... sám neriskoval a vybojoval sedmnácté místo
Tým Bonver Dakar Project úspěšně zvládl maratónskou etapu na Rallye Dakar 2016. Tomáš Vrátný zbytečně neriskoval a pátý měřený úsek slavné dakarské rallye absolvoval v mírném tempu. Přesto získal sedmnácté místo, a to ještě pomáhal svému kazašskému týmovému kolegovi Arturu Ardavičusovi. Hendikepovaný andorrský pilot Albert Llovera si dále zvykal na svou tatru se speciálním řízením a vybojoval jednatřicátou pozici.
Posádky týmu Bonver Dakar Project nastupovaly do maratónské etapy s tím, že nebudou riskovat a pokusí se eliminovat případné technické problémy a jezdecké chyby..
„Dohodli jsme se, že pojedeme na jistotu. Nechtěli jsme auta zbytečně rozbíjet a komplikovat si tak situaci, protože nás v bivaku tentokrát nečekali žádní mechanici ani náhradní díly,“ popsal Tomáš Vrátný, který však strávil část etapy pomáháním svému týmovému kolegovi Arturu Ardavičusovi. „Artur měl problém s řízením. Ten jsme provizorně vyřešili, ale dokud nebude problém odstraněný úplně, nemůže jet Artur naplno,“ pokračoval.
Kvůli technické závadě Ardavičus vyrazil na trať až mezi posledními soutěžícími, a tak absolvoval skvělou stíhací jízdu, když se dostal před více než deset kamionů. Na lepší než šestadvacátou příčku ovšem nestačil. „Artur udělal maximum, co bylo v jeho silách, za což mu patří velký obdiv,“ přiznal Vrátný, který měl radost i z výkonu Alberta Llovery. Hendikepovaný andorrský pilot opět prokázal, že za volantem umí, a dojel jednatřicátý. „Albert ukázal, že se s tatrou postupně sžívá. Jsem rád, že postupně zrychluje a přibližuje se do třetí desítky.“
V další etapě zavítají posádky do Bolívie, kde je čeká nová nástraha v podobě extrémní výšky. „Pojedeme ve výšce přesahující 4 500 m.n.m., což je extrém. Máme k dispozici kyslíkové masky a bereme prášky, které by nám měly pomoct, takže doufám, že to zvládneme,“ dodal Vrátný.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.