Autobazar Auto ESA neplánuje kvůli šíření koronaviru propouštění a snaží se hledat jiné formy prodeje a doručování vozů zákazníkům.
Díky šíření viru SARS-CoV-2 a nemoci COVID-19 byla z nařízení vlády uzavřena drtivá většina obchodů, vyhlášen stav nouze a nařízena karanténa. To se pochopitelně týká i prodejců ojetých vozidel, kteří museli své provozovny uzavřít. Nařízení se týká několika stovek provozoven, přičemž v oboru pracuje přímo či nepřímo až 75 tisíc pracovníků, kterým tak může hrozit ztráta zaměstnání.
„Je to pro nás pochopitelně velmi nepříjemná situace, ale budeme se snažit, aby se nijak nepromítla do počtu našich zaměstnanců,“ říká Pavel Foltýn, mluvčí společnosti. Podle něj proto firma stávající situaci využije k testování zájmu klientů o online prodej vozidel. Veškeré lidské zdroje, pro které není v tuto chvíli stoprocentní využití, tak firma přesune právě do oddělení online prodejů.
„V praxi by takový model měl vypadat úplně stejně jako třeba při nákupu televize, letenek nebo obyčejné pizzy,“ říká Foltýn a dále vysvětluje: „Zákazník si na našich webových stránkách vybere vůz, o který má zájem. Ten si následně zarezervuje a prostřednictvím online chatu nebo emailu domluví s pracovníkem klientského servisu formu financování, pojištění a termín prohlídky, resp. převzetí vozu.“
V současné situaci budou vozy předávány zákazníkům ve sterilním prostředí, mimo provozovny společnosti, nicméně v budoucnosti budou pro přebírání vozů využívány všechny provozovny Auto ESA po celé republice. Firma má však připraveno i standardní doručování vozidel přímo na adresu zákazníka. „Díky aktuálně menší personální zátěži jsme schopni zajistit kompletní logistiku dopravy vybraného vozu přímo na adresu zákazníka, a to zcela zdarma.“
Podle Foltýna se zájem o nákup online meziročně zvyšoval, nicméně nešlo o nijak závratná čísla. „Je ale možné, že aktuální situace změní nákupní zvyklosti zákazníků a nákup auta přes internet budou v blízké budoucnosti považovat za naprosto normální, tak jako třeba u pračky, dovolené nebo nábytku či oblečení.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?