Škodovka dál vládne Česku. Je populárnější než Volvo ve Švédsku nebo VW v Německu

bohy / AutoRoad.cz, 29. listopadu 2019, 09:16 Google+

Češi škodovky jednoduše milují. Dokonce tak, že každé třetí nové registrované auto nese právě tuto značku, a extrémně oblíbená zůstává i mezi ojetinami. Mladoboleslavská automobilka na českém trhu drtivě poráží své konkurenty i přesto, že už dávno není nejlevnější. Co za tím stojí? Kupujeme její auta jen proto, že jsou česká?

Diskuze zablokovaná
Omlazená Škoda Superb

Omlazená Škoda Superb | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Statistiky hovoří jasně: 34 % nových a odhadem asi 32 % ojetých vozů, které nakoupí Češi, jsou od Škodovky. Podobná dominance je unikátní i v Evropském měřítku, v žádné jiné zemi jedna značka trhu nevládne podobným způsobem. Nejblíže k ní má Volvo ve Švédsku nebo Volkswagen v Německu, obě značky se ale pohybují kolem 20% podílu.

Nejlevnější není, ale dává na výběr
Výhodou Škodovky je variabilita jednotlivých verzí a obecně dostupnosti. U nového auta si u většiny modelů zákazníci mohou vybírat z široké palety kombinací motorizací, karoserií a výbavy. Vysoký standard má i dílenské zpracování a celková ergonomie interiérů.

„V posledních třech letech jsme ze strany Škody svědky opravdové modelové ofenzivy, hlavně v kategorii SUV, kterou už kompletně obsadila,“ ukazuje Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab ze skupiny AURES Holdings. V současnosti tak ve svých závodech Škoda vyrábí 9 různých modelů, v autobazarech jich ale můžeme najít až 12 včetně nesmrtelné Felicie.

img-responsive

Škoda Felicia | foto: Škoda Auto

Jak již bylo zmíněno, pro šetřílky přitom už dávno není škodovka nejlepší volbou. Třetí generace Octavie combi začíná na zhruba 480 tisících korun, přitom konkurenti typu Ford Focus nebo Kia Ceed stojí až o 50 tisíc méně. A čtvrtá generace velmi pravděpodobně levnější nebude.

Drží hodnotu a servis je za rozumné peníze
Zároveň ale mají majitelé Škodovek jistotu, že díky velké poptávce bude hodnota jejich vozů klesat mnohem pomaleji než u konkurenčních značek. „Nejžádanější model Octavie z roku 2014 až 2016 s motorem 1.6 TDI ztratí za pět let v průměru 41 až 44 procent své hodnoty. Tomu se blíží pouze VW Golf. Ty nejoblíbenější zahraniční modely, jako třeba Ford Focus, se sotva dostanou pod 50 procent,“ uvádí Stanislav Gálik. Vychází přitom z dat inovační laboratoře AuresLab. I proto patří vozy značky Škoda k leaderům též v sektoru ojetých aut. „Například v síti AAA AUTO tvoří škodovky v tuzemsku třetinu prodejů, celkem se jich ročně zobchoduje téměř 17 000,“ říká Gálik.

Vlastnictví vozidel s okřídleným šípem ve znaku je spojené i se všeobecnou dostupností servisů. Na škodovkách se učí automechanici pracovat už na středních školách a vzhledem ke koncernové spřízněnosti s VW, Audi nebo Seatem se s jejich technikou setkávají téměř nepřetržitě. „Náhradní díly a samotná údržba jsou cenově dostupné, i proto řada zákazníků dojíždí do autorizovaných servisů i po skončení záruky a nadále vedou servisní knížku,“ říká Karel Křepelka, vedoucí pražského servisu Mototechna. „Mnoho majitelů své vozy v provozu umí dlouho udržet i díky velkému množství dílů z druhé ruky. To však úplně nedoporučujeme,“ dodává.

Je zkrátka „naše“… a dělá dobrá auta
Není nutné hned všechny majitele škodovek házet do jedné škatulky, ale jakási národní hrdost je na místě. Z automobilky, která za minulého režimu sice motorizovala Československo, ovšem zároveň zoufale zastarávala, se Škoda Auto stala jednou z nejúspěšnějších českých firem, která „reprezentuje“ nejen výrobou kvalitních vozů, ale třeba i na různých sportovních událostech. A na to řada zákazníků také slyší. „Co se týče marketingové komunikace, je Škoda celkově na špičkové úrovni. Soustředí se sama na sebe a nenechává se zatáhnout do nesmyslných střetů velkých slev a výhod, kterými se jí snaží dotáhnout konkurenti,“ popisuje Kamil Gric, expert na komunikaci.

Přes veškerý marketing, výbavu či dostupnost servisů je však důležitější, že Škoda jednoduše vyrábí dobrá auta. „Čerstvě odhalená čtvrtá verze Octavie podtrhuje osobitý design značky. Současný Superb se zase použitými technologiemi snadno vyrovná nebo i předčí své konkurenty ve střední třídě a nabízí výhodný poměr ceny a výkonu,“ říká Gálik, podle něhož i srovnávací testy vozů v zahraničí velmi často vyznívají ve prospěch tuzemského výrobce.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Škodovka dál vládne Česku. Je populárnější než Volvo ve Švédsku nebo VW v Německu

DISKUZE BYLA ZABLOKOVÁNA!

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot reddot winner 2020

Red Dot Award 2020: Vozy Peugeot 208 a Peugeot 2008 získaly ocenění za design

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT

MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

Nissan Juke-R700

Jedinečný Nissan Juke-R700 s motorem z GT-R

Toyota

Co je to Digitální Showroom

Andrej Babiš předseda vlády

Vláda zamýšlí odklad splátek v souvislosti s COVID-19, co na to nebankovní poskytovatele úvěrů?

Peugeot 208 Car Of The Year

Peugeot přepisuje historii

Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series, trojcípá hvězda míří na zákazníky Lamborghini a Ferrari

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

DOMA, POHODLÍ A ZADARMO! Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

BMW přináší první virtuální pohled na pohon budoucího vozu BMW i Hydrogen NEXT

VODÍK A ELEKTŘINA! BMW má řešení, jak opět stavět auta s pořádným výkonem i dojezdem

Laurin & Klement / Škoda 110 již v roce 1925 prokázal inovativnost značky. Zákaznící si mohli vybrat z pěti karosérií

Slavné "Simply Clever". Znáte všech 60 prvků? Úplně prvním nebyl deštník v Superbu...

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

ČEŠI VERSUS EVROPA. V čem jsme na silnicích lepší a kde máme rezervy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. DOMA, POHODLÍ A ZADARMO! Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

  2. MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

  3. Peugeot přepisuje historii

  4. VODÍK A ELEKTŘINA! BMW má řešení, jak opět stavět auta s pořádným výkonem i dojezdem

  5. Mercedes-AMG GT Black Series, trojcípá hvězda míří na zákazníky Lamborghini a Ferrari

  6. Slavné "Simply Clever". Znáte všech 60 prvků? Úplně prvním nebyl deštník v Superbu...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud