Druhá etapa Rally Dakar 2020 znamenala pro Instaforex Loprais Team posun na sedmou pozici průběžného hodnocení kategorie kamionů, přestože k hladkému průběhu měla z pohledu posádky Aleše Lopraise daleko. Ale přesně taková už tradičně nejtěžší maratonská rally světa bývá.
Nový ředitel závodu David Castera nemluví do větru. Když upozorní, že navigace v etapě bude obtížná, pak spolujezdce skutečně čekají perné chvilky. O tom se v pondělí přesvědčil i Khalid Alkendi, jenž má na starost čtení roadbooku a udávání správného směru v posádce Aleše Lopraise. Součástí etapy z Al Wejhu do Neomu byla rychlostní zkouška dlouhá 367 kilometrů okořeněná spoustou vzájemně se křížících stop komplikujících orientaci. Najít správnou cestu nebylo pokaždé úplně jednoduché.
„Dnes to nebylo nic moc. Dost jsme ztratili navigací. Dva zásadní waypointy jsme v obou případech hledali skoro deset minut," vysvětluje Aleš Loprais hlavní příčinu pětadvacetiminutového odstupu od tentokrát nejrychlejšího Sergeje Vjazoviče s Mazem.
O pozornost si několikrát řekla i Praga V4S DKR, která si v Saúdské Arábii odbývá svou premiéru.
„Třikrát jsme museli zastavit, protože se auto přepínalo do nouzového režimu. Museli jsme restartovat systém, ale tam jsme nechali jen nějaké tři minuty," pokračuje Loprais. „Pět nebo šest minut nám ti vepředu regulérně naložili. Ale nic se neděje, valíme dál."
Neplánované zastávky si vynutil senzor turbodmychadla. Na vyřešení problému tým mechaniků kolem Petra Pokory už v bivaku intenzivně pracuje.
V úterý 7. ledna pokračuje Rally Dakar 2020 okružní etapou se startem a cílem v Neomu. Trať speciálky (404 km) zavede účastníky do oblasti nedaleko hranic s Jordánskem. Závodit se bude na písčitém povrchu, ovšem v bludišti kaňonů mezi jednotlivými skalami a horskými hřebeny. Během dne se posádky dostanou až do nadmořské výšky okolo 1 400 metrů, čímž dosáhnou nejvyššího bodu na trati 42. ročníku dakarské rally. Sledujte Instaforex Loprais Team na Dakaru 2020:https://www.facebook.com/AlesLopraisDakarLive/ https://www.instagram.com/ales_loprais/ https://www.youtube.com/LopraisTatraTeam https://www.flickr.com/photos/loprais-team/ TV: Eurosport, Česká televize, TV Seznam PR kontakt: Zdeněk Zelenka
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.