Včerejší a dnešní etapa vyslaly dost jasné signály o osudu letošního Dakaru. Obě části maratonské etapy vyhrály Peugeoty. Konkurence v podobě Toyoty nebo Mini na jejich tempo nemá odpověď.
O tom, že o výsledku letošního Dakaru už může být rozhodnuto, hovořil již včera v cíli první poloviny maratonské etapy (Peugeoty obsadily 4 z prvních 5 míst) Giniel de Villiers. Přitom se čekalo, že na točitých zkouškách první poloviny prvního týdne Peugeoty ztratí na čtyřkolky od Mini a Toyoty.
"Dnes jsem neudělal nic vysloveně špatně. Možná jsem byl jenom moc opatrný při předjíždění některých motorkářů. Tahle zkouška byla tolik o maximální rychlosti, že i když jste jen na chvilku sundali nohu z plynu, tak to udělalo velký rozdíl. Ale nemyslím si, že to byl hlavní faktor.
Peugeoty mají teď prostě o tolik větší výhodu. Jde o masivní zlepšení z roku na rok! Opravdu působivé. Ale myslím si, že jsme to všichni tak trošku čekali. Mohu jet úroveň Mini a Nassera Al-Attiyaha, ale nemohu jet tak rychle jako Peugeot," dodal Jihoafričan, který se v průběhu etapy dostal za svého bývalého kolegu od Volkswagenu, Carlose Sainze.
Jak celou situaci popsal? "Bylo to zcela bez šance! Pokud jim vydrží spolehlivost, pak je bude těžké porazit. Abychom s nimi mohli bojovat, potřebovali bychom nižší nadmořskou výšku. Jsme teď tak vysoko, přišli jsme o hodně výkonu. Oni dají plný výkon a neprotáčejí se jim při tom kola.
Až se dostaneme do nižších nadmořských výšek, myslím, že se jim budou kola protáčet. Pak, i když máme menší výkon, tak bychom mohli mít šanci s nimi bojovat, protože pak budeme mít šanci využít náš plný výkon. Musíme v to věřit," zakončil Giniel de Villiers.
"Je to neuvěřitelné! Ještě nikdy v mém životě jsem tak neutočil jako dnes. Když se zeptáte Matthieu [spolujezdec], tak i on Vám to potvrdí. Dal jsem do toho víc než 100 %. Proti Peugeotům jsme ale neměli šanci, prostě nula! Je to neuvěřitelné, jestli Peugeoty někde nezůstanou stát, tak je bude těžké dojet. Včera a dnes jsem pekelně tlačil, ale jednoduše jsem nemohl Peugeoty dojet," řekl dnes v cíli Nasser Al-Attiyah.
"Je to neuvěřitelné, teď už vím, že minimálně na maximální rychlosti je buggy hodně rychlá. Problém je, že se Mini nedočkalo prakticky žádného dalšího vývoje. Klobouk dolů před Peugeotem!" popsal v cíli maratonské etapy situaci Nasser Al-Attiyah.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.