Už je to konečně oficiální - Sébastien Loeb se zkraje roku 2016 postaví na slavný Dakar za volantem Peugeotu 2008 DKR16. Jeho kolegové u týmu Peugeot Sport budou Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel a Cyril Déspres.
Projekt Peugeotu na Dakaru má promimentní posilu. Rekordman WRC se v lednu poprvé postaví na start pouštního maratonu. "Od 18 let, kdy jsem začínal s motorsportem, jsem se zajímal o všechny jeho druhy a Dakar je jedním z nich. Dakar je kompletně odlišný od okruhů. Dva týdny, po které se jede, je dlouhá doba.
Aby dojelo do cíle auto i posádka, je potřeba k této soutěži přistoupit zcela jiným přístupem," říká Sébastien Loeb. V rámci přípravy se v nacházejících týdnech postaví na start Rally Maroko. Cílem je zvyknout si na závody v dunách. Po jeho boku bude sedět jeho dlouholetý navigátor, Daniel Elena. Společně s ním se do Maroka vydá závodit i druhý jezdec Peugeotu - Carlos Sainz. Ten má být Francouzovi k ruce.
Španěl a Francouz se znají ze společného působení v továrním týmu Citroën (2003 a 2004). "Kariéra Sébastiena mluví sama za sebe. Jasně, maratonské soutěže pro něj budou novinkou, ale on má schopnosti, aby si na ně bez problémů zvykl. Jak už víme z dřívějška, při všem, co dělá, se učí velmi rychle," chválí novou posilu továrního týmu Carlos Sainz.
Během prvních testovacích jízd s Peugeotem 2008 DKR16 si Loeb rychle zvykl. Dostalo se také na srovnávání pouštní buggy a speciálu WRC: "S rallyovým autem překážky objíždíte, s Peugeotem [2008 DKR16] je jednoduše přejedete. Trvá to ale chvíli, než na to člověk získá potřebnou důvěru. Kromě toho jsem byl zvyklý mít velmi precizní rozpis.V maratonském sportu si člověk musí hledat cestu sám. Je to také poprvé, co v soutěži pojedu s dieselem. Je toho pro mě k naučení tedy hodně," říká hvězda koncernu PSA, Sébastien Loeb.
Loebovi by na Dakaru mohly pomoci také zkušenosti obou jeho týmových kolegů. Stéphane Peterhansel vyhrál Dakar už jedenáctkrát, Cyril Despres slavil úspěchy na motorkách předtím, než před letošním ročníkem přesedlal do auta. Sportovní šéf Peugeotu, Bruno Famin, říká: "Poté, co jsme naše auto po Dakaru dále vyvíjeli v mnoha oblastech, bylo podepsání kontraktu ze strany Sébastiena Loeba posledním kouskem v puzzle tohoto projektu."
Peugeot při této příležitosti vytvořil docela vtipné video:
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?