V rámci soudního šetření zahájeného v letech 2016 a 2017, které se zaměřilo na několik výrobců automobilů, obvinili dne 9. června 2021 vyšetřující soudci společnost Automobiles Peugeot SA, která je stoprocentní dceřinou společností skupiny Stellantis N.V., z údajného podvodu v souvislosti s prodejem dieselových vozidel Euro 5 ve Francii v letech 2009 až 2015.
Jak je pro francouzské soudní šetření běžné, bylo společnosti Automobiles Peugeot SA nařízeno uhradit kauci ve výši 10 milionů eur (z toho 8 milionů eur na případnou úhradu škody a pokuty a 2 miliony eur na zastupování společnosti u soudu) a poskytnout bankovní záruku s podmínkou platby na první vyžádání ve výši 30 milionů eur na náhradu případné škody. Automobiles Peugeot SA současně posuzuje zákonnost tohoto opatření a možnost jeho napadnutí. V rámci stejného řízení vyslechnou vyšetřující soudci další dvě dceřiné společnosti Stellantisu, a to 10. června společnost Automobiles Citroën SA a v průběhu července FCA Italy SpA.
Tato formální fáze soudního vyšetřování umožní společnostem plný přístup ke spisu a poskytne jim možnost bránit se proti obviněním, která dosud nebyla v kontradiktorním řízení projednána.
Naše dceřiné společnosti jsou pevně přesvědčeny, že jejich systémy řízení emisí ve své době splňovaly a nadále splňují všechny platné požadavky, a netrpělivě očekávají, až dostanou příležitost to prokázat.
Skupina Stellantis, která byla založena v lednu 2021, bude pokračovat v politice svých předchůdců a bude plně spolupracovat se soudy na urychleném vyřešení této záležitosti.
Stellantis je jedním z předních světových výrobců automobilů a poskytovatelů mobility, který se řídí jasnou vizí: nabízet svobodu pohybu díky osobitým, cenově dostupným a spolehlivým řešením mobility. Kromě bohatého dědictví a široké zeměpisné působnosti patří mezi hlavní přednosti skupiny také udržitelná výkonnost, rozsáhlé zkušenosti a velký počet zaměstnanců po celém světě. Stellantis hodlá využívat své široké portfolio ikonických značek, které založili vizionáři, jež jim vštípili vášeň a soutěživého ducha, který dodnes rezonuje mezi zaměstnanci i zákazníky. Stellantis usiluje o to být nejlepší, nikoliv největší, a zároveň vytvářet přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany a komunity, v nichž působí.
www.stellantis.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?