Už je to konečně oficiální - Sébastien Loeb se zkraje roku 2016 postaví na slavný Dakar za volantem Peugeotu 2008 DKR16. Jeho kolegové u týmu Peugeot Sport budou Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel a Cyril Déspres.
Projekt Peugeotu na Dakaru má promimentní posilu. Rekordman WRC se v lednu poprvé postaví na start pouštního maratonu. "Od 18 let, kdy jsem začínal s motorsportem, jsem se zajímal o všechny jeho druhy a Dakar je jedním z nich. Dakar je kompletně odlišný od okruhů. Dva týdny, po které se jede, je dlouhá doba.
Aby dojelo do cíle auto i posádka, je potřeba k této soutěži přistoupit zcela jiným přístupem," říká Sébastien Loeb. V rámci přípravy se v nacházejících týdnech postaví na start Rally Maroko. Cílem je zvyknout si na závody v dunách. Po jeho boku bude sedět jeho dlouholetý navigátor, Daniel Elena. Společně s ním se do Maroka vydá závodit i druhý jezdec Peugeotu - Carlos Sainz. Ten má být Francouzovi k ruce.
Španěl a Francouz se znají ze společného působení v továrním týmu Citroën (2003 a 2004). "Kariéra Sébastiena mluví sama za sebe. Jasně, maratonské soutěže pro něj budou novinkou, ale on má schopnosti, aby si na ně bez problémů zvykl. Jak už víme z dřívějška, při všem, co dělá, se učí velmi rychle," chválí novou posilu továrního týmu Carlos Sainz.
Během prvních testovacích jízd s Peugeotem 2008 DKR16 si Loeb rychle zvykl. Dostalo se také na srovnávání pouštní buggy a speciálu WRC: "S rallyovým autem překážky objíždíte, s Peugeotem [2008 DKR16] je jednoduše přejedete. Trvá to ale chvíli, než na to člověk získá potřebnou důvěru. Kromě toho jsem byl zvyklý mít velmi precizní rozpis.V maratonském sportu si člověk musí hledat cestu sám. Je to také poprvé, co v soutěži pojedu s dieselem. Je toho pro mě k naučení tedy hodně," říká hvězda koncernu PSA, Sébastien Loeb.
Loebovi by na Dakaru mohly pomoci také zkušenosti obou jeho týmových kolegů. Stéphane Peterhansel vyhrál Dakar už jedenáctkrát, Cyril Despres slavil úspěchy na motorkách předtím, než před letošním ročníkem přesedlal do auta. Sportovní šéf Peugeotu, Bruno Famin, říká: "Poté, co jsme naše auto po Dakaru dále vyvíjeli v mnoha oblastech, bylo podepsání kontraktu ze strany Sébastiena Loeba posledním kouskem v puzzle tohoto projektu."
Peugeot při této příležitosti vytvořil docela vtipné video:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.