Vrátný v maratónské etapě pomáhal týmovému kolegovi Ardavičusovi ...

Rally Dakar
Rally Dakar, foto: Lusk, Petr
Vojtěch Svoboda 7. ledna 2016 19:45
Sdílej:

... sám neriskoval a vybojoval sedmnácté místo

Tým Bonver Dakar Project úspěšně zvládl maratónskou etapu na Rallye Dakar 2016. Tomáš Vrátný zbytečně neriskoval a pátý měřený úsek slavné dakarské rallye absolvoval v mírném tempu. Přesto získal sedmnácté místo, a to ještě pomáhal svému kazašskému týmovému kolegovi Arturu Ardavičusovi. Hendikepovaný andorrský pilot Albert Llovera si dále zvykal na svou tatru se speciálním řízením a vybojoval jednatřicátou pozici.

Posádky týmu Bonver Dakar Project nastupovaly do maratónské etapy s tím, že nebudou riskovat a pokusí se eliminovat případné technické problémy a jezdecké chyby..

„Dohodli jsme se, že pojedeme na jistotu. Nechtěli jsme auta zbytečně rozbíjet a komplikovat si tak situaci, protože nás v bivaku tentokrát nečekali žádní mechanici ani náhradní díly,“ popsal Tomáš Vrátný, který však strávil část etapy pomáháním svému týmovému kolegovi Arturu Ardavičusovi. „Artur měl problém s řízením. Ten jsme provizorně vyřešili, ale dokud nebude problém odstraněný úplně, nemůže jet Artur naplno,“ pokračoval.

Kvůli technické závadě Ardavičus vyrazil na trať až mezi posledními soutěžícími, a tak absolvoval skvělou stíhací jízdu, když se dostal před více než deset kamionů. Na lepší než šestadvacátou příčku ovšem nestačil. „Artur udělal maximum, co bylo v jeho silách, za což mu patří velký obdiv,“ přiznal Vrátný, který měl radost i z výkonu Alberta Llovery. Hendikepovaný andorrský pilot opět prokázal, že za volantem umí, a dojel jednatřicátý. „Albert ukázal, že se s tatrou postupně sžívá. Jsem rád, že postupně zrychluje a přibližuje se do třetí desítky.“

V další etapě zavítají posádky do Bolívie, kde je čeká nová nástraha v podobě extrémní výšky. „Pojedeme ve výšce přesahující 4 500 m.n.m., což je extrém. Máme k dispozici kyslíkové masky a bereme prášky, které by nám měly pomoct, takže doufám, že to zvládneme,“ dodal Vrátný.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.