Tým Toyoty se rozhodl provést několik srovnávacích testů mezi loňskou verzí své Toyoty Hilux 4x4 a nově postavenou (letošní podzim) buggy. Po vyhodnocení těchto testů se tým Toyoty rozhodl setrvat u svého modelu se kterým jezdil na Dakaru v posledních letech.
"Naše poslední testy ukázaly, že jsme zvýšili potenciál naší Toyoty Hilux 4x4. Na dalším Dakaru se bude jezdit ve vyšších nadmořských výškách, což zajistí vyšší konkurenceschopnost naší 4x4. Proto je racionálnější zvolit volbu z loňského roku.
Stejně tak nás překvapila výkonnost Toyoty Hilux Evo během prvních testů - jde o velkou technologickou výzvu. Tým ale potřebuje více času, aby na se zaměřil u tohoto modelu na vývoj. To by nás v posledních týdnech před Dakarem stálo hodně sil," vysvětlil volbu 4x4 Glyn Hall, technický ředitel Toyota Gazoo Racing South Africa odpovědný za program na Dakaru.
Nová posila týmu, Nasser Al-Attiyah, navíc dokázala vyhrát nedávnou Marockou rally, což rozhodnutí týmu ještě podpořilo: "Verze 4x4 ukázala svoji spolehlivost vloni na Dakaru. Teď jsme navíc auto dokázali ve srovnání s loňským rokem zrychlit. Nakonec hlavním cílem je dát jezdcům to nejlepší možné technické vybavení," zakončil Glyn Hall.
Na startu tak budou tři tovární Toyoty v rukou Nasser Al-Attiyaha, nové posily týmu, a dvou stálic japonsko-jiho afrického týmu Giniela De Villierse a Leeroye Poultera. Během roku 2017 chce Toyota nasadit Hilux Evo (tedy buggy) do méně významných soutěží a pokračovat v jejím vývoji.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.