Potvrzeno: Sébastien Loeb pojede Rally Dakar s Peugeotem 2008 DKR16

Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul
Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul, foto: Red Bull
iM2 29. září 2015 20:09
Sdílej:

Už je to konečně oficiální - Sébastien Loeb se zkraje roku 2016 postaví na slavný Dakar za volantem Peugeotu 2008 DKR16. Jeho kolegové u týmu Peugeot Sport budou Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel a Cyril Déspres.

Projekt Peugeotu na Dakaru má promimentní posilu. Rekordman WRC se v lednu poprvé postaví na start pouštního maratonu. "Od 18 let, kdy jsem začínal s motorsportem, jsem se zajímal o všechny jeho druhy a Dakar je jedním z nich. Dakar je kompletně odlišný od okruhů. Dva týdny, po které se jede, je dlouhá doba. 

Aby dojelo do cíle auto i posádka, je potřeba k této soutěži přistoupit zcela jiným přístupem," říká Sébastien Loeb. V rámci přípravy se v nacházejících týdnech postaví na start Rally Maroko. Cílem je zvyknout si na závody v dunách. Po jeho boku bude sedět jeho dlouholetý navigátor, Daniel Elena. Společně s ním se do Maroka vydá závodit i druhý jezdec Peugeotu - Carlos Sainz. Ten má být Francouzovi k ruce.

Španěl a Francouz se znají ze společného působení v továrním týmu Citroën (2003 a 2004). "Kariéra Sébastiena mluví sama za sebe. Jasně, maratonské soutěže pro něj budou novinkou, ale on má schopnosti, aby si na ně bez problémů zvykl. Jak už víme z dřívějška, při všem, co dělá, se učí velmi rychle," chválí novou posilu továrního týmu Carlos Sainz.

Během prvních testovacích jízd s Peugeotem 2008 DKR16 si Loeb rychle zvykl. Dostalo se také na srovnávání pouštní buggy a speciálu WRC: "S rallyovým autem překážky objíždíte, s Peugeotem [2008 DKR16] je jednoduše přejedete. Trvá to ale chvíli, než na to člověk získá potřebnou důvěru. Kromě toho jsem byl zvyklý mít velmi precizní rozpis.V maratonském sportu si člověk musí hledat cestu sám. Je to také poprvé, co v soutěži pojedu s dieselem. Je toho pro mě k naučení tedy hodně," říká hvězda koncernu PSA, Sébastien Loeb.

Loebovi by na Dakaru mohly pomoci také zkušenosti obou jeho týmových kolegů. Stéphane Peterhansel vyhrál Dakar už jedenáctkrát, Cyril Despres slavil úspěchy na motorkách předtím, než před letošním ročníkem přesedlal do auta. Sportovní šéf Peugeotu, Bruno Famin, říká: "Poté, co jsme naše auto po Dakaru dále vyvíjeli v mnoha oblastech, bylo podepsání kontraktu ze strany Sébastiena Loeba posledním kouskem v puzzle tohoto projektu."

Peugeot při této příležitosti vytvořil docela vtipné video:

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.