Šéf továrního týmu Peugeot řekl, že stížnosti jezdců Toyoty na to, že nemají možnost z kokpitu vozu korigovat tlak v pneumatikách, jsou hloupé. Navazuje tak na kritiku Nassera Al-Attiyaha a Giniela de Villierse - ti poukázali na fakt, že pravidla neumožňují vozům 4x4 regulovat tlak v pneumatikách z kabiny.
Toyota si stěžovala hlavně po čtvrté etapě, kdy se jelo v měkkých dunách a její jezdci dostali hned několik defektů. Podle šéfa Peugeotu, Bruno Famina, jsou ale tyto stížnosti hloupostí. Toyota má jiné přednosti. "Je to hloupé, opravdu. Letos se jim dostalo velké výhodu v podobě váhy, zavěšení atd., tak nemají co říkat," řekl Famin.
"Podívejte se na sílu jejich motoru - mají velký restriktor (38 milimetrů). Na úrovni moře, kde všechny ty duny byly, dávaly jejich motory výkony přes 400 koní. Měli raději na svých autech více pracovat a méně vinit ostatní," nebojí se vyjádřit svůj názor Francouz.
Obě hvězdy týmu Toyota - Nasser Al-Attiyah i Giniel de Villiers - navíc v páté etapě ztratily další čas. Tudíž se před ně dostal i jejich týmový kolega, Bernhard ten Brinke.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.