Mechanici týmu Big Shock Racing už se nemohou dočkat až Martin Macík poprvé v ostrém závodním tempu na Baja Aragon prověří Karla, nový dakarský speciál Iveco, který sestrojili v sedlčanských dílnách. Závod bude o to napínavější, že na start se postaví také Karlovo dvojče, druhé identické Iveco postavené týmem na zakázku pro Jaroslava Valtra. Od květnových testů v tuniské poušti Macíkův speciál zaznamenal několik podstatných úprav, které ve Španělsku projdou zátěžovou zkouškou. A premiéru si tu odbyde i nový člen posádky, mechanik David Švanda.
Vylepšený Karel s brýlatou posádkou
Loni byl Martin Macík na Baja Aragon druhý, v roce 2017 vyhrál. Tentokrát je hlavním posláním španělské mise poprvé vyzkoušet nový kamion v závodním tempu. Ještě po květnových testech v Tunisu totiž došlo k několika úpravám. „Největší proměnu má za sebou podvozek auta. Jednotlivá vylepšení už jsme vyzkoušeli při tréninkových jízdách v Sedlčanské kotlině a pracovat na nich budeme ještě během čtvrtečního španělského shakedownu. Ale naplno se projeví až během prvního závodu,“ popisuje šéf týmu Big Shock Racing Martin Macík starší. Po pouštních testech se ladil také Karlův motor. Mechanici si průběžně hrají s jeho výkonem a nastavením do polohy, která bude pro dakarské tempo nejoptimálnější. A pár vychytávek se čerstvě objevilo i v kabině, kde si své království zařizují Martin Macík spolu s navigátorem Františkem Tomáškem a novým členem posádky, Davidem Švandou v sedadle mechanika. Pro Davida bude Baja Aragon velkou premiérou. I když s týmem absolvoval několik závodů včetně Dakaru 2019 a podílel se na stavbě nového kamionu, až teď jako člen posádky poprvé usedne do kabiny. David už má licenci, odhodlání a také nové brýle. Navigátor František tak zůstal jediným, kdo před závodní sezónou nemusel navštívit optika, proto bude na své spolujezdce dohlížet.
Vše je jen trénink na Dakar
„Španělsko mě hrozně baví, je to pestrý, zábavný závod, ve kterém si zkusíme všechno. Jsou tu lesy, srázy, dlouhé pisty, zažili jsme už i velké bláto. Určitě nepojedeme pomalu. Ale hlavní je trénink s Karlem, pro mě naježděné kilometry, pro kluky mechaniky příležitost odhalit chyby na autě, abychom na Dakar byli 100% připravení,“ popisuje Martin Macík. Dnes karavana týmu Big Shock Racing po dvoudenní cestě, prokládané koupacími zastávkami na plážích, dorazí do španělského Teruelu. A na oblíbeném parkovišti u dino parku dočasně rozbalí svůj bivak. Nový kamion Karel přijede na vleku, aby se eliminovala rizika dopravních komplikací. Hned ve čtvrtek dopoledne nastoupí český tým Big Shock Racing na shakedown, po obědě přijdou na řadu technické a administrativní přejímky. Pečlivá kontrola dokladů k autu, VIN kódů, řidičských průkazů, pojištění nebo bezpečnostních prvků. A už v pátek mohou fanoušci začít držet palce, protože na českou posádku čekají 2 závodní etapy dlouhé 160 a 80 km. V sobotu pak závodníci Baja Aragon projedou totožné tratě v opačném pořadí. „Karel dostane zabrat. Myslete na něj. Průběh závodů můžete jako vždy sledovat na našich sociálních sítích. Budeme se pravidelně hlásit,“ slibuje Martin Macík.
Aktuality, zajímavosti, videa týmu Big Shock Racing najdete na:
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
www.facebook.com/janbrabecmxschool/
www.bigshockracing.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.