Autobazar Auto ESA neplánuje kvůli šíření koronaviru propouštění a snaží se hledat jiné formy prodeje a doručování vozů zákazníkům.
Díky šíření viru SARS-CoV-2 a nemoci COVID-19 byla z nařízení vlády uzavřena drtivá většina obchodů, vyhlášen stav nouze a nařízena karanténa. To se pochopitelně týká i prodejců ojetých vozidel, kteří museli své provozovny uzavřít. Nařízení se týká několika stovek provozoven, přičemž v oboru pracuje přímo či nepřímo až 75 tisíc pracovníků, kterým tak může hrozit ztráta zaměstnání.
„Je to pro nás pochopitelně velmi nepříjemná situace, ale budeme se snažit, aby se nijak nepromítla do počtu našich zaměstnanců,“ říká Pavel Foltýn, mluvčí společnosti. Podle něj proto firma stávající situaci využije k testování zájmu klientů o online prodej vozidel. Veškeré lidské zdroje, pro které není v tuto chvíli stoprocentní využití, tak firma přesune právě do oddělení online prodejů.
„V praxi by takový model měl vypadat úplně stejně jako třeba při nákupu televize, letenek nebo obyčejné pizzy,“ říká Foltýn a dále vysvětluje: „Zákazník si na našich webových stránkách vybere vůz, o který má zájem. Ten si následně zarezervuje a prostřednictvím online chatu nebo emailu domluví s pracovníkem klientského servisu formu financování, pojištění a termín prohlídky, resp. převzetí vozu.“
V současné situaci budou vozy předávány zákazníkům ve sterilním prostředí, mimo provozovny společnosti, nicméně v budoucnosti budou pro přebírání vozů využívány všechny provozovny Auto ESA po celé republice. Firma má však připraveno i standardní doručování vozidel přímo na adresu zákazníka. „Díky aktuálně menší personální zátěži jsme schopni zajistit kompletní logistiku dopravy vybraného vozu přímo na adresu zákazníka, a to zcela zdarma.“
Podle Foltýna se zájem o nákup online meziročně zvyšoval, nicméně nešlo o nijak závratná čísla. „Je ale možné, že aktuální situace změní nákupní zvyklosti zákazníků a nákup auta přes internet budou v blízké budoucnosti považovat za naprosto normální, tak jako třeba u pračky, dovolené nebo nábytku či oblečení.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.