Aleš Loprais si na Dakaru polepšil o dvě místa

Loprais Tatra  Team
Loprais Tatra Team, foto: Archiv jezdce
RallyZone.cz 6. ledna 2020 17:25
Sdílej:

Druhá etapa Rally Dakar 2020 znamenala pro Instaforex Loprais Team posun na sedmou pozici průběžného hodnocení kategorie kamionů, přestože k hladkému průběhu měla z pohledu posádky Aleše Lopraise daleko. Ale přesně taková už tradičně nejtěžší maratonská rally světa bývá.

Nový ředitel závodu David Castera nemluví do větru. Když upozorní, že navigace v etapě bude obtížná, pak spolujezdce skutečně čekají perné chvilky. O tom se v pondělí přesvědčil i Khalid Alkendi, jenž má na starost čtení roadbooku a udávání správného směru v posádce Aleše Lopraise. Součástí etapy z Al Wejhu do Neomu byla rychlostní zkouška dlouhá 367 kilometrů okořeněná spoustou vzájemně se křížících stop komplikujících orientaci. Najít správnou cestu nebylo pokaždé úplně jednoduché.

„Dnes to nebylo nic moc. Dost jsme ztratili navigací. Dva zásadní waypointy jsme v obou případech hledali skoro deset minut," vysvětluje Aleš Loprais hlavní příčinu pětadvacetiminutového odstupu od tentokrát nejrychlejšího Sergeje Vjazoviče s Mazem.

O pozornost si několikrát řekla i Praga V4S DKR, která si v Saúdské Arábii odbývá svou premiéru.

„Třikrát jsme museli zastavit, protože se auto přepínalo do nouzového režimu. Museli jsme restartovat systém, ale tam jsme nechali jen nějaké tři minuty," pokračuje Loprais. „Pět nebo šest minut nám ti vepředu regulérně naložili. Ale nic se neděje, valíme dál."

Neplánované zastávky si vynutil senzor turbodmychadla. Na vyřešení problému tým mechaniků kolem Petra Pokory už v bivaku intenzivně pracuje.

V úterý 7. ledna pokračuje Rally Dakar 2020 okružní etapou se startem a cílem v Neomu. Trať speciálky (404 km) zavede účastníky do oblasti nedaleko hranic s Jordánskem. Závodit se bude na písčitém povrchu, ovšem v bludišti kaňonů mezi jednotlivými skalami a horskými hřebeny. Během dne se posádky dostanou až do nadmořské výšky okolo 1 400 metrů, čímž dosáhnou nejvyššího bodu na trati 42. ročníku dakarské rally. Sledujte Instaforex Loprais Team na Dakaru 2020:https://www.facebook.com/AlesLopraisDakarLive/ https://www.instagram.com/ales_loprais/ https://www.youtube.com/LopraisTatraTeam https://www.flickr.com/photos/loprais-team/ TV: Eurosport, Česká televize, TV Seznam   PR kontakt: Zdeněk Zelenka 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.