Československá posádka súťažného Fordu F150 EVO v zložení Miroslav Zapletal – Marek Sýkora dojazdila v rámci druhej etapy Rallye Dakar 2020 na devätnástom mieste spomedzi viac ako osemdesiat štartujúcich automobilov.
Druhá etapa Rallye Dakar 2020 vedúca z Al Wajh do Neom, tiahnuca sa viac menej po pobreží Červeného mora, priniesla pre všetkých súťažiacich nádielku ďalších 367 „ostrých“ kilometrov. Ak nim pripočítame aj 26 prejazdových kilometrov, môžeme konštatovať, že účastníci najťažšej súťaže na svete dnes odkrojili z celkových 7800 kilometrov dlhej súťaže ďalších takmer 400 kilometrov.
V prípade Slováka Mareka Sýkoru, ktorí vo vozidle Ford F150 EVO naviguje českého jazdca Miroslava Zapletala dopadla dnešná etapa v podstate dobre. V jej cieli im patrilo celkové devätnáste miesto, pričom sa v celkovom hodnotení posunuli zo včerajšieho dvadsiateho o jednu priečku smerom nahor. Rovnako ako prvá etapa, ani tá dnešná nebola jednoduchá, keďže na 160 kilometri vošli do úzkeho miesta, kde dookola krúžilo niekoľko zablúdencov. Toto zdržanie ich stálo približne desať minút, no v závere etapy sa im opäť podarilo dostať naspäť na pôvodné miesto, kde figurovali predtým. Ak k spomínanému zdržaniu pripočítame výmenu defektu, treba iba konštatovať, že súťažná posádka, v ktorej ako jedinej má zastúpenie aj Slovensko, podala ďalší výborný výkon.
Zajtra (7.1.2020) pokračuje Rallye Dakar 2020 treťou etapou, ktorá v sebe zahŕňa 427 meraných kilometrov a 77 prejazdových. O tom, ako sa darilo Marekovi Sýkorovi vás opäť budeme informovať.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.