Zákazníci si nyní mohou zvolit maziva s neutrální uhlíkovou stopou napříč spotřebitelskými a komerčními značkami. Společnost Shell zahájila dosud nejrozsáhlejší program uhlíkové neutrality v odvětví maziv.
Společnost Shell oznámila, že svým zákazníkům nabídne maziva s neutrální uhlíkovou stopou napříč celou řadou svých produktů určených pro osobní vozidla, velké naftové motory nákladních vozidel a průmyslové sektory. Tato iniciativa naplňuje rostoucí přání řidičů osobních a nákladních vozidel snížit svou uhlíkovou stopu a umožňuje jim kompenzovat emise z nákupu maziv.
V rámci tohoto programu bude společnost Shell kompenzovat emise celého životního cyklu více než 200 milionů litrů vyspělých syntetických maziv, což odpovídá roční odstávce 340 000 osobních automobilů s cílem kompenzovat 700.000 tun CO2e ročně. Pro Evropu to znamená kompenzovat více než 60 milionů litrů pokročilých syntetických maziv, což odpovídá roční odstávce 130.000 osobních automobilů s cílem kompenzovat přibližně 280.000 tun CO2e ročně.
Parminder Kohli, viceprezident Lubricants pro Evropu, Rusko a Afriku ve společnosti Shell, uvedl: "Jako největší světový dodavatel maziv máme dobrou pozici, abychom vyhověli měnícím se potřebám našich zákazníků. Současně tvrdě pracujeme na nevytváření nebo snižování emisí tím, že při výrobě našich maziv využíváme větší množství obnovitelné energie, snižujeme množství odpadu a zvyšujeme energetickou účinnost našich provozů. Kromě toho pomáháme i našim zákazníkům jednat kompenzováním emisí z jejich nákupů maziv, což je jeden z mnoha způsobů, jak toho dosáhnout."
Uhlíkově neutrální maziva společnosti Shell budou dostupná na klíčových trzích v celé Evropě, včetně Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska, Polska, Nizozemska, Belgie, Lucemburska a Turecka. Budou také k dispozici u distributorů společnosti Shell ve všech zemích, kde působí. Společnost Shell bude na těchto trzích kompenzovat emise z mixu vyspělých syntetických maziv, včetně: Shell Helix pro osobní automobily, Shell Rimula pro velké naftové motory nákladních vozidel a široké škály průmyslových maziv, jako je Shell Omala pro průmysl větrné energetiky, výrobky Shell s ekoznačkou Shell Naturelle a vybrané produkty Shell Gadus pro průmysl větrné energetiky.
Tento program přispěje k vlastní ambici společnosti Shell stát se energetickou společností s nulovými emisemi v souladu se společností do roku 2050 nebo dříve. Zatímco opatření k nevytváření a snižování emisí jsou z dlouhodobého hlediska nejlepším způsobem boje proti emisím, programy kompenzace uhlíku až do zavedení škálovatelných řešení nabízejí okamžité řešení snižování emisí CO2e v celém portfoliu a hodnotovém řetězci Shell. Portfolio nature-based uhlíkových kreditů společnosti Shell bude kompenzovat emise CO2e z celého životního cyklu těchto produktů, včetně těžby surovin, obalů, výroby, distribuce, použití zákazníkem a zpracování produktu na konci jeho životnosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?