Šéf továrního týmu Peugeot řekl, že stížnosti jezdců Toyoty na to, že nemají možnost z kokpitu vozu korigovat tlak v pneumatikách, jsou hloupé. Navazuje tak na kritiku Nassera Al-Attiyaha a Giniela de Villierse - ti poukázali na fakt, že pravidla neumožňují vozům 4x4 regulovat tlak v pneumatikách z kabiny.
Toyota si stěžovala hlavně po čtvrté etapě, kdy se jelo v měkkých dunách a její jezdci dostali hned několik defektů. Podle šéfa Peugeotu, Bruno Famina, jsou ale tyto stížnosti hloupostí. Toyota má jiné přednosti. "Je to hloupé, opravdu. Letos se jim dostalo velké výhodu v podobě váhy, zavěšení atd., tak nemají co říkat," řekl Famin.
"Podívejte se na sílu jejich motoru - mají velký restriktor (38 milimetrů). Na úrovni moře, kde všechny ty duny byly, dávaly jejich motory výkony přes 400 koní. Měli raději na svých autech více pracovat a méně vinit ostatní," nebojí se vyjádřit svůj názor Francouz.
Obě hvězdy týmu Toyota - Nasser Al-Attiyah i Giniel de Villiers - navíc v páté etapě ztratily další čas. Tudíž se před ně dostal i jejich týmový kolega, Bernhard ten Brinke.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?