Jeden z každoročně největších favoritů na vítězství v Rally Dakar, Nasser Al-Attiyah, se letos moc nesvezl, když byl po nehodě nucen odstoupit už po třetí etapě. Na jeho voze totiž bylo poškozeno šasi. Jezdec se tak v týmu Jeana Marca Fortina, šéfa Overdrivu nasazujícího speciály Toyota Hilux, v závodním tempu na Dakaru moc nesvezl.
Pro speciály Toyota Hilux byla třetí etapa letošního Dakaru nešťastnou, když každý z pilotů měl nějaké problémy. Katařan Nasser Al-Attiyah chyboval a dost poničil zadní část svého vozu, když například ztratil pravé zadní kolo. V celkovém pořadí se propadl až na 25. místo průběžného pořadí se ztrátou více než dvě hodiny. V servisu ale mechanici zjistili, že na jeho autě došlo k poškození šasi a posádka tak musela vzdát.
"Hra skončila, je to špatný den. Narazili jsme na kámen, vší silou na kolo. Na kapotu jsme naházeli kamení, abychom udělali protizávaží a takto jsme jeli asi 80 kilometrů. Několikrát jsme se pokoušeli zastavit, abychom to opravili, ale neměli jsme ten díl. Chyba je chyba, to je Dakar. Je to škoda, protože jsme odváděli dobrou práci," řekl Nasser Al-Attiayh.
Tato třetí etapa byla podobně nepovedená také pro Giniela de Villierse a Naniho Romu, kteří museli rovněž zastavovat a opravovat svoje speciály. Oba dva ale v soutěži pokračují a Roma je po včerejšku pátý a de Villiers sedmý.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?