Zákazníci si nyní mohou zvolit maziva s neutrální uhlíkovou stopou napříč spotřebitelskými a komerčními značkami. Společnost Shell zahájila dosud nejrozsáhlejší program uhlíkové neutrality v odvětví maziv.
Společnost Shell oznámila, že svým zákazníkům nabídne maziva s neutrální uhlíkovou stopou napříč celou řadou svých produktů určených pro osobní vozidla, velké naftové motory nákladních vozidel a průmyslové sektory. Tato iniciativa naplňuje rostoucí přání řidičů osobních a nákladních vozidel snížit svou uhlíkovou stopu a umožňuje jim kompenzovat emise z nákupu maziv.
V rámci tohoto programu bude společnost Shell kompenzovat emise celého životního cyklu více než 200 milionů litrů vyspělých syntetických maziv, což odpovídá roční odstávce 340 000 osobních automobilů s cílem kompenzovat 700.000 tun CO2e ročně. Pro Evropu to znamená kompenzovat více než 60 milionů litrů pokročilých syntetických maziv, což odpovídá roční odstávce 130.000 osobních automobilů s cílem kompenzovat přibližně 280.000 tun CO2e ročně.
Parminder Kohli, viceprezident Lubricants pro Evropu, Rusko a Afriku ve společnosti Shell, uvedl: "Jako největší světový dodavatel maziv máme dobrou pozici, abychom vyhověli měnícím se potřebám našich zákazníků. Současně tvrdě pracujeme na nevytváření nebo snižování emisí tím, že při výrobě našich maziv využíváme větší množství obnovitelné energie, snižujeme množství odpadu a zvyšujeme energetickou účinnost našich provozů. Kromě toho pomáháme i našim zákazníkům jednat kompenzováním emisí z jejich nákupů maziv, což je jeden z mnoha způsobů, jak toho dosáhnout."
Uhlíkově neutrální maziva společnosti Shell budou dostupná na klíčových trzích v celé Evropě, včetně Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska, Polska, Nizozemska, Belgie, Lucemburska a Turecka. Budou také k dispozici u distributorů společnosti Shell ve všech zemích, kde působí. Společnost Shell bude na těchto trzích kompenzovat emise z mixu vyspělých syntetických maziv, včetně: Shell Helix pro osobní automobily, Shell Rimula pro velké naftové motory nákladních vozidel a široké škály průmyslových maziv, jako je Shell Omala pro průmysl větrné energetiky, výrobky Shell s ekoznačkou Shell Naturelle a vybrané produkty Shell Gadus pro průmysl větrné energetiky.
Tento program přispěje k vlastní ambici společnosti Shell stát se energetickou společností s nulovými emisemi v souladu se společností do roku 2050 nebo dříve. Zatímco opatření k nevytváření a snižování emisí jsou z dlouhodobého hlediska nejlepším způsobem boje proti emisím, programy kompenzace uhlíku až do zavedení škálovatelných řešení nabízejí okamžité řešení snižování emisí CO2e v celém portfoliu a hodnotovém řetězci Shell. Portfolio nature-based uhlíkových kreditů společnosti Shell bude kompenzovat emise CO2e z celého životního cyklu těchto produktů, včetně těžby surovin, obalů, výroby, distribuce, použití zákazníkem a zpracování produktu na konci jeho životnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.