Včerejší a dnešní etapa vyslaly dost jasné signály o osudu letošního Dakaru. Obě části maratonské etapy vyhrály Peugeoty. Konkurence v podobě Toyoty nebo Mini na jejich tempo nemá odpověď.
O tom, že o výsledku letošního Dakaru už může být rozhodnuto, hovořil již včera v cíli první poloviny maratonské etapy (Peugeoty obsadily 4 z prvních 5 míst) Giniel de Villiers. Přitom se čekalo, že na točitých zkouškách první poloviny prvního týdne Peugeoty ztratí na čtyřkolky od Mini a Toyoty.
"Dnes jsem neudělal nic vysloveně špatně. Možná jsem byl jenom moc opatrný při předjíždění některých motorkářů. Tahle zkouška byla tolik o maximální rychlosti, že i když jste jen na chvilku sundali nohu z plynu, tak to udělalo velký rozdíl. Ale nemyslím si, že to byl hlavní faktor.
Peugeoty mají teď prostě o tolik větší výhodu. Jde o masivní zlepšení z roku na rok! Opravdu působivé. Ale myslím si, že jsme to všichni tak trošku čekali. Mohu jet úroveň Mini a Nassera Al-Attiyaha, ale nemohu jet tak rychle jako Peugeot," dodal Jihoafričan, který se v průběhu etapy dostal za svého bývalého kolegu od Volkswagenu, Carlose Sainze.
Jak celou situaci popsal? "Bylo to zcela bez šance! Pokud jim vydrží spolehlivost, pak je bude těžké porazit. Abychom s nimi mohli bojovat, potřebovali bychom nižší nadmořskou výšku. Jsme teď tak vysoko, přišli jsme o hodně výkonu. Oni dají plný výkon a neprotáčejí se jim při tom kola.
Až se dostaneme do nižších nadmořských výšek, myslím, že se jim budou kola protáčet. Pak, i když máme menší výkon, tak bychom mohli mít šanci s nimi bojovat, protože pak budeme mít šanci využít náš plný výkon. Musíme v to věřit," zakončil Giniel de Villiers.
"Je to neuvěřitelné! Ještě nikdy v mém životě jsem tak neutočil jako dnes. Když se zeptáte Matthieu [spolujezdec], tak i on Vám to potvrdí. Dal jsem do toho víc než 100 %. Proti Peugeotům jsme ale neměli šanci, prostě nula! Je to neuvěřitelné, jestli Peugeoty někde nezůstanou stát, tak je bude těžké dojet. Včera a dnes jsem pekelně tlačil, ale jednoduše jsem nemohl Peugeoty dojet," řekl dnes v cíli Nasser Al-Attiyah.
"Je to neuvěřitelné, teď už vím, že minimálně na maximální rychlosti je buggy hodně rychlá. Problém je, že se Mini nedočkalo prakticky žádného dalšího vývoje. Klobouk dolů před Peugeotem!" popsal v cíli maratonské etapy situaci Nasser Al-Attiyah.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.