Zákazníci již mohou objednávat nový Ford S-MAX Hybrid – vůz třídy SAV (sports activity vehicle, vůz pro sportovní aktivity), který nabízí sedm sedadel v kombinaci s kultivovaností, hospodárností a praktičností samonabíjecího hybridního pohonu, oznámil dnes Ford.
Díky inovativním konstrukčním řešením se podařilo zabudovat úsporný hybridní pohon do dynamicky tvarované a všestranné karoserie S-MAXu bez ztráty prostornosti, flexibility nebo jízdních vlastností. V porovnání s ekvivalentním vznětovým motorem EcoBlue má S-MAX Hybrid o více než 10 procent nižší emise CO2 (WLTP).
Hnací soustavu modelu S-MAX Hybrid tvoří zážehový motor o objemu 2,5 l, jenž pracuje v Atkinsonově cyklu; lithium-ion akumulátor o kapacitě 1,1 kWh; elektromotor; a nejnovější generace hybridní převodovky Fordu. Výsledkem této kombinace je vůz s uvolněným jízdním projevem, který umožní rodinám s aktivním životním stylem snížit emise CO2 a současně si vychutnat klidnější cestování. Elektrická složka hnací soustavy podle potřeby asistuje spalovacímu motoru, zároveň však na kratší časové úseky dovoluje jízdu jen na elektřinu.
Vysokonapěťový akumulátor se průběžně dobíjí automaticky prostřednictvím spalovacího motoru i rekuperačního brzdění. Není tedy zapotřebí připojovat vůz k externímu napájecímu zdroji a zohledňovat nabíjení při plánování cest.
Stylový S-MAX Hybrid spojuje sportovní vzhled exteriéru s praktičností a flexibilitou velkoprostorového vozu. Sedadla lze snadno přestavit do různých konfigurací, přičemž ve dvoumístné vznikne za předními opěradly prostor o objemu až 2200 litrů. Hmotnost přívěsu se podle zvolené varianty pohybuje od 1560 kg do 1750 kg.
„S-MAX byl prvním vozem kategorie SAV a nyní díky schopnosti jízdy na elektřinu je ještě atraktivnější pro novou generaci zákazníků,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Významnou součástí přitažlivosti S-MAXu byly vždy inovace, které dokonale zapadají do rodinného života, od sportovních jízdních vlastností ve stylu osobních vozů až po sklápění sedadel tlačítkem. Úsporný a kultivovaný hybridní pohon je proto logickým rozšířením nabídky.“
Ford zároveň poprvé nabízí samonabíjecí hybridní (HEV) variantu sedmimístného velkoprostorového modelu Galaxy se stejným hnacím ústrojím jako v případě S-MAXu.
Elektrický pohon bez kabelů
Nový S-MAX Hybrid poskytuje stejnou prostornost a flexibilitu jako stávající varianty S-MAXu v pěti- i sedmimístné variantě. Lithium-ion akumulátor o kapacitě 1,1 kWh, tvořený 60 články a uložený ve vodotěsné bezpečnostní konstrukci, je totiž umístěn pod podlahou zavazadlového prostoru.
Díky kapalinovému chlazení mohou být jednotlivé články umístěny blíže k sobě, takže akumulátor má menší zástavbové rozměry. Výfukové potrubí je vedeno okolo něj. Do zavazadlového prostoru se tedy vejde předmět o výšce i šířce přesahující jeden metr. I při využití všech sedmi sedadel zbývá 285 litrů prostoru pro zavazadla.
Rekuperací se při brzdění zachytí až 90 procent energie, která se jinak bez užitku mění v teplo. Takto získaná energie se ve formě elektřiny ukládá do vysokonapěťového akumulátoru, z něhož je napájen trakční elektromotor. Elektrifikovaná hnací soustava umožňuje neslyšné rozjezdy z místa a na kratší časové úseky, zejména v městském provozu, i jízdu výhradně na elektřinu, což znamená nižší hluk a nulové emise. Ke snížení hlučnosti v kabině přispívá rovněž skutečnost, že chlazení akumulátoru se obejde bez ventilátoru.
Podle homologačního cyklu WLTP má S-MAX Hybrid spotřebu paliva od 6,4 l/100 km a emise CO2 146-147 g/km, což ho staví do role atraktivní alternativy ke vznětovým motorizacím Ford EcoBlue.
