Už je to konečně oficiální - Sébastien Loeb se zkraje roku 2016 postaví na slavný Dakar za volantem Peugeotu 2008 DKR16. Jeho kolegové u týmu Peugeot Sport budou Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel a Cyril Déspres.
Projekt Peugeotu na Dakaru má promimentní posilu. Rekordman WRC se v lednu poprvé postaví na start pouštního maratonu. "Od 18 let, kdy jsem začínal s motorsportem, jsem se zajímal o všechny jeho druhy a Dakar je jedním z nich. Dakar je kompletně odlišný od okruhů. Dva týdny, po které se jede, je dlouhá doba.
Aby dojelo do cíle auto i posádka, je potřeba k této soutěži přistoupit zcela jiným přístupem," říká Sébastien Loeb. V rámci přípravy se v nacházejících týdnech postaví na start Rally Maroko. Cílem je zvyknout si na závody v dunách. Po jeho boku bude sedět jeho dlouholetý navigátor, Daniel Elena. Společně s ním se do Maroka vydá závodit i druhý jezdec Peugeotu - Carlos Sainz. Ten má být Francouzovi k ruce.
Španěl a Francouz se znají ze společného působení v továrním týmu Citroën (2003 a 2004). "Kariéra Sébastiena mluví sama za sebe. Jasně, maratonské soutěže pro něj budou novinkou, ale on má schopnosti, aby si na ně bez problémů zvykl. Jak už víme z dřívějška, při všem, co dělá, se učí velmi rychle," chválí novou posilu továrního týmu Carlos Sainz.
Během prvních testovacích jízd s Peugeotem 2008 DKR16 si Loeb rychle zvykl. Dostalo se také na srovnávání pouštní buggy a speciálu WRC: "S rallyovým autem překážky objíždíte, s Peugeotem [2008 DKR16] je jednoduše přejedete. Trvá to ale chvíli, než na to člověk získá potřebnou důvěru. Kromě toho jsem byl zvyklý mít velmi precizní rozpis.V maratonském sportu si člověk musí hledat cestu sám. Je to také poprvé, co v soutěži pojedu s dieselem. Je toho pro mě k naučení tedy hodně," říká hvězda koncernu PSA, Sébastien Loeb.
Loebovi by na Dakaru mohly pomoci také zkušenosti obou jeho týmových kolegů. Stéphane Peterhansel vyhrál Dakar už jedenáctkrát, Cyril Despres slavil úspěchy na motorkách předtím, než před letošním ročníkem přesedlal do auta. Sportovní šéf Peugeotu, Bruno Famin, říká: "Poté, co jsme naše auto po Dakaru dále vyvíjeli v mnoha oblastech, bylo podepsání kontraktu ze strany Sébastiena Loeba posledním kouskem v puzzle tohoto projektu."
Peugeot při této příležitosti vytvořil docela vtipné video:
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.