Letos sice proběhla premiéra mírně zmodernizovaného hybridního Lexusu CT 200h, ale nyní se objevila zpráva, že zcela nová generace se má představit v roce 2017. Pochopitelně bude nadále hybridní, a dokonce se spekuluje o tom, že kromě hatchbacku dorazí i sedan.
Bohužel nic konkrétního nebylo zveřejněno o nadcházející generaci nejmenšího Lexusu. Každopádně, nejmenovaný vysoce postavený úředník, kterého cituje nizozemský deník Autovisie, prozradil, že nové CT 200h bude postaveno na nové globální modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Ta byla vůbec poprvé použita na nedávno představené nové generaci Toyoty Prius.
Zatím to není stoprocentně potvrzené, ale myslíme si, že i nový Lexus CT 200h bude využívat hybridních technologií. Současné provedení disponuje čtyřválcovou osmnáctistovkou a 650 voltovým generátorem o celkovém výkonu 134 koní. Samozřejmě CT 200h není stavěné na závodění, ale spíše na úsporné cestování, což dokazuje i kombinovaná spotřeba 5,6 l/100 km.
Jestliže opravdu Lexus vsadí i u nové generace na hybridní ústrojí, je téměř jistota, že dostane převzatou techniku z nového Priusu. Přesněji to znamená přepracovaný 1,8litrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, elektromotor o výkonu 71 koní a v neposlední řadě také nikl-metalové či lithium-iontové baterie. Popsaná pohonná jednotka umožní Priusu být o 10% úspornější ve srovnání s předchůdcem. To znamená, že i nové CT 200h by bylo zase úspornější než nyní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?