Už je to konečně oficiální - Sébastien Loeb se zkraje roku 2016 postaví na slavný Dakar za volantem Peugeotu 2008 DKR16. Jeho kolegové u týmu Peugeot Sport budou Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel a Cyril Déspres.
Projekt Peugeotu na Dakaru má promimentní posilu. Rekordman WRC se v lednu poprvé postaví na start pouštního maratonu. "Od 18 let, kdy jsem začínal s motorsportem, jsem se zajímal o všechny jeho druhy a Dakar je jedním z nich. Dakar je kompletně odlišný od okruhů. Dva týdny, po které se jede, je dlouhá doba.
Aby dojelo do cíle auto i posádka, je potřeba k této soutěži přistoupit zcela jiným přístupem," říká Sébastien Loeb. V rámci přípravy se v nacházejících týdnech postaví na start Rally Maroko. Cílem je zvyknout si na závody v dunách. Po jeho boku bude sedět jeho dlouholetý navigátor, Daniel Elena. Společně s ním se do Maroka vydá závodit i druhý jezdec Peugeotu - Carlos Sainz. Ten má být Francouzovi k ruce.
Španěl a Francouz se znají ze společného působení v továrním týmu Citroën (2003 a 2004). "Kariéra Sébastiena mluví sama za sebe. Jasně, maratonské soutěže pro něj budou novinkou, ale on má schopnosti, aby si na ně bez problémů zvykl. Jak už víme z dřívějška, při všem, co dělá, se učí velmi rychle," chválí novou posilu továrního týmu Carlos Sainz.
Během prvních testovacích jízd s Peugeotem 2008 DKR16 si Loeb rychle zvykl. Dostalo se také na srovnávání pouštní buggy a speciálu WRC: "S rallyovým autem překážky objíždíte, s Peugeotem [2008 DKR16] je jednoduše přejedete. Trvá to ale chvíli, než na to člověk získá potřebnou důvěru. Kromě toho jsem byl zvyklý mít velmi precizní rozpis.V maratonském sportu si člověk musí hledat cestu sám. Je to také poprvé, co v soutěži pojedu s dieselem. Je toho pro mě k naučení tedy hodně," říká hvězda koncernu PSA, Sébastien Loeb.
Loebovi by na Dakaru mohly pomoci také zkušenosti obou jeho týmových kolegů. Stéphane Peterhansel vyhrál Dakar už jedenáctkrát, Cyril Despres slavil úspěchy na motorkách předtím, než před letošním ročníkem přesedlal do auta. Sportovní šéf Peugeotu, Bruno Famin, říká: "Poté, co jsme naše auto po Dakaru dále vyvíjeli v mnoha oblastech, bylo podepsání kontraktu ze strany Sébastiena Loeba posledním kouskem v puzzle tohoto projektu."
Peugeot při této příležitosti vytvořil docela vtipné video:
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?