MOGUL Dakar Setkání přilákalo na Autodrom v Sosnové špičkové dakarské týmy, množství diváků a také velkou zimu, která nečekaně zasáhla Evropu.
Dakarským speciálům spíše sluší písek a duny, ale při čtvrtém MOGUL Dakar Setkání na autodromu v Sosnové u České Lípy jim kulisu dělal spíše led a sníh. Prudké ochlazení, které v posledních dnech zasáhlo střed Evropy, pocítili hlavně diváci, kterých ale i tak do Sosnové dorazilo více jak pět tisíc. Svého druhu ojedinělá akce přilákala diváky ze všech koutů republiky, ale i z Polska a Německa, kde nemají šanci nic podobného zažít. Diváci v celodenním programu mohli sledovat umění řidičů dakarský Tater z týmu Tatra Buggyra Racing, kde Martin Kolomý s Martinem Šoltysem ukazovali, že Tatra je skutečně nezničitelná a vždy si najde cestu. Velkou show, kterou odměňovalo nadšení diváků, předváděl také nejmladší český závodník na Dakaru s kamionem Martin Macík z týmu Big Sock Racing. Jeho ladná jízda plná smyků a skoků dávala zapomenout na to, že jeho kamion váží deset tun a diváky rozhodně rozehřívala. Zahanbit se nedali ani řidiči sportovních offroadových speciálů Ford Tomáš Ouředníček z týmu South Racing a Boris Vaculík z týmu Barth Racing. Třešničkou na dortu byla účast závodního týmu MKR Technology, který do Sosnové přivezl špičkové závodní kamiony Renault, za jejichž volantem se objevil Marcel Sítník a Holanďan Martin van den Brink. Nádherný zvuk a velmi atraktivní jízda jejich speciálů bavila diváky po celý den. Trochu těžší úlohu měli motorkáři a čtyřkolkáři z týmů MRG, Barth Racing a Klymčiw Racing, pro něž to bylo v této zimě na sněhu a blátě opravdu složité. Přesto předvedli své stroje, a po celý den rozdávali stovky podpisů, stejně, jako úspěšná česká čtyřkolkářka Olga Roučková, které se jako první Češce podařilo Dakar dokončit. Asistenční Tatru „Balai“ předvedl divákům také Tomáš Tomeček, který letos vynikl na soutěži Africa ECO Race.
Srdce fanoušků Dakaru potěšila spanilá a přitom velmi rychlá jízda krásně zrenovované Tatry 815 6x6, která dala spolu s historickým LIAZem vzpomenout na slávu Československých dakarských závodníků, kteří prošlapávali domácí dakarskou stopu. Během MOGUL Dakar Setkání se sešli také bývalí závodníci z dakarského týmu LIAZ a podepisovali fanouškům limitovanou edici plakátu, který byl vydaný jen pro tuto příležitost. Skvělou show předvedli také závodníci z dalších offroadových disciplín a například z dálkových soutěží Baja, či Intercontinental Rally, kteří do Sosnové přijeli v hojném počtu a na trati autodromu se rozhodně nenechali zahanbit. „Máme radost, že i přes nepřízeň počasí dorazilo do Sosnové tak velké množství diváků. Jsou to opravdoví fanoušci a věřím, že viděli pěknou show. Chci moc poděkovat všem týmům a soutěžícím za to, že přijeli a bavili diváky, a věřím, že si jejich přízeň užili. Těší mě kladné ohlasy od velkých týmů, které sami dobře ví, co je za takovou akcí za obrovské množství práce. Pro nás akce rozhodně nekončí, teď nás čeká několik dnů náročného úklidu a opravy tratě, protože Autodrom nyní vypadá tak, jako by se po něm přehnalo stádo dakarských náklaďáků. A přesně to se stalo. My jsme ale na to připravení, jsme rádi, že se diváci bavili, protože Dakar, to je prostě fenomén,“ říká ředitel Autodromu v Sosnové, Pavel Dušánek. V rámci doprovodného programu MOGUL Dakar Setkání mohli diváci sledovat také exhibiční závod Autodrom Rally Série, který ovládl jeden z největších mladých talentů českého motoristického sportu, teprve šestnáctiletý Petr Semerád, který zvítězil s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Více informací na www.autodrom.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?