Letos sice proběhla premiéra mírně zmodernizovaného hybridního Lexusu CT 200h, ale nyní se objevila zpráva, že zcela nová generace se má představit v roce 2017. Pochopitelně bude nadále hybridní, a dokonce se spekuluje o tom, že kromě hatchbacku dorazí i sedan.
Bohužel nic konkrétního nebylo zveřejněno o nadcházející generaci nejmenšího Lexusu. Každopádně, nejmenovaný vysoce postavený úředník, kterého cituje nizozemský deník Autovisie, prozradil, že nové CT 200h bude postaveno na nové globální modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Ta byla vůbec poprvé použita na nedávno představené nové generaci Toyoty Prius.
Zatím to není stoprocentně potvrzené, ale myslíme si, že i nový Lexus CT 200h bude využívat hybridních technologií. Současné provedení disponuje čtyřválcovou osmnáctistovkou a 650 voltovým generátorem o celkovém výkonu 134 koní. Samozřejmě CT 200h není stavěné na závodění, ale spíše na úsporné cestování, což dokazuje i kombinovaná spotřeba 5,6 l/100 km.
Jestliže opravdu Lexus vsadí i u nové generace na hybridní ústrojí, je téměř jistota, že dostane převzatou techniku z nového Priusu. Přesněji to znamená přepracovaný 1,8litrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, elektromotor o výkonu 71 koní a v neposlední řadě také nikl-metalové či lithium-iontové baterie. Popsaná pohonná jednotka umožní Priusu být o 10% úspornější ve srovnání s předchůdcem. To znamená, že i nové CT 200h by bylo zase úspornější než nyní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.