Všichni autorizovaní prodejci ze sítě ŠKODA AUTO Česká republika zahajují předprodej základní varianty nového elektrického SUV značky ŠKODA. Zákazníci již mohou objednávat ENYAQ iV 60 se základní baterií 62 kWh. Doporučená prodejní cena 1 059 900 Kč včetně DPH zahrnuje mimořádně bohatou výbavu, která v kombinaci s velkorysým prostorem dělá z tohoto vozu atraktivní nabídku v segmentu elektromobilů na českém trhu.
ŠKODA ENYAQ iV 60 v základní specifikaci LOFT nabízí ojedinělou standardní výbavu, v níž nechybí prvky jako rozpoznání únavy řidiče, asistent udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, volba jízdních režimů či rozpoznání rukou na volantu. O pohodlí uvnitř vozu se starají automatická třízónová klimatizace, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná přední sedadla. Interiér LOFT je čalouněn látkou a umělou kůží a doplněn hliníkovým broušeným dekorem. Komfortní přední sedadla jsou všestranně nastavitelná včetně bederní opěrky. Pro snadné parkování i v nepřehledných místech jsou součástí základní výbavy parkovací senzory vpředu i vzadu a také zadní parkovací kamera. V základní ceně 1 059 900 Kč dostanou zákazníci rovněž 19palcová litá kola Proteus, LED přední světlomety, bezklíčový přístup KESSY, řadu prvků Simply Clever a mnoho dalšího. Bližší informace o modelu jsou k dispozici v cenících i konfigurátoru.
Na přání se dá výbava dále rozšířit buď jednotlivými položkami, nebo prostřednictvím zvýhodněných paketů. Tak lze získat například elektricky ovládané víko zavazadelníku s virtuálním pedálem (Komfort Paket), vyhřívání čelního skla i zadních sedadel (Klima Paket) nebo další asistenty v balíčku Asistovaná jízda 2.0. Na volbu zákazníka dle jeho vkusu čeká také provedení interiéru. Kromě základního LOFT je možné volit ze 4 dalších – LODGE (čalounění látkou a přírodní vlnou se stříbrným dekorem), LOUNGE (čalounění kůží a umělým semišem se šedým dekorem), SUITE (čalounění černou kůží s černým dekorem) a ecoSUITE (čalounění hnědou kůží s černým dekorem).
ENYAQ iV představuje zcela novou koncepci pohonu, byť se svým způsobem vrací do historie značky. Stejně jako dřívější vozy ŠKODA dostalo i nové elektrické SUV pohon zadních kol. U základní ENYAQ iV 60 má lithium-iontová baterie celkovou kapacitu 62 kWh (resp. využitelnou 58 kWh). Elektromotor umístěný na zadní nápravě disponuje výkonem 132 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. S ním dokáže český elektromobil zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s a dosáhne největší rychlosti 160 km/h. Dojezd na jedno nabití dle metodiky WLTP činí až 390 km, přičemž kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 14,6 až 16,4 kWh/100 km.
Na českém trhu byl již dříve zahájen předprodej výkonnější varianty iV 80, jejíž doporučená prodejní cena byla stanovena na 1 189 900 Kč. Modelová řada ENYAQ iV se v budoucnosti rozroste o další 2 varianty. Obě budou mít navíc druhý elektromotor umístěný na přední nápravě, díky tomu nabídnou pohon všech kol a dojezd až 460 km na jedno nabití dle WLTP. Verzi iV 80X charakterizují hodnoty 195 kW a 425 Nm, mimořádný požitek z jízdy pak slibuje verze iV RS zásluhou 225 kW a 460 Nm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.