Evropská komise navrhla zakázat od roku 2035 v EU výrobu aut se spalovacími motory. Proti tomuto se nyní postavilo Německo. Tamní ministerstvo dopravy vidí potenciál v obnovitelných palivech.
Své jasné "NE" návrhu Evropské komise k zákazu výroby vozů se spalovacími motory řeklo Německo ústy svého ministra dopravy Volkera Wissinga. Ten namísto nesmyslného a slepého směřování jen jedním směrem, vidí možnou budoucnost v syntetických palivech. Syntetická paliva jsou potenciálně kompatibilní s již běžně využívanými vozidly a umožnila by jim jezdit i v nadcházejících letech při snížení jejich emisí.
Podle pana ministra Volkera Wissinga „nemůžem do budoucnu spoléhat pouze na elektrickou nebo vodíkovou mobilitu“ a „musíme zůstat technologicky neutrální."
Spalovací motory na syntetická paliva jsou ve výsledku dokonce mnohem ekologičtější, než vozy na elektrický pohon. Automobilka Audi nedávno představila nové naftové motory V6 o výkonu 210 kW, které při spalování syntetické nafty mají nižší emise o 70 až 95 %. To znamená, že nové Audi s 286 koňmi bude mít emise mezi 7 až 42 g CO2 na 100 km. Běžný elektromobil nabíjený ze sítě v České republice má emise CO2 okolo 80 g na 100 km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?