Tým Toyoty se rozhodl provést několik srovnávacích testů mezi loňskou verzí své Toyoty Hilux 4x4 a nově postavenou (letošní podzim) buggy. Po vyhodnocení těchto testů se tým Toyoty rozhodl setrvat u svého modelu se kterým jezdil na Dakaru v posledních letech.
"Naše poslední testy ukázaly, že jsme zvýšili potenciál naší Toyoty Hilux 4x4. Na dalším Dakaru se bude jezdit ve vyšších nadmořských výškách, což zajistí vyšší konkurenceschopnost naší 4x4. Proto je racionálnější zvolit volbu z loňského roku.
Stejně tak nás překvapila výkonnost Toyoty Hilux Evo během prvních testů - jde o velkou technologickou výzvu. Tým ale potřebuje více času, aby na se zaměřil u tohoto modelu na vývoj. To by nás v posledních týdnech před Dakarem stálo hodně sil," vysvětlil volbu 4x4 Glyn Hall, technický ředitel Toyota Gazoo Racing South Africa odpovědný za program na Dakaru.
Nová posila týmu, Nasser Al-Attiyah, navíc dokázala vyhrát nedávnou Marockou rally, což rozhodnutí týmu ještě podpořilo: "Verze 4x4 ukázala svoji spolehlivost vloni na Dakaru. Teď jsme navíc auto dokázali ve srovnání s loňským rokem zrychlit. Nakonec hlavním cílem je dát jezdcům to nejlepší možné technické vybavení," zakončil Glyn Hall.
Na startu tak budou tři tovární Toyoty v rukou Nasser Al-Attiyaha, nové posily týmu, a dvou stálic japonsko-jiho afrického týmu Giniela De Villierse a Leeroye Poultera. Během roku 2017 chce Toyota nasadit Hilux Evo (tedy buggy) do méně významných soutěží a pokračovat v jejím vývoji.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?