Ford pokračuje ve změně. Celých 10% emisí CO2 nově ušetří S-MAX a Galaxy

AutoRoad.cz, 9. února 2021, 23:40 Google+

Zákazníci již mohou objednávat nový Ford S-MAX Hybrid – vůz třídy SAV (sports activity vehicle, vůz pro sportovní aktivity), který nabízí sedm sedadel v kombinaci s kultivovaností, hospodárností a praktičností samonabíjecího hybridního pohonu, oznámil dnes Ford.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford S-MAX Hybrid a Ford Galaxy Hybrid dostaly samonabíjecí hybridní (HEV) variantu pohonu a ušetří nově celých 10% emisí CO2

Ford S-MAX Hybrid a Ford Galaxy Hybrid dostaly samonabíjecí hybridní (HEV) variantu pohonu a ušetří nově celých 10% emisí CO2 | foto: Ford

Sdílejte článek

Díky inovativním konstrukčním řešením se podařilo zabudovat úsporný hybridní pohon do dynamicky tvarované a všestranné karoserie S-MAXu bez ztráty prostornosti, flexibility nebo jízdních vlastností. V porovnání s ekvivalentním vznětovým motorem EcoBlue má S-MAX Hybrid o více než 10 procent nižší emise CO2 (WLTP).

Hnací soustavu modelu S-MAX Hybrid tvoří zážehový motor o objemu 2,5 l, jenž pracuje v Atkinsonově cyklu; lithium-ion akumulátor o kapacitě 1,1 kWh; elektromotor; a nejnovější generace hybridní převodovky Fordu. Výsledkem této kombinace je vůz s uvolněným jízdním projevem, který umožní rodinám s aktivním životním stylem snížit emise CO2 a současně si vychutnat klidnější cestování. Elektrická složka hnací soustavy podle potřeby asistuje spalovacímu motoru, zároveň však na kratší časové úseky dovoluje jízdu jen na elektřinu.

Vysokonapěťový akumulátor se průběžně dobíjí automaticky prostřednictvím spalovacího motoru i rekuperačního brzdění. Není tedy zapotřebí připojovat vůz k externímu napájecímu zdroji a zohledňovat nabíjení při plánování cest.

Stylový S-MAX Hybrid spojuje sportovní vzhled exteriéru s praktičností a flexibilitou velkoprostorového vozu. Sedadla lze snadno přestavit do různých konfigurací, přičemž ve dvoumístné vznikne za předními opěradly prostor o objemu až 2200 litrů. Hmotnost přívěsu se podle zvolené varianty pohybuje od 1560 kg do 1750 kg.

„S-MAX byl prvním vozem kategorie SAV a nyní díky schopnosti jízdy na elektřinu je ještě atraktivnější pro novou generaci zákazníků,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Významnou součástí přitažlivosti S-MAXu byly vždy inovace, které dokonale zapadají do rodinného života, od sportovních jízdních vlastností ve stylu osobních vozů až po sklápění sedadel tlačítkem. Úsporný a kultivovaný hybridní pohon je proto logickým rozšířením nabídky.“

Ford zároveň poprvé nabízí samonabíjecí hybridní (HEV) variantu sedmimístného velkoprostorového modelu Galaxy se stejným hnacím ústrojím jako v případě S-MAXu.

Elektrický pohon bez kabelů

Nový S-MAX Hybrid poskytuje stejnou prostornost a flexibilitu jako stávající varianty S-MAXu v pěti- i sedmimístné variantě. Lithium-ion akumulátor o kapacitě 1,1 kWh, tvořený 60 články a uložený ve vodotěsné bezpečnostní konstrukci, je totiž umístěn pod podlahou zavazadlového prostoru.

Díky kapalinovému chlazení mohou být jednotlivé články umístěny blíže k sobě, takže akumulátor má menší zástavbové rozměry. Výfukové potrubí je vedeno okolo něj. Do zavazadlového prostoru se tedy vejde předmět o výšce i šířce přesahující jeden metr. I při využití všech sedmi sedadel zbývá 285 litrů prostoru pro zavazadla.

Rekuperací se při brzdění zachytí až 90 procent energie, která se jinak bez užitku mění v teplo. Takto získaná energie se ve formě elektřiny ukládá do vysokonapěťového akumulátoru, z něhož je napájen trakční elektromotor. Elektrifikovaná hnací soustava umožňuje neslyšné rozjezdy z místa a na kratší časové úseky, zejména v městském provozu, i jízdu výhradně na elektřinu, což znamená nižší hluk a nulové emise. Ke snížení hlučnosti v kabině přispívá rovněž skutečnost, že chlazení akumulátoru se obejde bez ventilátoru.

