Jezdec Toyoty je posledním, který zůstal v kontaktu s triem továrních jezdců Peugeotu 3008 DKR Peterhanselem, Loebem a Despresem. Bývalý vítěz této soutěže přiznává, že musí spoléhat na problémy konkurence.
Ve dni volna se zdá být Nani Roma tím, který by mohl ve druhé polovině soutěže prohnat trojici továrních jezdců Peugeotu na čele. Španěl má ztrátu 5:35 min. na vedoucího Peterhansela a je tak nejlépe postavenou Toyotou. Jeho týmoví kolegové měli smůlu - Nasser Al-Attiyah musel po poškození vozu odstoupit a Giniel de Villiers měl několik problémů. Roma však stále může pomýšlet na vítězství.
"Byl to pro nás velmi pozitivní týden," přiznává vítěz této soutěže z roku 2014 (jel na MINI). "Letošní Dakar je obtížný na navigaci. Na každém kilometru máte pocit, že ztratíte čas, pokud uděláte chybu. Alex [Haro Bravo, navigátor] a já velmi dobře spolupracujeme, zůstáváme v klidu a odvádíme dobrou práci."
Až na třetí etapu se posádce zatím vyhnuly problémy s technikou. Letos se v začátku soutěže hodně hovořilo o rozhodnutí technických komisařů, kteří Peugeotu přikázali snížit průměr restriktoru z 39 na 38 mm, zatímco Toyota dostala povolení zvětšit svůj restriktor na 38 mm. I tak ale Toyota dle Romy ve vysokých nadmořských výškách na své rivaly ztrácí.
"Upřímně, ve vysokých nadmořských výškách je těžké držet se Peugeotů. V pátek jsme to viděli, když nás předjeli Stéphane a Loeb, kteří jeli velmi rychle. Oni ztratí mnohem méně výkonu ve vysoké nadmořské výšce než my a navíc jsou lehčí. Musíme tedy počkat na nižší nadmořské výšky," říká jezdec.
Závěr soutěže by tedy pro Toyotu měl být příznivější. V pondělí ale čeká na posádky navigačně složitá etapa z La Paz do Uyuni, která může zamíchat pořadím. O důležitosti navigace se ve pátek přesvědčil Mikko Hirvonen, který ztratil díky navigačním chybám přes 42 minut. "Druhý týden bude těžký, čeká nás maratonská etapa. Ještě se toho může hodně přihodit. Ale zatím jsem s průběhem velmi spokojený," dodal Roma.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.