Letos sice proběhla premiéra mírně zmodernizovaného hybridního Lexusu CT 200h, ale nyní se objevila zpráva, že zcela nová generace se má představit v roce 2017. Pochopitelně bude nadále hybridní, a dokonce se spekuluje o tom, že kromě hatchbacku dorazí i sedan.
Bohužel nic konkrétního nebylo zveřejněno o nadcházející generaci nejmenšího Lexusu. Každopádně, nejmenovaný vysoce postavený úředník, kterého cituje nizozemský deník Autovisie, prozradil, že nové CT 200h bude postaveno na nové globální modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Ta byla vůbec poprvé použita na nedávno představené nové generaci Toyoty Prius.
Zatím to není stoprocentně potvrzené, ale myslíme si, že i nový Lexus CT 200h bude využívat hybridních technologií. Současné provedení disponuje čtyřválcovou osmnáctistovkou a 650 voltovým generátorem o celkovém výkonu 134 koní. Samozřejmě CT 200h není stavěné na závodění, ale spíše na úsporné cestování, což dokazuje i kombinovaná spotřeba 5,6 l/100 km.
Jestliže opravdu Lexus vsadí i u nové generace na hybridní ústrojí, je téměř jistota, že dostane převzatou techniku z nového Priusu. Přesněji to znamená přepracovaný 1,8litrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, elektromotor o výkonu 71 koní a v neposlední řadě také nikl-metalové či lithium-iontové baterie. Popsaná pohonná jednotka umožní Priusu být o 10% úspornější ve srovnání s předchůdcem. To znamená, že i nové CT 200h by bylo zase úspornější než nyní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.