Yazeed Al-Rajhi, který pro letošek přesedl z Toyoty Hilux do Mini týmu X-Raid, ze závodu napřed během úterní speciálky odstoupil, pak se ale do soutěže vrátil. Jak to tedy celé probíhalo?
Saudský jezdec vynechal poslední část úterní speciálky z města Jujuy do města Tupiza, organizátoři jej tak z průběžné klasifikace soutěže vyloučili. Tým Mini pak ale podal žádost, aby organizátoři Al-Rajhiho v soutěži ponechali. "Před startem [v úterý] jsem se cítil nemocný, cítil jsem, že nemohu řídit. 10 minut před startem jsem ležel na zemi - říkal jsem: 'Zkusíme to, pokud mi bude špatně v půli etapy, tak končím," říká pro motorsport.com Yazeed Al-Rajhi.
"Do 190. kilometru jsem na sebe tlačil - poté, co jsem ležel na zemi, jsem nemohl řídit. Měl jsem bolest hlavy, a tak jsem odstoupil a jeli jsme do servisu. Poté, co jsem si odpočinul, mi dali injekci. V noci jsem spal ve 3000 [m.n.m.] a další den jsem se cítil lépe, vše bylo v pořádku.
Teď už je moje zdraví dobré, to je to nejdůležitější - vše je OK. Teď jsme ve 4000 [m.n.m.] a během zkoušek můžeme bojovat." Al-Rajhi pak dodal, že jeho cílem pro druhou polovinu rally, je získávat zkušenosti a pomáhat kolegům z X-Raid týmu, pokud by to bylo potřeba. Na otázku, jestli se bude snažit atakovat dílčí nejrychlejší časy, odpověděl: "Ne, to je stupidní atakovat. Co chcete všem ukázat pro nic? Myslím, že když uděláte chybu, tak budete taky stupidní. Musíte být chytrý, dokončit se zkušenostmi, dobrou rychlostí a za tým. To je nejdůležitější."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.