Čtyři vozy PEUGEOT 3008DKR jsou připravené k akci pro DAKAR 2017

Rally Dakar
Rally Dakar, foto: Peugeot
Radka Matthey 2. ledna 2017 11:52
Sdílej:

Jen několik hodin před startem Dakaru 2017 v pondělí 2. ledna v Asunciónu, Paraguay, je Team Peugeot Total připraven zopakovat triumf, který v této soutěži dosáhl v roce 2016. Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Cyril Despres, Sébastiena Loeba se svými spolujezdci už se nemohou dočkat nastartování svých zbrusu nových vozů PEUGEOT 3008DKR. Čeká na ně celková vzdálenost 9000 km a potenciálně jeden z dosud nejtěžších Dakarů.

• Půjde o třetí start Peugeotu v Dakaru v Jižní Americe. Čtyři posádky, tvořící jeho Tým snů, jsou identické s těmi, které se soutěže zúčastnily v lednu, a to vítězové z roku 2016 Stéphane PETERHANSEL/Jean-Paul COTTRET (č. 300), Carlos SAINZ/Lucas CRUZ (č. 304), Cyril DESPRES/David CASTERA (č. 307) a Sébastien LOEB/Daniel ELENA (č. 309).

• Stejně jako jeho předchůdce, 2008DKR, a na rozdíl od svých soupeřů s pohonem 4x4, PEUGEOT 3008DKR využívá pohon dvou kol. V porovnání s loňským vítězným autem 3008DKR těží z četných vylepšení motoru, zavěšení a aerodynamiky. Novinkou je také klimatizace, která má zajistit v horkém počasí posádkám tepelný komfort a konkurenceschopnost.

• Čtyři vozy PEUGEOT 3008DKR týmu Peugeot Total přijely do Asunciónu v Paraguayi ve čtvrtek 29. prosince. Tři z nich byly dopraveny přes Argentinu ze základny Peugeot Sport ve Vélizy u  Paříže, zatímco vůz Cyrila Desprese přijel z Chile po testu nastavení řízení motoru ve vysoké nadmořské výšce, který proběhl počátkem prosince.

• Před přejímkou Team Peugeot Total uskutečnil kontrolní test svých vozy na autodromu Rubena Dumota na předměstí Asunciónu. Sledovala je při tom skupina diváků, mezi nimiž byl i francouzský velvyslanec v Paraguayi a bývalá tenisová hvězda Victor Pecci, který je dnes v zemi ministrem sportu.

• Po předstartovní přejímce a slavnostním startu 1. ledna, při němž se očekává obrovská účast diváků, čtyři vozy PEUGEOT 3008DKR zůstanou v uzavřeném parkovišti až do startu v 9 hodin ráno v pondělí 2. ledna.

 

Bruno FAMIN

„Náš předstartovní test nám umožnil doladit několik posledních detailů a dokončit přípravu našich vozů. Byl také dobrou příležitostí pro naše řidiče najít si svůj soulad s vozem ještě před startem. Podařilo se nám splnit všechny úkoly, které byly na našem seznamu, ale nikdy nemůžete tvrdit, že jste na Dakar zcela připraveni jednoduše proto, že nikdy nevíte, co se vám může přihodit. Klíčovým faktorem je samozřejmě vždycky počasí. Zdá se, že v prvních několika dnech bude nestálé se směsí bouřek a tepla. To by mohlo hrát velkou roli a my se samozřejmě také musíme mít na pozoru před dalšími dvěma továrními týmy, s nimiž se letos utkáme, a to Mini a Toyotou. Asi budeme opatrnější v  důsledku změn, které nastaly v předpisech ve snaze o vyrovnání poměru výkonnosti, které se týkají přeplňovaných vznětových a zážehových motorů. Konkurence je zastoupena několika silnými posádkami, což slibuje urputnější soupeření než kdy dříve. Soutěž by měla být mnohem náročnější také v důsledku změn týkajících se předpisů ohledně navigace.“

 

Stéphane PETERHANSEL (PEUGEOT 3008 DKR č. 300)

„Myslím, že jsme po celý rok dobře pracovali a poskládali tolik karet v náš prospěch, jak jen to bylo možné, a to jak po stránce lidské, tak i technické. Tato soutěž samozřejmě není nikdy snadná, ale nevnímám, že bych byl pod nějak mimořádným tlakem. Chci už jen odstartovat! Mým cílem je bavit se jízdou v novém voze PEUGEOT 3008DKR, který byl v některých oblastech změněn ve srovnání s  2008DKR. To je dobrá věc, protože Dakar se stal spíš sprintem od startu do cíle než pouštním maratonem. Jsem zvědavý, jaký bude mít dopad trávení tolik času ve vysokých nadmořských výškách v Bolívii. To je něco, co bude pro všechny nové. Mít klimatizaci bude výhodou. Během předstartovního testu bylo velmi horko a vlhko, ale klimatizace svou roli dokonale splnila. Je skvělé mít ji jak z hlediska komfortu, tak i výkonu.“

 

Carlos SAINZ (PEUGEOT 3008 DKR č. 304)

„Jsme rychlí. Poté, co jsme v tomto roce udělali všechno potřebné, se už nemohu dočkat, abychom tu v Paraguayi odstartovali. Myslím, že jsme s 3008DKR pracovali správným směrem. Zdá se být spolehlivější než loňské auto a možná i trochu rychlejší, a to i navzdory předepsanému restriktoru v  přívodu vzduchu do motoru. Je těžké posoudit trasu, protože zatím máme jen celkový přehled. Budeme muset být trpěliví, protože nikdy nevíte, co se při Dakaru může přihodit. Zdá se, že si každý myslí, že etapy budou těžké a moje zkušenost mi říká, abychom byli opatrní.“

 

Cyril DESPRES (PEUGEOT 3008 DKR č. 307)

„Jsem rád, že již potřetí startuji v Dakaru na čtyřech kolech, celkově pojedu už po sedmnácté. Cítím se trochu klidnější, protože získávám docela dobrý cit pro auto. Vítězství v loňské letní Silk Way Rally a jízda na čelních pozicích při Marocké Rallye mi umožnily lépe poznat své meze. Cítím se ve skvělé kondici, a to jak psychicky, tak i fyzicky. Mám na čtyřech kolech méně zkušeností než ostatní, takže oceňují především fakt, že 3008DKR je ještě stabilnější díky práci, která byla odvedena na podvozku a zavěšení. To je faktor, který je možná méně významný pro mé týmové kolegy, ale je důležitý pro mou sebedůvěru. Etapy samozřejmě budou náročné - s vysokými nadmořskými výškami v Bolívii následovanými písečnými dunami a buší v Argentině během druhého týdne. Jsou tu i všechny předpoklady že to bude velmi náročný Dakar také pro spolujezdce. Kontrolní průjezdné body, které bude potřeba rychle nacházet, jsou novým parametrem.“

 

Sébastien LOEB (PEUGEOT 3008 č. 309)

„V loňském roce bylo pro Daniela a mne prakticky všechno při Dakaru nové. Zjistili jsme, že jsme silní na cestách, ale stále máme prostor pro zlepšení v terénu. Proto jsme na tom systematicky pracovali po celý rok 2016, a to zejména při Silk Way Rally, která nám v létě přinesla mnoho cenných zkušeností. Doufám, že to bude stačit k tomu, abychom byli konkurenceschopní, a to jak úsecích ve WRC stylu, tak i v terénu. Ve srovnání s 2008DKR je PEUGEOT 3008DKR celkově o něco lepší ve všech oblastech. Hodně práce se udělalo na motoru a zavěšení, stejně jako na elektronických systémech vozu k odstranění menších problémů, jimž jsme čas od času čelili loni. Motor se zlepšil, ale použití restriktoru v přívodu vzduchu, dané nejnovějšími technickými předpisy, nás znevýhodňuje. Nicméně máme velký zdvih pérování, aby bylo možné absorbovat nerovnosti terénu a jezdit velkou rychlostí po nerovnostech. Cítím se docela uvolněně, ale plně si uvědomuji skutečnost, že Dakar trvá dva týdny a nepochybně nás čeká spousta překvapení. Proto se musíme soustředit a brát každý den tak, jak přijde. Budeme se snažit po celou cestu dělat maximum a uvidíme, jaký výsledek nám to přinese v cíli…“

  

JAK ROZEZNAT ČTYŘI 3008DKR

Čtyři 3008DKR lze rozeznat podle jejich startovního čísla a barevného pruhu na přívodu vzduchu nad kokpitem:

Stéphane PETERHANSEL/Jean-Paul COTTRET: číslo 300, žlutý pruh Carlos SAINZ/Lucas CRUZ: číslo 304, modrý pruh Cyril DESPRES/David CASTERA: číslo 307, červený pruh Sébastiena LOEB/Daniel ELENA: číslo 309, bílý pruh
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.