Zákazníci si nyní mohou zvolit maziva s neutrální uhlíkovou stopou napříč spotřebitelskými a komerčními značkami. Společnost Shell zahájila dosud nejrozsáhlejší program uhlíkové neutrality v odvětví maziv.
Společnost Shell oznámila, že svým zákazníkům nabídne maziva s neutrální uhlíkovou stopou napříč celou řadou svých produktů určených pro osobní vozidla, velké naftové motory nákladních vozidel a průmyslové sektory. Tato iniciativa naplňuje rostoucí přání řidičů osobních a nákladních vozidel snížit svou uhlíkovou stopu a umožňuje jim kompenzovat emise z nákupu maziv.
V rámci tohoto programu bude společnost Shell kompenzovat emise celého životního cyklu více než 200 milionů litrů vyspělých syntetických maziv, což odpovídá roční odstávce 340 000 osobních automobilů s cílem kompenzovat 700.000 tun CO2e ročně. Pro Evropu to znamená kompenzovat více než 60 milionů litrů pokročilých syntetických maziv, což odpovídá roční odstávce 130.000 osobních automobilů s cílem kompenzovat přibližně 280.000 tun CO2e ročně.
Parminder Kohli, viceprezident Lubricants pro Evropu, Rusko a Afriku ve společnosti Shell, uvedl: "Jako největší světový dodavatel maziv máme dobrou pozici, abychom vyhověli měnícím se potřebám našich zákazníků. Současně tvrdě pracujeme na nevytváření nebo snižování emisí tím, že při výrobě našich maziv využíváme větší množství obnovitelné energie, snižujeme množství odpadu a zvyšujeme energetickou účinnost našich provozů. Kromě toho pomáháme i našim zákazníkům jednat kompenzováním emisí z jejich nákupů maziv, což je jeden z mnoha způsobů, jak toho dosáhnout."
Uhlíkově neutrální maziva společnosti Shell budou dostupná na klíčových trzích v celé Evropě, včetně Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska, Polska, Nizozemska, Belgie, Lucemburska a Turecka. Budou také k dispozici u distributorů společnosti Shell ve všech zemích, kde působí. Společnost Shell bude na těchto trzích kompenzovat emise z mixu vyspělých syntetických maziv, včetně: Shell Helix pro osobní automobily, Shell Rimula pro velké naftové motory nákladních vozidel a široké škály průmyslových maziv, jako je Shell Omala pro průmysl větrné energetiky, výrobky Shell s ekoznačkou Shell Naturelle a vybrané produkty Shell Gadus pro průmysl větrné energetiky.
Tento program přispěje k vlastní ambici společnosti Shell stát se energetickou společností s nulovými emisemi v souladu se společností do roku 2050 nebo dříve. Zatímco opatření k nevytváření a snižování emisí jsou z dlouhodobého hlediska nejlepším způsobem boje proti emisím, programy kompenzace uhlíku až do zavedení škálovatelných řešení nabízejí okamžité řešení snižování emisí CO2e v celém portfoliu a hodnotovém řetězci Shell. Portfolio nature-based uhlíkových kreditů společnosti Shell bude kompenzovat emise CO2e z celého životního cyklu těchto produktů, včetně těžby surovin, obalů, výroby, distribuce, použití zákazníkem a zpracování produktu na konci jeho životnosti.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).