Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

ČTK / AutoRoad.cz, 31. července 2021, 00:53 Google+

Cena jízdy na nízkouhlíkový vodík v autech by mohla do roku 2027 klesnout na úroveň použití motorové nafty. To dopovídá asi 3,5 eura (89,70 Kč) za kilogram vodíku. Osobní auto s palivovými články potřebuje na ujetí 100 km asi 0,8 kg vodíku. Již zhruba o tři roky dříve má vodík začít naftě konkurovat v místech, kde se bude vyrábět. Vyplývá to podle ČTK z Vodíkové strategie ČR, kterou tento týden schválila vláda.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Mirai

Toyota Mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Stát zároveň počítá s tím, že by minimálně do roku 2030 podporoval vývoj a výrobu technologií pro vodíkovou mobilitu, pořizování a provozování vozidel ze strany provozovatelů veřejné dopravy, státní správy a samospráv či podnikatelských subjektů a budování související plnící infrastruktury.

Osobní automobil na vodíkové palivové články v současnosti na českém trhu nabízí pouze Toyota, která je propagátorem nasazování této technologie v dopravě. Druhá generace jejího modelu Mirai ujede na jednu nádrž více než 650 km, přičemž doba jejího naplnění je okolo pěti minut. Svůj model Nexo chce zřejmě od podzimu v Česku prodávat i Hyundai. V palivových článcích vzniká přeměnou vodíku elektrická energie, přičemž z výfuku vytéká jen čistá voda.

img-responsive

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu | foto: Toyota

V 1. fázi vodíkové strategie do roku 2026 se chce stát zaměřit na dotační podporu výstavby vodíkových čerpacích stanic. První by se měly otevřít již letos a do roku 2030 by jich mělo fungovat až 80. Náklady na tyto stanice budou kumulovaně zhruba 3,5 miliardy Kč.

Podle aktualizovaného Národního plánu čisté mobility by mělo v Česku v roce 2030 jezdit 40.000 až 50.000 osobních aut na vodík a necelá tisícovka vodíkových autobusů.

Vytisknout

Diskuze: Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aston Martin DBX

Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud