Včerejší a dnešní etapa vyslaly dost jasné signály o osudu letošního Dakaru. Obě části maratonské etapy vyhrály Peugeoty. Konkurence v podobě Toyoty nebo Mini na jejich tempo nemá odpověď.
O tom, že o výsledku letošního Dakaru už může být rozhodnuto, hovořil již včera v cíli první poloviny maratonské etapy (Peugeoty obsadily 4 z prvních 5 míst) Giniel de Villiers. Přitom se čekalo, že na točitých zkouškách první poloviny prvního týdne Peugeoty ztratí na čtyřkolky od Mini a Toyoty.
"Dnes jsem neudělal nic vysloveně špatně. Možná jsem byl jenom moc opatrný při předjíždění některých motorkářů. Tahle zkouška byla tolik o maximální rychlosti, že i když jste jen na chvilku sundali nohu z plynu, tak to udělalo velký rozdíl. Ale nemyslím si, že to byl hlavní faktor.
Peugeoty mají teď prostě o tolik větší výhodu. Jde o masivní zlepšení z roku na rok! Opravdu působivé. Ale myslím si, že jsme to všichni tak trošku čekali. Mohu jet úroveň Mini a Nassera Al-Attiyaha, ale nemohu jet tak rychle jako Peugeot," dodal Jihoafričan, který se v průběhu etapy dostal za svého bývalého kolegu od Volkswagenu, Carlose Sainze.
Jak celou situaci popsal? "Bylo to zcela bez šance! Pokud jim vydrží spolehlivost, pak je bude těžké porazit. Abychom s nimi mohli bojovat, potřebovali bychom nižší nadmořskou výšku. Jsme teď tak vysoko, přišli jsme o hodně výkonu. Oni dají plný výkon a neprotáčejí se jim při tom kola.
Až se dostaneme do nižších nadmořských výšek, myslím, že se jim budou kola protáčet. Pak, i když máme menší výkon, tak bychom mohli mít šanci s nimi bojovat, protože pak budeme mít šanci využít náš plný výkon. Musíme v to věřit," zakončil Giniel de Villiers.
"Je to neuvěřitelné! Ještě nikdy v mém životě jsem tak neutočil jako dnes. Když se zeptáte Matthieu [spolujezdec], tak i on Vám to potvrdí. Dal jsem do toho víc než 100 %. Proti Peugeotům jsme ale neměli šanci, prostě nula! Je to neuvěřitelné, jestli Peugeoty někde nezůstanou stát, tak je bude těžké dojet. Včera a dnes jsem pekelně tlačil, ale jednoduše jsem nemohl Peugeoty dojet," řekl dnes v cíli Nasser Al-Attiyah.
"Je to neuvěřitelné, teď už vím, že minimálně na maximální rychlosti je buggy hodně rychlá. Problém je, že se Mini nedočkalo prakticky žádného dalšího vývoje. Klobouk dolů před Peugeotem!" popsal v cíli maratonské etapy situaci Nasser Al-Attiyah.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?