Československá posádka súťažného Fordu F150 EVO v zložení Miroslav Zapletal – Marek Sýkora dojazdila v rámci druhej etapy Rallye Dakar 2020 na devätnástom mieste spomedzi viac ako osemdesiat štartujúcich automobilov.
Druhá etapa Rallye Dakar 2020 vedúca z Al Wajh do Neom, tiahnuca sa viac menej po pobreží Červeného mora, priniesla pre všetkých súťažiacich nádielku ďalších 367 „ostrých“ kilometrov. Ak nim pripočítame aj 26 prejazdových kilometrov, môžeme konštatovať, že účastníci najťažšej súťaže na svete dnes odkrojili z celkových 7800 kilometrov dlhej súťaže ďalších takmer 400 kilometrov.
V prípade Slováka Mareka Sýkoru, ktorí vo vozidle Ford F150 EVO naviguje českého jazdca Miroslava Zapletala dopadla dnešná etapa v podstate dobre. V jej cieli im patrilo celkové devätnáste miesto, pričom sa v celkovom hodnotení posunuli zo včerajšieho dvadsiateho o jednu priečku smerom nahor. Rovnako ako prvá etapa, ani tá dnešná nebola jednoduchá, keďže na 160 kilometri vošli do úzkeho miesta, kde dookola krúžilo niekoľko zablúdencov. Toto zdržanie ich stálo približne desať minút, no v závere etapy sa im opäť podarilo dostať naspäť na pôvodné miesto, kde figurovali predtým. Ak k spomínanému zdržaniu pripočítame výmenu defektu, treba iba konštatovať, že súťažná posádka, v ktorej ako jedinej má zastúpenie aj Slovensko, podala ďalší výborný výkon.
Zajtra (7.1.2020) pokračuje Rallye Dakar 2020 treťou etapou, ktorá v sebe zahŕňa 427 meraných kilometrov a 77 prejazdových. O tom, ako sa darilo Marekovi Sýkorovi vás opäť budeme informovať.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?