... sám neriskoval a vybojoval sedmnácté místo
Tým Bonver Dakar Project úspěšně zvládl maratónskou etapu na Rallye Dakar 2016. Tomáš Vrátný zbytečně neriskoval a pátý měřený úsek slavné dakarské rallye absolvoval v mírném tempu. Přesto získal sedmnácté místo, a to ještě pomáhal svému kazašskému týmovému kolegovi Arturu Ardavičusovi. Hendikepovaný andorrský pilot Albert Llovera si dále zvykal na svou tatru se speciálním řízením a vybojoval jednatřicátou pozici.
Posádky týmu Bonver Dakar Project nastupovaly do maratónské etapy s tím, že nebudou riskovat a pokusí se eliminovat případné technické problémy a jezdecké chyby..
„Dohodli jsme se, že pojedeme na jistotu. Nechtěli jsme auta zbytečně rozbíjet a komplikovat si tak situaci, protože nás v bivaku tentokrát nečekali žádní mechanici ani náhradní díly,“ popsal Tomáš Vrátný, který však strávil část etapy pomáháním svému týmovému kolegovi Arturu Ardavičusovi. „Artur měl problém s řízením. Ten jsme provizorně vyřešili, ale dokud nebude problém odstraněný úplně, nemůže jet Artur naplno,“ pokračoval.
Kvůli technické závadě Ardavičus vyrazil na trať až mezi posledními soutěžícími, a tak absolvoval skvělou stíhací jízdu, když se dostal před více než deset kamionů. Na lepší než šestadvacátou příčku ovšem nestačil. „Artur udělal maximum, co bylo v jeho silách, za což mu patří velký obdiv,“ přiznal Vrátný, který měl radost i z výkonu Alberta Llovery. Hendikepovaný andorrský pilot opět prokázal, že za volantem umí, a dojel jednatřicátý. „Albert ukázal, že se s tatrou postupně sžívá. Jsem rád, že postupně zrychluje a přibližuje se do třetí desítky.“
V další etapě zavítají posádky do Bolívie, kde je čeká nová nástraha v podobě extrémní výšky. „Pojedeme ve výšce přesahující 4 500 m.n.m., což je extrém. Máme k dispozici kyslíkové masky a bereme prášky, které by nám měly pomoct, takže doufám, že to zvládneme,“ dodal Vrátný.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?