Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

ČTK / AutoRoad.cz, 31. července 2021, 00:53 Google+

Cena jízdy na nízkouhlíkový vodík v autech by mohla do roku 2027 klesnout na úroveň použití motorové nafty. To dopovídá asi 3,5 eura (89,70 Kč) za kilogram vodíku. Osobní auto s palivovými články potřebuje na ujetí 100 km asi 0,8 kg vodíku. Již zhruba o tři roky dříve má vodík začít naftě konkurovat v místech, kde se bude vyrábět. Vyplývá to podle ČTK z Vodíkové strategie ČR, kterou tento týden schválila vláda.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Mirai

Toyota Mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Stát zároveň počítá s tím, že by minimálně do roku 2030 podporoval vývoj a výrobu technologií pro vodíkovou mobilitu, pořizování a provozování vozidel ze strany provozovatelů veřejné dopravy, státní správy a samospráv či podnikatelských subjektů a budování související plnící infrastruktury.

Osobní automobil na vodíkové palivové články v současnosti na českém trhu nabízí pouze Toyota, která je propagátorem nasazování této technologie v dopravě. Druhá generace jejího modelu Mirai ujede na jednu nádrž více než 650 km, přičemž doba jejího naplnění je okolo pěti minut. Svůj model Nexo chce zřejmě od podzimu v Česku prodávat i Hyundai. V palivových článcích vzniká přeměnou vodíku elektrická energie, přičemž z výfuku vytéká jen čistá voda.

img-responsive

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu | foto: Toyota

V 1. fázi vodíkové strategie do roku 2026 se chce stát zaměřit na dotační podporu výstavby vodíkových čerpacích stanic. První by se měly otevřít již letos a do roku 2030 by jich mělo fungovat až 80. Náklady na tyto stanice budou kumulovaně zhruba 3,5 miliardy Kč.

Podle aktualizovaného Národního plánu čisté mobility by mělo v Česku v roce 2030 jezdit 40.000 až 50.000 osobních aut na vodík a necelá tisícovka vodíkových autobusů.

Vytisknout

Diskuze: Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

Nová Toyota Prius, z ošklivky kráskou s křivkami

Krátká video-prezentace nové Toyoty Prius, která je plná inovací

reklama

Doporučujeme

Aston Martin DBX

Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

  2. Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

  3. Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud