Mechanici týmu Big Shock Racing už se nemohou dočkat až Martin Macík poprvé v ostrém závodním tempu na Baja Aragon prověří Karla, nový dakarský speciál Iveco, který sestrojili v sedlčanských dílnách. Závod bude o to napínavější, že na start se postaví také Karlovo dvojče, druhé identické Iveco postavené týmem na zakázku pro Jaroslava Valtra. Od květnových testů v tuniské poušti Macíkův speciál zaznamenal několik podstatných úprav, které ve Španělsku projdou zátěžovou zkouškou. A premiéru si tu odbyde i nový člen posádky, mechanik David Švanda.
Vylepšený Karel s brýlatou posádkou
Loni byl Martin Macík na Baja Aragon druhý, v roce 2017 vyhrál. Tentokrát je hlavním posláním španělské mise poprvé vyzkoušet nový kamion v závodním tempu. Ještě po květnových testech v Tunisu totiž došlo k několika úpravám. „Největší proměnu má za sebou podvozek auta. Jednotlivá vylepšení už jsme vyzkoušeli při tréninkových jízdách v Sedlčanské kotlině a pracovat na nich budeme ještě během čtvrtečního španělského shakedownu. Ale naplno se projeví až během prvního závodu,“ popisuje šéf týmu Big Shock Racing Martin Macík starší. Po pouštních testech se ladil také Karlův motor. Mechanici si průběžně hrají s jeho výkonem a nastavením do polohy, která bude pro dakarské tempo nejoptimálnější. A pár vychytávek se čerstvě objevilo i v kabině, kde si své království zařizují Martin Macík spolu s navigátorem Františkem Tomáškem a novým členem posádky, Davidem Švandou v sedadle mechanika. Pro Davida bude Baja Aragon velkou premiérou. I když s týmem absolvoval několik závodů včetně Dakaru 2019 a podílel se na stavbě nového kamionu, až teď jako člen posádky poprvé usedne do kabiny. David už má licenci, odhodlání a také nové brýle. Navigátor František tak zůstal jediným, kdo před závodní sezónou nemusel navštívit optika, proto bude na své spolujezdce dohlížet.
Vše je jen trénink na Dakar
„Španělsko mě hrozně baví, je to pestrý, zábavný závod, ve kterém si zkusíme všechno. Jsou tu lesy, srázy, dlouhé pisty, zažili jsme už i velké bláto. Určitě nepojedeme pomalu. Ale hlavní je trénink s Karlem, pro mě naježděné kilometry, pro kluky mechaniky příležitost odhalit chyby na autě, abychom na Dakar byli 100% připravení,“ popisuje Martin Macík. Dnes karavana týmu Big Shock Racing po dvoudenní cestě, prokládané koupacími zastávkami na plážích, dorazí do španělského Teruelu. A na oblíbeném parkovišti u dino parku dočasně rozbalí svůj bivak. Nový kamion Karel přijede na vleku, aby se eliminovala rizika dopravních komplikací. Hned ve čtvrtek dopoledne nastoupí český tým Big Shock Racing na shakedown, po obědě přijdou na řadu technické a administrativní přejímky. Pečlivá kontrola dokladů k autu, VIN kódů, řidičských průkazů, pojištění nebo bezpečnostních prvků. A už v pátek mohou fanoušci začít držet palce, protože na českou posádku čekají 2 závodní etapy dlouhé 160 a 80 km. V sobotu pak závodníci Baja Aragon projedou totožné tratě v opačném pořadí. „Karel dostane zabrat. Myslete na něj. Průběh závodů můžete jako vždy sledovat na našich sociálních sítích. Budeme se pravidelně hlásit,“ slibuje Martin Macík.
Aktuality, zajímavosti, videa týmu Big Shock Racing najdete na:
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
www.facebook.com/janbrabecmxschool/
www.bigshockracing.cz
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.