Včerejší a dnešní etapa vyslaly dost jasné signály o osudu letošního Dakaru. Obě části maratonské etapy vyhrály Peugeoty. Konkurence v podobě Toyoty nebo Mini na jejich tempo nemá odpověď.
O tom, že o výsledku letošního Dakaru už může být rozhodnuto, hovořil již včera v cíli první poloviny maratonské etapy (Peugeoty obsadily 4 z prvních 5 míst) Giniel de Villiers. Přitom se čekalo, že na točitých zkouškách první poloviny prvního týdne Peugeoty ztratí na čtyřkolky od Mini a Toyoty.
"Dnes jsem neudělal nic vysloveně špatně. Možná jsem byl jenom moc opatrný při předjíždění některých motorkářů. Tahle zkouška byla tolik o maximální rychlosti, že i když jste jen na chvilku sundali nohu z plynu, tak to udělalo velký rozdíl. Ale nemyslím si, že to byl hlavní faktor.
Peugeoty mají teď prostě o tolik větší výhodu. Jde o masivní zlepšení z roku na rok! Opravdu působivé. Ale myslím si, že jsme to všichni tak trošku čekali. Mohu jet úroveň Mini a Nassera Al-Attiyaha, ale nemohu jet tak rychle jako Peugeot," dodal Jihoafričan, který se v průběhu etapy dostal za svého bývalého kolegu od Volkswagenu, Carlose Sainze.
Jak celou situaci popsal? "Bylo to zcela bez šance! Pokud jim vydrží spolehlivost, pak je bude těžké porazit. Abychom s nimi mohli bojovat, potřebovali bychom nižší nadmořskou výšku. Jsme teď tak vysoko, přišli jsme o hodně výkonu. Oni dají plný výkon a neprotáčejí se jim při tom kola.
Až se dostaneme do nižších nadmořských výšek, myslím, že se jim budou kola protáčet. Pak, i když máme menší výkon, tak bychom mohli mít šanci s nimi bojovat, protože pak budeme mít šanci využít náš plný výkon. Musíme v to věřit," zakončil Giniel de Villiers.
"Je to neuvěřitelné! Ještě nikdy v mém životě jsem tak neutočil jako dnes. Když se zeptáte Matthieu [spolujezdec], tak i on Vám to potvrdí. Dal jsem do toho víc než 100 %. Proti Peugeotům jsme ale neměli šanci, prostě nula! Je to neuvěřitelné, jestli Peugeoty někde nezůstanou stát, tak je bude těžké dojet. Včera a dnes jsem pekelně tlačil, ale jednoduše jsem nemohl Peugeoty dojet," řekl dnes v cíli Nasser Al-Attiyah.
"Je to neuvěřitelné, teď už vím, že minimálně na maximální rychlosti je buggy hodně rychlá. Problém je, že se Mini nedočkalo prakticky žádného dalšího vývoje. Klobouk dolů před Peugeotem!" popsal v cíli maratonské etapy situaci Nasser Al-Attiyah.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.