Nani Roma: Porazit Peugeot bude velmi těžké

Roma v rozhovoru se Sainzem
Roma v rozhovoru se Sainzem, foto: Red Bull
iM2 8. ledna 2017 20:02
Sdílej:

Jezdec Toyoty je posledním, který zůstal v kontaktu s triem továrních jezdců Peugeotu 3008 DKR Peterhanselem, Loebem a Despresem. Bývalý vítěz této soutěže přiznává, že musí spoléhat na problémy konkurence.

Ve dni volna se zdá být Nani Roma tím, který by mohl ve druhé polovině soutěže prohnat trojici továrních jezdců Peugeotu na čele. Španěl má ztrátu 5:35 min. na vedoucího Peterhansela a je tak nejlépe postavenou Toyotou. Jeho týmoví kolegové měli smůlu - Nasser Al-Attiyah musel po poškození vozu odstoupit a Giniel de Villiers měl několik problémů. Roma však stále může pomýšlet na vítězství.

"Byl to pro nás velmi pozitivní týden," přiznává vítěz této soutěže z roku 2014 (jel na MINI). "Letošní Dakar je obtížný na navigaci. Na každém kilometru máte pocit, že ztratíte čas, pokud uděláte chybu. Alex [Haro Bravo, navigátor] a já velmi dobře spolupracujeme, zůstáváme v klidu a odvádíme dobrou práci." 

Až na třetí etapu se posádce zatím vyhnuly problémy s technikou. Letos se v začátku soutěže hodně hovořilo o rozhodnutí technických komisařů, kteří Peugeotu přikázali snížit průměr restriktoru z 39 na 38 mm, zatímco Toyota dostala povolení zvětšit svůj restriktor na 38 mm. I tak ale Toyota dle Romy ve vysokých nadmořských výškách na své rivaly ztrácí.

"Upřímně, ve vysokých nadmořských výškách je těžké držet se Peugeotů. V pátek jsme to viděli, když nás předjeli Stéphane a Loeb, kteří jeli velmi rychle. Oni ztratí mnohem méně výkonu ve vysoké nadmořské výšce než my a navíc jsou lehčí. Musíme tedy počkat na nižší nadmořské výšky," říká jezdec.

Závěr soutěže by tedy pro Toyotu měl být příznivější. V pondělí ale čeká na posádky navigačně složitá etapa z La Paz do Uyuni, která může zamíchat pořadím. O důležitosti navigace se ve pátek přesvědčil Mikko Hirvonen, který ztratil díky navigačním chybám přes 42 minut. "Druhý týden bude těžký, čeká nás maratonská etapa. Ještě se toho může hodně přihodit. Ale zatím jsem s průběhem velmi spokojený," dodal Roma.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.