Jezdec Toyoty je posledním, který zůstal v kontaktu s triem továrních jezdců Peugeotu 3008 DKR Peterhanselem, Loebem a Despresem. Bývalý vítěz této soutěže přiznává, že musí spoléhat na problémy konkurence.
Ve dni volna se zdá být Nani Roma tím, který by mohl ve druhé polovině soutěže prohnat trojici továrních jezdců Peugeotu na čele. Španěl má ztrátu 5:35 min. na vedoucího Peterhansela a je tak nejlépe postavenou Toyotou. Jeho týmoví kolegové měli smůlu - Nasser Al-Attiyah musel po poškození vozu odstoupit a Giniel de Villiers měl několik problémů. Roma však stále může pomýšlet na vítězství.
"Byl to pro nás velmi pozitivní týden," přiznává vítěz této soutěže z roku 2014 (jel na MINI). "Letošní Dakar je obtížný na navigaci. Na každém kilometru máte pocit, že ztratíte čas, pokud uděláte chybu. Alex [Haro Bravo, navigátor] a já velmi dobře spolupracujeme, zůstáváme v klidu a odvádíme dobrou práci."
Až na třetí etapu se posádce zatím vyhnuly problémy s technikou. Letos se v začátku soutěže hodně hovořilo o rozhodnutí technických komisařů, kteří Peugeotu přikázali snížit průměr restriktoru z 39 na 38 mm, zatímco Toyota dostala povolení zvětšit svůj restriktor na 38 mm. I tak ale Toyota dle Romy ve vysokých nadmořských výškách na své rivaly ztrácí.
"Upřímně, ve vysokých nadmořských výškách je těžké držet se Peugeotů. V pátek jsme to viděli, když nás předjeli Stéphane a Loeb, kteří jeli velmi rychle. Oni ztratí mnohem méně výkonu ve vysoké nadmořské výšce než my a navíc jsou lehčí. Musíme tedy počkat na nižší nadmořské výšky," říká jezdec.
Závěr soutěže by tedy pro Toyotu měl být příznivější. V pondělí ale čeká na posádky navigačně složitá etapa z La Paz do Uyuni, která může zamíchat pořadím. O důležitosti navigace se ve pátek přesvědčil Mikko Hirvonen, který ztratil díky navigačním chybám přes 42 minut. "Druhý týden bude těžký, čeká nás maratonská etapa. Ještě se toho může hodně přihodit. Ale zatím jsem s průběhem velmi spokojený," dodal Roma.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.