MINI Cooper SE je prvním malým prémiovým vozem, který je poháněný pouze elektřinou. Jak je pro značku MINI typické, poháněna jsou kola přední nápravy. K tomu slouží synchronní elektromotor vyvinutý společností BMW Group. Jeho výkon je 135 kW (184 koní) a točivý moment dosahuje 270 N.m. Elektromotor je napájený z vysokonapěťové lithium-iontové baterie, s celkovou kapacitou 32,6 kW/h.
Díky okamžitému nástupu výkonu dokáže Cooper SE zrychlit z 0 na 60 km/h za pouhé 3,9 s. Akcelerace z 0 na 100 km/h zvládne MINI za slušných 7,3 s. Maximální rychlost je , jak už to u elektromobilů bývá ,celkem nízká. Softwarový omezovač utne akceleraci na 150 km/h. Na plné nabití je udávaný dojezd 235 až 270 km. Což na dnešní dobu není úplně nejlepší číslo, ale část konkurence nabízí i menší dojezd. Při použití nabíjecího stojanu s výkonem 50 kW je dosaženo 80% dobití za 35 min. Doma dobijete MINI na 80% za 2:30 hod., 100% nabití trvá 3 hod.
Nové MINI Cooper SE nabízí výtečnou agilitu. Jízda s ním je prý podobná jízdě v motokáře. Naštěstí je tím myšleno, jak vůz dokáže měnit směr a projíždět zatáčky, ne pohodlí a rány od podvozku na nerovném povrchu vozovky. Za skvělé jízdní vlastnosti může především okamžitý nástup výkonu, nízké těžiště a speciálně naladěný protiprokluzový systém. Velkou zásluhu na ochotě vozu zatáčet má též velikost a váha elektromotoru. Ten je výrazně menší a lehčí, než konvenční spalovací motor a tak napomáhá lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravami.
Ve standardní výbavě elektrického MINI LED jsou přední světlomety, 2zónová automatická klimatizace, topení s technologií tepelného čerpadla, nezávislé topení, elektrická parkovací brzda nebo třeba navigace Connected. Cena prvního čistě elektrického MINI je pro náš trh stanovena na 885 300 Kč.