Zákazníci si nyní mohou zvolit maziva s neutrální uhlíkovou stopou napříč spotřebitelskými a komerčními značkami. Společnost Shell zahájila dosud nejrozsáhlejší program uhlíkové neutrality v odvětví maziv.
Společnost Shell oznámila, že svým zákazníkům nabídne maziva s neutrální uhlíkovou stopou napříč celou řadou svých produktů určených pro osobní vozidla, velké naftové motory nákladních vozidel a průmyslové sektory. Tato iniciativa naplňuje rostoucí přání řidičů osobních a nákladních vozidel snížit svou uhlíkovou stopu a umožňuje jim kompenzovat emise z nákupu maziv.
V rámci tohoto programu bude společnost Shell kompenzovat emise celého životního cyklu více než 200 milionů litrů vyspělých syntetických maziv, což odpovídá roční odstávce 340 000 osobních automobilů s cílem kompenzovat 700.000 tun CO2e ročně. Pro Evropu to znamená kompenzovat více než 60 milionů litrů pokročilých syntetických maziv, což odpovídá roční odstávce 130.000 osobních automobilů s cílem kompenzovat přibližně 280.000 tun CO2e ročně.
Parminder Kohli, viceprezident Lubricants pro Evropu, Rusko a Afriku ve společnosti Shell, uvedl: "Jako největší světový dodavatel maziv máme dobrou pozici, abychom vyhověli měnícím se potřebám našich zákazníků. Současně tvrdě pracujeme na nevytváření nebo snižování emisí tím, že při výrobě našich maziv využíváme větší množství obnovitelné energie, snižujeme množství odpadu a zvyšujeme energetickou účinnost našich provozů. Kromě toho pomáháme i našim zákazníkům jednat kompenzováním emisí z jejich nákupů maziv, což je jeden z mnoha způsobů, jak toho dosáhnout."
Uhlíkově neutrální maziva společnosti Shell budou dostupná na klíčových trzích v celé Evropě, včetně Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska, Polska, Nizozemska, Belgie, Lucemburska a Turecka. Budou také k dispozici u distributorů společnosti Shell ve všech zemích, kde působí. Společnost Shell bude na těchto trzích kompenzovat emise z mixu vyspělých syntetických maziv, včetně: Shell Helix pro osobní automobily, Shell Rimula pro velké naftové motory nákladních vozidel a široké škály průmyslových maziv, jako je Shell Omala pro průmysl větrné energetiky, výrobky Shell s ekoznačkou Shell Naturelle a vybrané produkty Shell Gadus pro průmysl větrné energetiky.
Tento program přispěje k vlastní ambici společnosti Shell stát se energetickou společností s nulovými emisemi v souladu se společností do roku 2050 nebo dříve. Zatímco opatření k nevytváření a snižování emisí jsou z dlouhodobého hlediska nejlepším způsobem boje proti emisím, programy kompenzace uhlíku až do zavedení škálovatelných řešení nabízejí okamžité řešení snižování emisí CO2e v celém portfoliu a hodnotovém řetězci Shell. Portfolio nature-based uhlíkových kreditů společnosti Shell bude kompenzovat emise CO2e z celého životního cyklu těchto produktů, včetně těžby surovin, obalů, výroby, distribuce, použití zákazníkem a zpracování produktu na konci jeho životnosti.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?