V rámci soudního šetření zahájeného v letech 2016 a 2017, které se zaměřilo na několik výrobců automobilů, obvinili dne 9. června 2021 vyšetřující soudci společnost Automobiles Peugeot SA, která je stoprocentní dceřinou společností skupiny Stellantis N.V., z údajného podvodu v souvislosti s prodejem dieselových vozidel Euro 5 ve Francii v letech 2009 až 2015.
Jak je pro francouzské soudní šetření běžné, bylo společnosti Automobiles Peugeot SA nařízeno uhradit kauci ve výši 10 milionů eur (z toho 8 milionů eur na případnou úhradu škody a pokuty a 2 miliony eur na zastupování společnosti u soudu) a poskytnout bankovní záruku s podmínkou platby na první vyžádání ve výši 30 milionů eur na náhradu případné škody. Automobiles Peugeot SA současně posuzuje zákonnost tohoto opatření a možnost jeho napadnutí. V rámci stejného řízení vyslechnou vyšetřující soudci další dvě dceřiné společnosti Stellantisu, a to 10. června společnost Automobiles Citroën SA a v průběhu července FCA Italy SpA.
Tato formální fáze soudního vyšetřování umožní společnostem plný přístup ke spisu a poskytne jim možnost bránit se proti obviněním, která dosud nebyla v kontradiktorním řízení projednána.
Naše dceřiné společnosti jsou pevně přesvědčeny, že jejich systémy řízení emisí ve své době splňovaly a nadále splňují všechny platné požadavky, a netrpělivě očekávají, až dostanou příležitost to prokázat.
Skupina Stellantis, která byla založena v lednu 2021, bude pokračovat v politice svých předchůdců a bude plně spolupracovat se soudy na urychleném vyřešení této záležitosti.
Stellantis je jedním z předních světových výrobců automobilů a poskytovatelů mobility, který se řídí jasnou vizí: nabízet svobodu pohybu díky osobitým, cenově dostupným a spolehlivým řešením mobility. Kromě bohatého dědictví a široké zeměpisné působnosti patří mezi hlavní přednosti skupiny také udržitelná výkonnost, rozsáhlé zkušenosti a velký počet zaměstnanců po celém světě. Stellantis hodlá využívat své široké portfolio ikonických značek, které založili vizionáři, jež jim vštípili vášeň a soutěživého ducha, který dodnes rezonuje mezi zaměstnanci i zákazníky. Stellantis usiluje o to být nejlepší, nikoliv největší, a zároveň vytvářet přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany a komunity, v nichž působí.
www.stellantis.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.