Společnost Toyota Motor spolu se Suzuki Motor, Daihatsu Motor a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) společně plánují v příštím roce dodat na trh elektrickou mini dodávku pro zásobování a dopravu zboží ve městech. Toyota zároveň v jiném konsorciu vyvíjí lehký nákladní automobil na vodíkové palivové články. Představí jej opět v příštím roce.
Mini užitková vozidla představují asi 60 procent celkového vozového parku užitkových vozidel. Pro chystanou mini dodávku navrhne a dodá Toyota elektrickou část, Suzuki a Daihatsu budou pracovat na vývoji šasi a CJPT se bude podílet na plánování. Elektrická dodávka bude využívána v různých projektech v prefektuře Fukušima a Tokiu.
Toyota zároveň spolu s Isuzu Motors, Hino Motors a CJPT bude vyvíjet lehká elektrická nákladní vozidla s palivovými články pro globální trhy. Lehká nákladní vozidla se často používají pro distribuci v supermarketech a malých obchodech.
S ledničkou i mrazákem
Kromě toho, že jsou vybaveny chladicími a mrazicími funkcemi, musí jezdit na dlouhé vzdálenosti po dlouhé hodiny, aby mohly během jednoho dne provést co nejvíce operací a kvůli tomu musí splňovat požadavky na rychlé doplňování paliva.
CJPT bude zodpovědná za plánování, Isuzu a Hino dodají know-how pro výrobu dodávky a Toyota vodíkový pohon. I tento vůz bude ve zkušebním provozu nejprve nasazený na skutečných distribučních místech v prefektuře Fukušima a v projektech sociální implementace v Tokiu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?