Čistě elektrické MINI mělo světovou premiéru v létě loňského roku. Nyní přichází ve své finální podobě na český trh.
MINI Cooper SE je prvním malým prémiovým vozem, který je poháněný pouze elektřinou. Jak je pro značku MINI typické, poháněna jsou kola přední nápravy. K tomu slouží synchronní elektromotor vyvinutý společností BMW Group. Jeho výkon je 135 kW (184 koní) a točivý moment dosahuje 270 N.m. Elektromotor je napájený z vysokonapěťové lithium-iontové baterie, s celkovou kapacitou 32,6 kW/h.
Díky okamžitému nástupu výkonu dokáže Cooper SE zrychlit z 0 na 60 km/h za pouhé 3,9 s. Akcelerace z 0 na 100 km/h zvládne MINI za slušných 7,3 s. Maximální rychlost je , jak už to u elektromobilů bývá ,celkem nízká. Softwarový omezovač utne akceleraci na 150 km/h. Na plné nabití je udávaný dojezd 235 až 270 km. Což na dnešní dobu není úplně nejlepší číslo, ale část konkurence nabízí i menší dojezd. Při použití nabíjecího stojanu s výkonem 50 kW je dosaženo 80% dobití za 35 min. Doma dobijete MINI na 80% za 2:30 hod., 100% nabití trvá 3 hod.
Nové MINI Cooper SE nabízí výtečnou agilitu. Jízda s ním je prý podobná jízdě v motokáře. Naštěstí je tím myšleno, jak vůz dokáže měnit směr a projíždět zatáčky, ne pohodlí a rány od podvozku na nerovném povrchu vozovky. Za skvělé jízdní vlastnosti může především okamžitý nástup výkonu, nízké těžiště a speciálně naladěný protiprokluzový systém. Velkou zásluhu na ochotě vozu zatáčet má též velikost a váha elektromotoru. Ten je výrazně menší a lehčí, než konvenční spalovací motor a tak napomáhá lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravami.
Ve standardní výbavě elektrického MINI LED jsou přední světlomety, 2zónová automatická klimatizace, topení s technologií tepelného čerpadla, nezávislé topení, elektrická parkovací brzda nebo třeba navigace Connected. Cena prvního čistě elektrického MINI je pro náš trh stanovena na 885 300 Kč.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?