Mechanici týmu Big Shock Racing už se nemohou dočkat až Martin Macík poprvé v ostrém závodním tempu na Baja Aragon prověří Karla, nový dakarský speciál Iveco, který sestrojili v sedlčanských dílnách. Závod bude o to napínavější, že na start se postaví také Karlovo dvojče, druhé identické Iveco postavené týmem na zakázku pro Jaroslava Valtra. Od květnových testů v tuniské poušti Macíkův speciál zaznamenal několik podstatných úprav, které ve Španělsku projdou zátěžovou zkouškou. A premiéru si tu odbyde i nový člen posádky, mechanik David Švanda.
Vylepšený Karel s brýlatou posádkou
Loni byl Martin Macík na Baja Aragon druhý, v roce 2017 vyhrál. Tentokrát je hlavním posláním španělské mise poprvé vyzkoušet nový kamion v závodním tempu. Ještě po květnových testech v Tunisu totiž došlo k několika úpravám. „Největší proměnu má za sebou podvozek auta. Jednotlivá vylepšení už jsme vyzkoušeli při tréninkových jízdách v Sedlčanské kotlině a pracovat na nich budeme ještě během čtvrtečního španělského shakedownu. Ale naplno se projeví až během prvního závodu,“ popisuje šéf týmu Big Shock Racing Martin Macík starší. Po pouštních testech se ladil také Karlův motor. Mechanici si průběžně hrají s jeho výkonem a nastavením do polohy, která bude pro dakarské tempo nejoptimálnější. A pár vychytávek se čerstvě objevilo i v kabině, kde si své království zařizují Martin Macík spolu s navigátorem Františkem Tomáškem a novým členem posádky, Davidem Švandou v sedadle mechanika. Pro Davida bude Baja Aragon velkou premiérou. I když s týmem absolvoval několik závodů včetně Dakaru 2019 a podílel se na stavbě nového kamionu, až teď jako člen posádky poprvé usedne do kabiny. David už má licenci, odhodlání a také nové brýle. Navigátor František tak zůstal jediným, kdo před závodní sezónou nemusel navštívit optika, proto bude na své spolujezdce dohlížet.
Vše je jen trénink na Dakar
„Španělsko mě hrozně baví, je to pestrý, zábavný závod, ve kterém si zkusíme všechno. Jsou tu lesy, srázy, dlouhé pisty, zažili jsme už i velké bláto. Určitě nepojedeme pomalu. Ale hlavní je trénink s Karlem, pro mě naježděné kilometry, pro kluky mechaniky příležitost odhalit chyby na autě, abychom na Dakar byli 100% připravení,“ popisuje Martin Macík. Dnes karavana týmu Big Shock Racing po dvoudenní cestě, prokládané koupacími zastávkami na plážích, dorazí do španělského Teruelu. A na oblíbeném parkovišti u dino parku dočasně rozbalí svůj bivak. Nový kamion Karel přijede na vleku, aby se eliminovala rizika dopravních komplikací. Hned ve čtvrtek dopoledne nastoupí český tým Big Shock Racing na shakedown, po obědě přijdou na řadu technické a administrativní přejímky. Pečlivá kontrola dokladů k autu, VIN kódů, řidičských průkazů, pojištění nebo bezpečnostních prvků. A už v pátek mohou fanoušci začít držet palce, protože na českou posádku čekají 2 závodní etapy dlouhé 160 a 80 km. V sobotu pak závodníci Baja Aragon projedou totožné tratě v opačném pořadí. „Karel dostane zabrat. Myslete na něj. Průběh závodů můžete jako vždy sledovat na našich sociálních sítích. Budeme se pravidelně hlásit,“ slibuje Martin Macík.
Aktuality, zajímavosti, videa týmu Big Shock Racing najdete na:
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
www.facebook.com/janbrabecmxschool/
www.bigshockracing.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.