Jeden z každoročně největších favoritů na vítězství v Rally Dakar, Nasser Al-Attiyah, se letos moc nesvezl, když byl po nehodě nucen odstoupit už po třetí etapě. Na jeho voze totiž bylo poškozeno šasi. Jezdec se tak v týmu Jeana Marca Fortina, šéfa Overdrivu nasazujícího speciály Toyota Hilux, v závodním tempu na Dakaru moc nesvezl.
Pro speciály Toyota Hilux byla třetí etapa letošního Dakaru nešťastnou, když každý z pilotů měl nějaké problémy. Katařan Nasser Al-Attiyah chyboval a dost poničil zadní část svého vozu, když například ztratil pravé zadní kolo. V celkovém pořadí se propadl až na 25. místo průběžného pořadí se ztrátou více než dvě hodiny. V servisu ale mechanici zjistili, že na jeho autě došlo k poškození šasi a posádka tak musela vzdát.
"Hra skončila, je to špatný den. Narazili jsme na kámen, vší silou na kolo. Na kapotu jsme naházeli kamení, abychom udělali protizávaží a takto jsme jeli asi 80 kilometrů. Několikrát jsme se pokoušeli zastavit, abychom to opravili, ale neměli jsme ten díl. Chyba je chyba, to je Dakar. Je to škoda, protože jsme odváděli dobrou práci," řekl Nasser Al-Attiayh.
Tato třetí etapa byla podobně nepovedená také pro Giniela de Villierse a Naniho Romu, kteří museli rovněž zastavovat a opravovat svoje speciály. Oba dva ale v soutěži pokračují a Roma je po včerejšku pátý a de Villiers sedmý.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?