Nejpozději v květnu začnou duše mnohých motoristů prahnout po skvělé jízdě v kabrioletu. Volkswagen má pro ně nyní v nabídce mimořádně lifestylový otevřený vůz. Nový T-Roc Cabriolet, jehož předprodej s cenou od 699 900 Kč běží již tři měsíce, se k českým prodejcům dostane začátkem května.
Otevřená varianta úspěšného modelu T-Roc nabízí atraktivní koncept vozidla s mírně zvýšenou polohou sedadel, markantním designem a nejlepším kompromisem mezi komfortem a potěšením z jízdy díky moderním technologiím. Ústředním prvkem je skládací střecha z tkaniny, která se otevře zcela automaticky za pouhých devět sekund – a to dokonce i za jízdy rychlostí až 30 km/h.
T-Roc Cabriolet bude nabízen ve dvou výbavových liniích. Zatímco u varianty „Style“ hraje nejdůležitější roli design, „R-Line“ má sportovní charakter. Již linie „Style“ nabízí rozsáhlou sériovou výbavu, která kromě jiného zahrnuje 17“ kola „Mayfield“ z lehké slitiny, bílé dekorační osvětlení, klimatizaci, asistenční systém „Lane Assist“ pro jízdu v jízdním pruhu, automatickou regulaci odstupu ACC s asistenčním systémem „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění, rozpoznávání únavy řidiče, špičkový infotainment „Discover Media“ s navigačním systémem, bezdrátový „App-Connect Wireless“. Specifikace „R-Line“ pak přidává přední LED světlomety, digitální panel přístrojů „Active Info Display, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, sportovní podvozek, odpružení či specifické prvky interiéru a exteriéru „R-Line“.
Pro otevřenou variantu modelu T-Roc se dodávají dva hospodárné motory TSI: 1.0 TSI o výkonu 85 kW a 1.5 TSI o výkonu 110 kW/150 kW. Výkonnější jednotka je na přání k dispozici také s dvouspojkovou převodovkou DSG. Všestrannost nového kabrioletu umocňuje objem zavazadlového prostoru 280 litrů ve spojení se sklopnými opěradly zadních sedadel a na přání nabízené tažné zařízení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?