Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího hnoje a potravinového odpadu.
Samotné zařízení dodá Mitsubishi Kakoki. Toyota a Toyota Tsusho budou spolupracovat na vytvoření systému pro kompresi, skladování a přepravu bioplynu a vodíku a také na operačním systému. Všechny tři firmy budou také řešit optimalizaci návrhu pro místní podmínky.
Toyota a Mitsubishi chtějí využívat japonské technologie související s vodíkem k podpoře čisté energie přizpůsobené každé zemi a regionu. Budou proto spolupracovat i s různými dalšími zúčastněnými stranami, aby dosáhly uhlíkové neutrality.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?