Mechanici týmu Big Shock Racing už se nemohou dočkat až Martin Macík poprvé v ostrém závodním tempu na Baja Aragon prověří Karla, nový dakarský speciál Iveco, který sestrojili v sedlčanských dílnách. Závod bude o to napínavější, že na start se postaví také Karlovo dvojče, druhé identické Iveco postavené týmem na zakázku pro Jaroslava Valtra. Od květnových testů v tuniské poušti Macíkův speciál zaznamenal několik podstatných úprav, které ve Španělsku projdou zátěžovou zkouškou. A premiéru si tu odbyde i nový člen posádky, mechanik David Švanda.
Vylepšený Karel s brýlatou posádkou
Loni byl Martin Macík na Baja Aragon druhý, v roce 2017 vyhrál. Tentokrát je hlavním posláním španělské mise poprvé vyzkoušet nový kamion v závodním tempu. Ještě po květnových testech v Tunisu totiž došlo k několika úpravám. „Největší proměnu má za sebou podvozek auta. Jednotlivá vylepšení už jsme vyzkoušeli při tréninkových jízdách v Sedlčanské kotlině a pracovat na nich budeme ještě během čtvrtečního španělského shakedownu. Ale naplno se projeví až během prvního závodu,“ popisuje šéf týmu Big Shock Racing Martin Macík starší. Po pouštních testech se ladil také Karlův motor. Mechanici si průběžně hrají s jeho výkonem a nastavením do polohy, která bude pro dakarské tempo nejoptimálnější. A pár vychytávek se čerstvě objevilo i v kabině, kde si své království zařizují Martin Macík spolu s navigátorem Františkem Tomáškem a novým členem posádky, Davidem Švandou v sedadle mechanika. Pro Davida bude Baja Aragon velkou premiérou. I když s týmem absolvoval několik závodů včetně Dakaru 2019 a podílel se na stavbě nového kamionu, až teď jako člen posádky poprvé usedne do kabiny. David už má licenci, odhodlání a také nové brýle. Navigátor František tak zůstal jediným, kdo před závodní sezónou nemusel navštívit optika, proto bude na své spolujezdce dohlížet.
Vše je jen trénink na Dakar
„Španělsko mě hrozně baví, je to pestrý, zábavný závod, ve kterém si zkusíme všechno. Jsou tu lesy, srázy, dlouhé pisty, zažili jsme už i velké bláto. Určitě nepojedeme pomalu. Ale hlavní je trénink s Karlem, pro mě naježděné kilometry, pro kluky mechaniky příležitost odhalit chyby na autě, abychom na Dakar byli 100% připravení,“ popisuje Martin Macík. Dnes karavana týmu Big Shock Racing po dvoudenní cestě, prokládané koupacími zastávkami na plážích, dorazí do španělského Teruelu. A na oblíbeném parkovišti u dino parku dočasně rozbalí svůj bivak. Nový kamion Karel přijede na vleku, aby se eliminovala rizika dopravních komplikací. Hned ve čtvrtek dopoledne nastoupí český tým Big Shock Racing na shakedown, po obědě přijdou na řadu technické a administrativní přejímky. Pečlivá kontrola dokladů k autu, VIN kódů, řidičských průkazů, pojištění nebo bezpečnostních prvků. A už v pátek mohou fanoušci začít držet palce, protože na českou posádku čekají 2 závodní etapy dlouhé 160 a 80 km. V sobotu pak závodníci Baja Aragon projedou totožné tratě v opačném pořadí. „Karel dostane zabrat. Myslete na něj. Průběh závodů můžete jako vždy sledovat na našich sociálních sítích. Budeme se pravidelně hlásit,“ slibuje Martin Macík.
Aktuality, zajímavosti, videa týmu Big Shock Racing najdete na:
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
www.facebook.com/janbrabecmxschool/
www.bigshockracing.cz
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.