Uvidíme na příštím ročníku slavné Rally Dakar bývalé rallyové mistry světa, Sébastiena Loeba a Pettera Solberga? Mikko Hirvonen by svoje staré známé z WRC na Dakaru viděl moc rád.
V lednu 2016 možná uvidíme na startu slavné Rally Dakar tři bývalé TOP jezdce z WRC - Mikka Hirvonena, Sébastiena Loeba a Pettera Solberga. Jistý je zatím start Mikka Hirvonena, který má již pro soutěž podepsanou smlouvu s německým týmem X-Raid nasazujícím v posledních letech vítězné speciály Mini.
Fin zažil debut na dálkových soutěžích v uplynulých týdnech na Baja Aragon, kde byl třetí. Sébastien Loeb už testoval Peugeot 2008 DKR v Maroku. Pro svůj případný start na této soutěži už prý dostal zelenou od vedení Citroënu. Rozhodnutí by tak mělo být pouze v jeho rukou. Nakonec o budoucnosti Loeba se toho poslední dobou napsalo už dost (více zde a zde).
Co se Solberga, úřadujícího mistra světa v rallycrossu a mistra světa v rally z roku 2003, týče, tak je jeho jméno spojováno také s Peugeotem. Ačkoliv se k situaci samotný jezdec nechce moc vyjadřovat, tak potvrdil, že Dakar sleduje: "Mluvím o Dakaru. Je to něco, co mě zajímá. Muselo by to ale vyjít s tím správným týmem a tím správným autem. Chtěl bych tam být konkurenceschopný," říká Petter Solberg.
Jak jsme již řekli, na nedávné soutěži Baja Aragon byl Mikko Hirvonen třetí za svými stájovými kolegy, Nanim Romou a Orlandem Terranovou. Pokud by ale jeho konkurenty byli ještě Loeb a Solberg, tak by to Fina těšilo: "Pokud by chtěli přijet na Dakar, tak by to bylo hodně cool nastoupit opět proti nim. Musíme si počkat, jak se jejich plány vyvinou, ale bylo by skvělé opět proti nim bojovat," řekl k tématu Mikko Hirvonen.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.