Yazeed Al-Rajhi, který pro letošek přesedl z Toyoty Hilux do Mini týmu X-Raid, ze závodu napřed během úterní speciálky odstoupil, pak se ale do soutěže vrátil. Jak to tedy celé probíhalo?
Saudský jezdec vynechal poslední část úterní speciálky z města Jujuy do města Tupiza, organizátoři jej tak z průběžné klasifikace soutěže vyloučili. Tým Mini pak ale podal žádost, aby organizátoři Al-Rajhiho v soutěži ponechali. "Před startem [v úterý] jsem se cítil nemocný, cítil jsem, že nemohu řídit. 10 minut před startem jsem ležel na zemi - říkal jsem: 'Zkusíme to, pokud mi bude špatně v půli etapy, tak končím," říká pro motorsport.com Yazeed Al-Rajhi.
"Do 190. kilometru jsem na sebe tlačil - poté, co jsem ležel na zemi, jsem nemohl řídit. Měl jsem bolest hlavy, a tak jsem odstoupil a jeli jsme do servisu. Poté, co jsem si odpočinul, mi dali injekci. V noci jsem spal ve 3000 [m.n.m.] a další den jsem se cítil lépe, vše bylo v pořádku.
Teď už je moje zdraví dobré, to je to nejdůležitější - vše je OK. Teď jsme ve 4000 [m.n.m.] a během zkoušek můžeme bojovat." Al-Rajhi pak dodal, že jeho cílem pro druhou polovinu rally, je získávat zkušenosti a pomáhat kolegům z X-Raid týmu, pokud by to bylo potřeba. Na otázku, jestli se bude snažit atakovat dílčí nejrychlejší časy, odpověděl: "Ne, to je stupidní atakovat. Co chcete všem ukázat pro nic? Myslím, že když uděláte chybu, tak budete taky stupidní. Musíte být chytrý, dokončit se zkušenostmi, dobrou rychlostí a za tým. To je nejdůležitější."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.