Včerejší a dnešní etapa vyslaly dost jasné signály o osudu letošního Dakaru. Obě části maratonské etapy vyhrály Peugeoty. Konkurence v podobě Toyoty nebo Mini na jejich tempo nemá odpověď.
O tom, že o výsledku letošního Dakaru už může být rozhodnuto, hovořil již včera v cíli první poloviny maratonské etapy (Peugeoty obsadily 4 z prvních 5 míst) Giniel de Villiers. Přitom se čekalo, že na točitých zkouškách první poloviny prvního týdne Peugeoty ztratí na čtyřkolky od Mini a Toyoty.
"Dnes jsem neudělal nic vysloveně špatně. Možná jsem byl jenom moc opatrný při předjíždění některých motorkářů. Tahle zkouška byla tolik o maximální rychlosti, že i když jste jen na chvilku sundali nohu z plynu, tak to udělalo velký rozdíl. Ale nemyslím si, že to byl hlavní faktor.
Peugeoty mají teď prostě o tolik větší výhodu. Jde o masivní zlepšení z roku na rok! Opravdu působivé. Ale myslím si, že jsme to všichni tak trošku čekali. Mohu jet úroveň Mini a Nassera Al-Attiyaha, ale nemohu jet tak rychle jako Peugeot," dodal Jihoafričan, který se v průběhu etapy dostal za svého bývalého kolegu od Volkswagenu, Carlose Sainze.
Jak celou situaci popsal? "Bylo to zcela bez šance! Pokud jim vydrží spolehlivost, pak je bude těžké porazit. Abychom s nimi mohli bojovat, potřebovali bychom nižší nadmořskou výšku. Jsme teď tak vysoko, přišli jsme o hodně výkonu. Oni dají plný výkon a neprotáčejí se jim při tom kola.
Až se dostaneme do nižších nadmořských výšek, myslím, že se jim budou kola protáčet. Pak, i když máme menší výkon, tak bychom mohli mít šanci s nimi bojovat, protože pak budeme mít šanci využít náš plný výkon. Musíme v to věřit," zakončil Giniel de Villiers.
"Je to neuvěřitelné! Ještě nikdy v mém životě jsem tak neutočil jako dnes. Když se zeptáte Matthieu [spolujezdec], tak i on Vám to potvrdí. Dal jsem do toho víc než 100 %. Proti Peugeotům jsme ale neměli šanci, prostě nula! Je to neuvěřitelné, jestli Peugeoty někde nezůstanou stát, tak je bude těžké dojet. Včera a dnes jsem pekelně tlačil, ale jednoduše jsem nemohl Peugeoty dojet," řekl dnes v cíli Nasser Al-Attiyah.
"Je to neuvěřitelné, teď už vím, že minimálně na maximální rychlosti je buggy hodně rychlá. Problém je, že se Mini nedočkalo prakticky žádného dalšího vývoje. Klobouk dolů před Peugeotem!" popsal v cíli maratonské etapy situaci Nasser Al-Attiyah.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?