUV.
Již dříve jsme psali o tom, že Lamborghini Urus dostane nový 4,0litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec, se kterým by mělo historicky první SUV od Lamborghini zrychlit na stovku za méně než 4 sekundy. To znamená, že bude rychlejší než jeho konkurenti – například Bentley Bentayga (4,1 sekundy), Porsche Cayenne Turbo S (4,1 sekundy) nebo BMW X6 M (4,2 sekundy).
Šéf výzkumného a vývojového oddělení, Maurizio Reggiani, pronesl, že nový přeplňovaný osmiválec bude vypůjčen zřejmě od Audi, ale pro italské SUV bude mít jedinečné naladění. Ovšem vypadá to tak, že Urus bude mít pravděpodobně v nabídce i plug-in hybridní šestiválec. Zároveň prý bude disponovat nejmenší hmotností ve srovnání s konkurenčními vozy a půjde o nejaerodynamičtější model v daném segmentu. Reggiani řekl: „On nebude mít soupeře, vytvoří prostě nový segment.“
Urus má být postaven na ocelově-hliníkové platformě MLB2 (stejnou má i Audi Q7 či Bentley Bentayga) s komponenty z uhlíkových vláken. Díky úpravě pomocí karbonových komponentů a lehkým panelům karoserie by neměla celková hmotnost přesáhnout hodnotu 2,3 tuny jako tomu je u jeho hlavních konkurentů.
Již dříve se objevily zprávy, že několik prototypů Urusu bylo spatřeno v písečných dunách na území Spojených arabských emirátů, aby se otestovalo, zda italské SUV umí odolat extrémním náporům vysokých teplot a samozřejmě i písku. Není divu, protože mnoho kusů by se mělo prodat na Blízkém východě. Urus má také zvýšit roční produkci automobilky na 6000 kusů, což bude mít za následek i vytvoření až 500 nových pracovních míst v italské továrně. A nejdůležitější zpráva na závěr – sériové Lamborghini Urus se údajně představí v roce 2018 na jarním ženevském autosalonu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.