Nejpozději v květnu začnou duše mnohých motoristů prahnout po skvělé jízdě v kabrioletu. Volkswagen má pro ně nyní v nabídce mimořádně lifestylový otevřený vůz. Nový T-Roc Cabriolet, jehož předprodej s cenou od 699 900 Kč běží již tři měsíce, se k českým prodejcům dostane začátkem května.
Otevřená varianta úspěšného modelu T-Roc nabízí atraktivní koncept vozidla s mírně zvýšenou polohou sedadel, markantním designem a nejlepším kompromisem mezi komfortem a potěšením z jízdy díky moderním technologiím. Ústředním prvkem je skládací střecha z tkaniny, která se otevře zcela automaticky za pouhých devět sekund – a to dokonce i za jízdy rychlostí až 30 km/h.
T-Roc Cabriolet bude nabízen ve dvou výbavových liniích. Zatímco u varianty „Style“ hraje nejdůležitější roli design, „R-Line“ má sportovní charakter. Již linie „Style“ nabízí rozsáhlou sériovou výbavu, která kromě jiného zahrnuje 17“ kola „Mayfield“ z lehké slitiny, bílé dekorační osvětlení, klimatizaci, asistenční systém „Lane Assist“ pro jízdu v jízdním pruhu, automatickou regulaci odstupu ACC s asistenčním systémem „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění, rozpoznávání únavy řidiče, špičkový infotainment „Discover Media“ s navigačním systémem, bezdrátový „App-Connect Wireless“. Specifikace „R-Line“ pak přidává přední LED světlomety, digitální panel přístrojů „Active Info Display, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, sportovní podvozek, odpružení či specifické prvky interiéru a exteriéru „R-Line“.
Pro otevřenou variantu modelu T-Roc se dodávají dva hospodárné motory TSI: 1.0 TSI o výkonu 85 kW a 1.5 TSI o výkonu 110 kW/150 kW. Výkonnější jednotka je na přání k dispozici také s dvouspojkovou převodovkou DSG. Všestrannost nového kabrioletu umocňuje objem zavazadlového prostoru 280 litrů ve spojení se sklopnými opěradly zadních sedadel a na přání nabízené tažné zařízení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?