Současné portfolio italské automobilky obsahuje pouze dvě modelové řady – Huracán a Aventador. Ovšem v budoucnu, jak už jste si mohli přečíst na našem webu, chystá Lamborghini rozšíření portfolia o další modelovou řadu, vůbec první SUV.
Již dříve jsme psali o tom, že Lamborghini Urus dostane nový 4,0litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec, se kterým by mělo historicky první SUV od Lamborghini zrychlit na stovku za méně než 4 sekundy. To znamená, že bude rychlejší než jeho konkurenti – například Bentley Bentayga (4,1 sekundy), Porsche Cayenne Turbo S (4,1 sekundy) nebo BMW X6 M (4,2 sekundy).
Šéf výzkumného a vývojového oddělení, Maurizio Reggiani, pronesl, že nový přeplňovaný osmiválec bude vypůjčen zřejmě od Audi, ale pro italské SUV bude mít jedinečné naladění. Ovšem vypadá to tak, že Urus bude mít pravděpodobně v nabídce i plug-in hybridní šestiválec. Zároveň prý bude disponovat nejmenší hmotností ve srovnání s konkurenčními vozy a půjde o nejaerodynamičtější model v daném segmentu. Reggiani řekl: „On nebude mít soupeře, vytvoří prostě nový segment.“
Urus má být postaven na ocelově-hliníkové platformě MLB2 (stejnou má i Audi Q7 či Bentley Bentayga) s komponenty z uhlíkových vláken. Díky úpravě pomocí karbonových komponentů a lehkým panelům karoserie by neměla celková hmotnost přesáhnout hodnotu 2,3 tuny jako tomu je u jeho hlavních konkurentů.
Již dříve se objevily zprávy, že několik prototypů Urusu bylo spatřeno v písečných dunách na území Spojených arabských emirátů, aby se otestovalo, zda italské SUV umí odolat extrémním náporům vysokých teplot a samozřejmě i písku. Není divu, protože mnoho kusů by se mělo prodat na Blízkém východě. Urus má také zvýšit roční produkci automobilky na 6000 kusů, což bude mít za následek i vytvoření až 500 nových pracovních míst v italské továrně. A nejdůležitější zpráva na závěr – sériové Lamborghini Urus se údajně představí v roce 2018 na jarním ženevském autosalonu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?