Společnost Toyota Motor spolu se Suzuki Motor, Daihatsu Motor a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) společně plánují v příštím roce dodat na trh elektrickou mini dodávku pro zásobování a dopravu zboží ve městech. Toyota zároveň v jiném konsorciu vyvíjí lehký nákladní automobil na vodíkové palivové články. Představí jej opět v příštím roce.
Mini užitková vozidla představují asi 60 procent celkového vozového parku užitkových vozidel. Pro chystanou mini dodávku navrhne a dodá Toyota elektrickou část, Suzuki a Daihatsu budou pracovat na vývoji šasi a CJPT se bude podílet na plánování. Elektrická dodávka bude využívána v různých projektech v prefektuře Fukušima a Tokiu.
Toyota zároveň spolu s Isuzu Motors, Hino Motors a CJPT bude vyvíjet lehká elektrická nákladní vozidla s palivovými články pro globální trhy. Lehká nákladní vozidla se často používají pro distribuci v supermarketech a malých obchodech.
S ledničkou i mrazákem
Kromě toho, že jsou vybaveny chladicími a mrazicími funkcemi, musí jezdit na dlouhé vzdálenosti po dlouhé hodiny, aby mohly během jednoho dne provést co nejvíce operací a kvůli tomu musí splňovat požadavky na rychlé doplňování paliva.
CJPT bude zodpovědná za plánování, Isuzu a Hino dodají know-how pro výrobu dodávky a Toyota vodíkový pohon. I tento vůz bude ve zkušebním provozu nejprve nasazený na skutečných distribučních místech v prefektuře Fukušima a v projektech sociální implementace v Tokiu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?