Podle homologačního cyklu WLTP má S-MAX Hybrid spotřebu paliva od 6,4 l/100 km a emise CO2 146-147 g/km, což ho staví do role atraktivní alternativy ke vznětovým motorizacím Ford EcoBlue.

Hnací soustava o celkovém výkonu 140 kW (190 k) umožňuje vozu akcelerovat z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy. K plynulé a lineární akceleraci přispívá mimo jiné zdokonalené řízení motor-generátoru, které zajišťuje hladké přechody mezi elektrickým, hybridním a spalovacím pohonem.

Hybridní převodovka, vyvinutá ve vlastní režii Fordu, nabízí simulované řazení rychlostních stupňů a vztah mezi otáčkami motoru a rychlostí jízdy je automaticky řízen tak, aby jízda působila na řidiče přirozeně a dynamicky. K ovládání převodovky slouží stylový a ergonomický otočný ovladač se speciálním režimem pro jízdu s přívěsem nebo sjíždění prudkých klesání, v němž se navýší brzdný účinek hnací soustavy (bez zapojení brzdové soustavy). Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu činí 1750 kg v případě pětimístné varianty, respektive 1560 kg u sedmimístné.

Technologie, které zbavují stresu při řízení

Intuitivní funkce pomáhají řidičům sledovat a zlepšovat spotřebu paliva prostřednictvím digitálního přístrojového štítu o úhlopříčce 10 palců. Funkce Brake Coach nabádá řidiče k postupnému brzdění, při němž se do akumulátoru vrací nejvíce energie, zatímco EV Coach jim pomáhá lépe porozumět tomu, kdy vůz jede na elektrický a kdy na hybridní pohon.

Sériově montovaný palubní modem FordPass Connect umožňuje vytvořit ve voze Wi-Fi připojení až pro 10 zařízení nebo využívat službu Aktuální doprava, která při vedení k cíli zadanému do navigace zohledňuje informace o hustotě a plynulosti provozu.

Díky FordPass Connect lze také komunikovat s vozem prostřednictvím mobilní aplikace FordPass. Tímto způsobem může majitel mimo jiné na dálku odemknout i zamknout dveře, získávat informace o technickém stavu vozu nebo zjistit jeho momentální polohu. Další funkcí, již zabudovaný modem umožňuje, je informování o nebezpečí v okolí (LHI). Řidiči se mohou tímto způsobem v předstihu dozvědět o potenciálním nebezpečí i v případě, že je skryto za zatáčkou nebo za jinými vozidly.

Delší cesty zpříjemní v osmnácti směrech seřiditelné ergonomické sedadlo řidiče s certifikací organizace Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampaň za zdravá záda), dostupné pro Titanium. S-MAX Vignale Hybrid má vyhřívaná a ventilovaná, v deseti směrech seřiditelná přední sedadla s masážní funkcí.

Všechna tři sedadla ve druhé řadě jsou vybavena úchyty ISOFIX. Díky funkci Easy Fold lze sedadla ve druhé i třetí řadě sklopit stiskem tlačítka umístěného v zavazadlovém prostoru. Na přání dodávané bezdotykové ovládání pátých dveří usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru v situaci, kdy řidič přichází k vozu obtěžkán zavazadly či nákupem.

Galaxy Hybrid nabízí cestování první třídou

Objednávat lze již také nový Ford Galaxy Hybrid, který je poháněn stejným hybridním ústrojím o výkonu 140 kW (190 k) jako S-MAX Hybrid. Tento velkoprostorový model je sériově vybaven sedmi sedadly.

Ford Galaxy Hybrid má dle homologačního cyklu WLTP spotřebu paliva od 6,4 – 6,5 l/100 km a emise CO2 od 148 – 149 g/km. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 10,0 s.

Stejně jako S-MAX Hybrid si i Galaxy Hybrid zachovává veškerou praktičnost řady Galaxy. Prostor pro hlavu v první i druhé řadě sedadel přesahuje jeden metr a objem zavazadlového prostoru se pohybuje od 300 litrů při využití všech sedmi sedadel až po 2339 litrů ve dvoumístné konfiguraci.

„Novinky S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid jsou jen dva ze sedmnácti elektrifikovaných vozů, které bude Ford ke konci letošního roku svým evropským zákazníkům nabízet,“ řekl Roelant de Waard. „Ze široké palety elektrifikovaných pohonů od mild-hybridního až po plně elektrický si každý zájemce vybere nejvhodnější model pro svůj životní styl.“

Vytisknout

Diskuze: Ford pokračuje ve změně. Celých 10% emisí CO2 nově ušetří S-MAX a Galaxy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS iV slibuje sportovní charakter a ekologický provoz

Škoda vyrobila 100 000 baterií pro plug-in-hybridní modely

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud