Překvapení na Dakaru: Toyota po testech dává přednost verzi 4x4 před buggy

Tovární Toyota bude i letos sázet na techniku 4x4
Tovární Toyota bude i letos sázet na techniku 4x4, foto: Red Bull
iM2 12. listopadu 2016 21:11
Sdílej:

Tým Toyoty se rozhodl provést několik srovnávacích testů mezi loňskou verzí své Toyoty Hilux 4x4 a nově postavenou (letošní podzim) buggy. Po vyhodnocení těchto testů se tým Toyoty rozhodl setrvat u svého modelu se kterým jezdil na Dakaru v posledních letech.

"Naše poslední testy ukázaly, že jsme zvýšili potenciál naší Toyoty Hilux 4x4. Na dalším Dakaru se bude jezdit ve vyšších nadmořských výškách, což zajistí vyšší konkurenceschopnost naší 4x4. Proto je racionálnější zvolit volbu z loňského roku.

Stejně tak nás překvapila výkonnost Toyoty Hilux Evo během prvních testů - jde o velkou technologickou výzvu. Tým ale potřebuje více času, aby na se zaměřil u tohoto modelu na vývoj. To by nás v posledních týdnech před Dakarem stálo hodně sil," vysvětlil volbu 4x4 Glyn Hall, technický ředitel Toyota Gazoo Racing South Africa odpovědný za program na Dakaru.

Nová posila týmu, Nasser Al-Attiyah, navíc dokázala vyhrát nedávnou Marockou rally, což rozhodnutí týmu ještě podpořilo: "Verze 4x4 ukázala svoji spolehlivost vloni na Dakaru. Teď jsme navíc auto dokázali ve srovnání s loňským rokem zrychlit. Nakonec hlavním cílem je dát jezdcům to nejlepší možné technické vybavení," zakončil Glyn Hall.

Na startu tak budou tři tovární Toyoty v rukou Nasser Al-Attiyaha, nové posily týmu, a dvou stálic japonsko-jiho afrického týmu Giniela De Villierse a Leeroye Poultera. Během roku 2017 chce Toyota nasadit Hilux Evo (tedy buggy) do méně významných soutěží a pokračovat v jejím vývoji.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.