Všichni autorizovaní prodejci ze sítě ŠKODA AUTO Česká republika zahajují předprodej základní varianty nového elektrického SUV značky ŠKODA. Zákazníci již mohou objednávat ENYAQ iV 60 se základní baterií 62 kWh. Doporučená prodejní cena 1 059 900 Kč včetně DPH zahrnuje mimořádně bohatou výbavu, která v kombinaci s velkorysým prostorem dělá z tohoto vozu atraktivní nabídku v segmentu elektromobilů na českém trhu.
ŠKODA ENYAQ iV 60 v základní specifikaci LOFT nabízí ojedinělou standardní výbavu, v níž nechybí prvky jako rozpoznání únavy řidiče, asistent udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, volba jízdních režimů či rozpoznání rukou na volantu. O pohodlí uvnitř vozu se starají automatická třízónová klimatizace, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná přední sedadla. Interiér LOFT je čalouněn látkou a umělou kůží a doplněn hliníkovým broušeným dekorem. Komfortní přední sedadla jsou všestranně nastavitelná včetně bederní opěrky. Pro snadné parkování i v nepřehledných místech jsou součástí základní výbavy parkovací senzory vpředu i vzadu a také zadní parkovací kamera. V základní ceně 1 059 900 Kč dostanou zákazníci rovněž 19palcová litá kola Proteus, LED přední světlomety, bezklíčový přístup KESSY, řadu prvků Simply Clever a mnoho dalšího. Bližší informace o modelu jsou k dispozici v cenících i konfigurátoru.
Na přání se dá výbava dále rozšířit buď jednotlivými položkami, nebo prostřednictvím zvýhodněných paketů. Tak lze získat například elektricky ovládané víko zavazadelníku s virtuálním pedálem (Komfort Paket), vyhřívání čelního skla i zadních sedadel (Klima Paket) nebo další asistenty v balíčku Asistovaná jízda 2.0. Na volbu zákazníka dle jeho vkusu čeká také provedení interiéru. Kromě základního LOFT je možné volit ze 4 dalších – LODGE (čalounění látkou a přírodní vlnou se stříbrným dekorem), LOUNGE (čalounění kůží a umělým semišem se šedým dekorem), SUITE (čalounění černou kůží s černým dekorem) a ecoSUITE (čalounění hnědou kůží s černým dekorem).
ENYAQ iV představuje zcela novou koncepci pohonu, byť se svým způsobem vrací do historie značky. Stejně jako dřívější vozy ŠKODA dostalo i nové elektrické SUV pohon zadních kol. U základní ENYAQ iV 60 má lithium-iontová baterie celkovou kapacitu 62 kWh (resp. využitelnou 58 kWh). Elektromotor umístěný na zadní nápravě disponuje výkonem 132 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. S ním dokáže český elektromobil zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s a dosáhne největší rychlosti 160 km/h. Dojezd na jedno nabití dle metodiky WLTP činí až 390 km, přičemž kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 14,6 až 16,4 kWh/100 km.
Na českém trhu byl již dříve zahájen předprodej výkonnější varianty iV 80, jejíž doporučená prodejní cena byla stanovena na 1 189 900 Kč. Modelová řada ENYAQ iV se v budoucnosti rozroste o další 2 varianty. Obě budou mít navíc druhý elektromotor umístěný na přední nápravě, díky tomu nabídnou pohon všech kol a dojezd až 460 km na jedno nabití dle WLTP. Verzi iV 80X charakterizují hodnoty 195 kW a 425 Nm, mimořádný požitek z jízdy pak slibuje verze iV RS zásluhou 225 kW a 460 Nm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.