V roce 60. narozenin bestselleru Škoda Octavia uvádí automobilka na domácí trh jeho čtvrtou novodobou generaci. Tuzemský prodej zahajuje oblíbená karosářská verze Combi, verze liftback obohatí nabídku na přelomu března a dubna příštího roku a postupně se připojí další provedení a motorizace.
Nejprodávanější automobil českého trhu posiluje svou pozici uvedením zcela nové generace. „Nová Škoda Octavia je naším nejdůležitějším modelem a etalonem v segmentu vozů střední střídy nejen v České republice,“ říká Luboš Vlček, ředitel automobilky. „Nabídne nejenom strhující design, vysoce funkční a prostorný interiér, ale i zcela novou generaci vysoce hospodárných pohonných jednotek, včetně již zmíněného agregátu na CNG, mild a plug-in hybridního pohonu. Vůz bude vybavennejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními systémy a ponese v sobě nejvyspělejší prvky konektivity usnadňující komunikaci cestujících a samotné ovládání automobilu. Všechny atributy nové modelové řadyji předurčují k tomu, aby i nadále zůstala klíčovým objemovým produktem značky a oslovila nejenom stávající klienty, ale přitáhla i novou generaci zákazníků ke značce,“ doplňuje Luboš Vlček.Do konce března příštího roku bude nová Škoda Octavia k dispozici výhradně v karosářské verzi Combi, ve 2 výbavových stupních a se 3 pohonnými jednotkami. Výbavová verze Ambition se pyšní bohatouvýbavou, která zahrnuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, 10palcový Virtuální Kokpit, který nahradil analogové budíky, LED světlomety vpředu i vzadu, asistent udržování jízdního pruhu,asistent rozpoznání únavy, 16palcová litá kola, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a startováním tlačítkem, elektrické ovládání všech oken i vnějších zpětných zrcátek, malý kožený paket, multifunkční volant,8palcový infotainment Swing s digitálním radiopříjmem, vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla, 7 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti a mnoho dalších položek. Nejvyšší výbavový stupeň Style přidávánapříklad bezklíčový přístup KESSY pro všechny dveře, 10palcový infotainment Columbus s navigací, vyhřívané čelní sklo, přední mlhové LED světlomety, ambientní LED osvětlení interiéru, vyhřívání předníchsedadel, zadní parkovací senzory, nebo síťový program s Cargo elementy v zavazadlovém prostoru.
Doporučená prodejní cena 636 900 Kč včetně DPH se vztahuje na specifikaci Ambition se zážehovým motorem 1,5 TSI ACT/110 kW nebo vznětovým motorem 2,0 TDI Evo/85 kW (v obou případech sešestistupňovou manuální převodovkou). Verze s motorem 2,0 TDI Evo/110 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG s novým řazením shift-by-wire vyjde na 731 900 Kč.Všechny 3 motorizace lze párovat i s vyšším výbavovým stupněm Style, za který se připlácí 51 000 Kč. Na přání lze pořídit zvýhodněné pakety Ambition Plus za 15 000 Kč či Style Plus za 20 000 Kč, stejně jako řadudalších položek volitelné výbavy.V průběhu roku 2020 se do prodeje dostanou zákazníky oblíbené deriváty – verze Scout, sportovně laděné RS, varianta s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a poprvé v modelové řadě také plug-in hybridní verze v rámci rodiny elektrifikovaných vozů pod označením iV.Nová Octavia nabízí v moderním interiéru ještě velkorysejší prostor. Jeho dominantou je dvouramenný volant, který může být na přání vyhřívaný. Poprvé jsou ve voze volitelně nabízena ergonomická sedadla, která nabízejí také elektricky ovládanou masážní funkci. Tato vrcholná verzeergonomických sedadel, která se může pochlubit pečetí kvality AGR (Iniciativa pro zdravá záda), obsahuje i funkci ventilace. Absolutní novinkou je na přání dodávaný head-up displej, který promítá důležité informace jako například aktuální rychlost jízdy, navigační instrukce, rozpoznané dopravní značky nebo aktivované asistenční systémy přímo na čelní sklo. Na přání jsou nabízeny inovativní Matrix-LED světlomety, které umožňují mít za tmy neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. V nabídce jsou také TOP LED zadní světla s osvětlenými krystalickými prvky a dynamickými směrovkami. Nově jsou ve voze ŠKODA k dispozici Antikolizní asistent, Asistent při odbočování, Varování při vystupování z vozu nebo Varování před lokálním dopravním omezením. Infotainment systémy lze částečně ovládat gesty. Zcela novým Simply Clever prvkem je pak komfortní plnicí hrdlo AdBlue, které u vozů vybavených vznětovým motorem dovoluje tankování kapaliny AdBlue také plnící pistolí určenou pro nákladní vozidla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?