Mikroautomobil Twizy představil Renault v Evropě již před nějakou dobou, díky vysoké ceně a velmi omezené využitelnosti však větší prodejní úspěchy nikdy nezaznamenal. Přesto se jako Nissan New Mobility Concept podívá za velkou louži.
Hned na začátku je ale třeba podotknout, že mezi privátní zákazníky se dvousedadlové autíčko s délkou 2340 mm nedostane. Deset kusů se stane součástí firmy Scoot Networks, která v San Franciscu umožňuje sdílení elektrických jednostopých vozidel.
Nyní tedy svou nabídku rozšiřuje i o vůbec první dvoustopý stroj s čistě elektrickým pohonem, maximální rychlostí 40 km/h a dojezdem 64 kilometrů na jedno nabití. Vzhled Nissanu se pak od Renault Twizy liší jen v detailech.
Obchodní název auta je Scoot Quad a díky červené barvě jej v provozu nepřehlédnete. Že by ale Twizy udělalo na americkém trhu nějakou větší díru a lidé by jej chtěli i do privátního vlastnictví je velice málo pravděpodobné. Stačí si vzpomenout na cenovou politiku v Evropě…
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?