Hnací soustava o celkovém výkonu 140 kW (190 k) umožňuje vozu akcelerovat z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy. K plynulé a lineární akceleraci přispívá mimo jiné zdokonalené řízení motor-generátoru, které zajišťuje hladké přechody mezi elektrickým, hybridním a spalovacím pohonem.
Hybridní převodovka, vyvinutá ve vlastní režii Fordu, nabízí simulované řazení rychlostních stupňů a vztah mezi otáčkami motoru a rychlostí jízdy je automaticky řízen tak, aby jízda působila na řidiče přirozeně a dynamicky. K ovládání převodovky slouží stylový a ergonomický otočný ovladač se speciálním režimem pro jízdu s přívěsem nebo sjíždění prudkých klesání, v němž se navýší brzdný účinek hnací soustavy (bez zapojení brzdové soustavy). Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu činí 1750 kg v případě pětimístné varianty, respektive 1560 kg u sedmimístné.
Technologie, které zbavují stresu při řízení
Intuitivní funkce pomáhají řidičům sledovat a zlepšovat spotřebu paliva prostřednictvím digitálního přístrojového štítu o úhlopříčce 10 palců. Funkce Brake Coach nabádá řidiče k postupnému brzdění, při němž se do akumulátoru vrací nejvíce energie, zatímco EV Coach jim pomáhá lépe porozumět tomu, kdy vůz jede na elektrický a kdy na hybridní pohon.
Sériově montovaný palubní modem FordPass Connect umožňuje vytvořit ve voze Wi-Fi připojení až pro 10 zařízení nebo využívat službu Aktuální doprava, která při vedení k cíli zadanému do navigace zohledňuje informace o hustotě a plynulosti provozu.
Díky FordPass Connect lze také komunikovat s vozem prostřednictvím mobilní aplikace FordPass. Tímto způsobem může majitel mimo jiné na dálku odemknout i zamknout dveře, získávat informace o technickém stavu vozu nebo zjistit jeho momentální polohu. Další funkcí, již zabudovaný modem umožňuje, je informování o nebezpečí v okolí (LHI). Řidiči se mohou tímto způsobem v předstihu dozvědět o potenciálním nebezpečí i v případě, že je skryto za zatáčkou nebo za jinými vozidly.
Delší cesty zpříjemní v osmnácti směrech seřiditelné ergonomické sedadlo řidiče s certifikací organizace Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampaň za zdravá záda), dostupné pro Titanium. S-MAX Vignale Hybrid má vyhřívaná a ventilovaná, v deseti směrech seřiditelná přední sedadla s masážní funkcí.
Všechna tři sedadla ve druhé řadě jsou vybavena úchyty ISOFIX. Díky funkci Easy Fold lze sedadla ve druhé i třetí řadě sklopit stiskem tlačítka umístěného v zavazadlovém prostoru. Na přání dodávané bezdotykové ovládání pátých dveří usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru v situaci, kdy řidič přichází k vozu obtěžkán zavazadly či nákupem.
Galaxy Hybrid nabízí cestování první třídou
Objednávat lze již také nový Ford Galaxy Hybrid, který je poháněn stejným hybridním ústrojím o výkonu 140 kW (190 k) jako S-MAX Hybrid. Tento velkoprostorový model je sériově vybaven sedmi sedadly.
Ford Galaxy Hybrid má dle homologačního cyklu WLTP spotřebu paliva od 6,4 – 6,5 l/100 km a emise CO2 od 148 – 149 g/km. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 10,0 s.
Stejně jako S-MAX Hybrid si i Galaxy Hybrid zachovává veškerou praktičnost řady Galaxy. Prostor pro hlavu v první i druhé řadě sedadel přesahuje jeden metr a objem zavazadlového prostoru se pohybuje od 300 litrů při využití všech sedmi sedadel až po 2339 litrů ve dvoumístné konfiguraci.
„Novinky S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid jsou jen dva ze sedmnácti elektrifikovaných vozů, které bude Ford ke konci letošního roku svým evropským zákazníkům nabízet,“ řekl Roelant de Waard. „Ze široké palety elektrifikovaných pohonů od mild-hybridního až po plně elektrický si každý zájemce vybere nejvhodnější model pro svůj životní styl.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.