Spotřeba paliva se mezigeneračně snížila bezmála o 30 procent. Kuga Plug-In Hybrid umožňuje jízdu pouze na elektrický pohon. Navzdory dynamické siluetě se Kuga vyznačuje nejlepší nabídkou prostoru pro cestující i pro zavazadla ve své třídě. Aplikace FordPass přináší nové online funkce speciálně pro elektrifikované varianty. V nabídce pokročilých technologií nalezneme předkolizní asistent, vylepšený o detekci protijedoucích vozidel při odbočování vlevo, nebo 12,3“ LCD přístrojový štít.
Stylové a nezaměnitelné nové SUV Ford Kuga se vyznačuje dynamickým novým designem exteriéru, vyváženými proporcemi a lepší nabídkou vnitřního prostoru.
Kuga je nejdůsledněji elektrifikovaný model v dosavadní historii značky Ford. K dostání bude mimo jiné v provedeních Kuga Plug-In Hybrid, Kuga Mild-Hybrid a Kuga Hybrid (full-hybrid). Zákazníci se však budou moci rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, případně pro zážehovou jednotku 1.5 EcoBoost. Pro některé motorizace je na přání k dispozici inteligentní nová osmistupňová převodovka.
Nová Kuga přináší ještě více intuitivních komfortních a asistenčních prvků včetně zabudovaného modemu FordPass Connect se speciálními funkcemi pro elektrifikované pohony. Nabídka výbavy dále obsahuje například nově řešený 12,3“ digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení, SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou nebo audiosystém B&O.
Nová Kuga je první SUV, založené na nové flexibilní globální platformě Ford. Ve srovnání s dosavadní generací má lepší aerodynamiku a váží až o 80 kg méně (při porovnání ekvivalentních motorizací). Nově zkonstruovaná karoserie zároveň poskytuje lepší ochranu posádky při nehodě, o čemž svědčí i pět hvězdiček Euro NCAP. Má o 10 procent vyšší torzní tuhost a vytváří předpoklady pro efektivnější obestavění vnitřního prostoru.
Exteriérový design nové Kugy se vyznačuje zjednodušenými tvary a vyváženými proporcemi. Vůz má dynamičtější siluetu a delší rozvor náprav, který se pozitivně odráží v komfortu odpružení i jízdní stabilitě. Kapota je delší, zadní okno více skloněné a linie střechy nižší. V součtu nová Kuga působí energičtějším a obratnějším dojmem. Za to ale neplatí stísněným prostorem, naopak.
Nová Kuga je totiž o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. Tyto změny se odrážejí ve výrazném zvětšení vnitřního prostoru. Místo pro hlavu, ramena i boky je na obou řadách sedadel lepší než dříve, přestože nová Kuga je o 6 mm nižší. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 150 mm. Díky tomu lze v novém Fordu Kuga vytvořit nejlepší prostor pro zavazadla, nebo variabilně prostor pro nohy vzadu v dané třídě.
Bezprecedentní rozmanitost pohonných jednotek
Ford již dříve oznámil, že všechny jeho nově uváděné modely budou nabízeny s nějakou variantou elektrifikovaného pohonu. Do konce roku 2021 rozšíří svoji nabídku elektrifikovaných modelů na osmnáct. Nová Kuga představuje první model značky, vyráběný jako mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid. Zákazníci se však mohou rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, popřípadě pro zážehové jednotky 1.5 EcoBoost.
Kuga poprvé nabízí přepínatelné jízdní režimy, jež řidiči umožňují přizpůsobit odezvu a chování vozu aktuální situaci. Vedle režimů Normal, Sport a Eco má Kuga také režim Kluzký povrch a režim Hluboký sníh/písek speciálně pro jízdu na měkkém, bořivém podkladu.
Pětihvězdičková bezpečnost
Nové SUV Ford Kuga5 obdrželo za svoje bezpečnostní vlastnosti pět hvězdiček Euro NCAP. Jde o nejvyšší hodnocení, jaké tato nezávislá organizace uděluje. Za ochranu dospělých získala Kuga 92 % bodového maxima pro tuto disciplínu. Výkon při bočním nárazu do deformovatelné překážky i při bočním nárazu do sloupu ocenili komisaři plným počtem bodů.
Ochranu posádky nové Kugy zajišťuje karoserie využívající vysokopevnostních ocelí a inteligentních konstrukčních řešení včetně mimořádně pevných ocelových trubek, vyráběných metodou prostorového tvarování. Ty se nacházejí v čelních sloupcích i ve střeše.
Zájemci si Nový Ford Kuga mohou pořídit už za 599 900 Kč (zaváděcí akční cena) – a u autorizovaných partnerů Ford si ho už dnes lze objednat a využít přitom třeba online prodej s dodáním vozu až domů.
Bližší informace budou k dispozicí v den oficiálního představení vozu pro média, tedy 15. 4. 2020.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.