Nové základní Porsche 911 zná už své české ceny. A přátelé, v pohodě se vleze do tří milionů. Takže, pojďme se podívat na detaily.
Nové Porsche 911 Carrera se na českém trhu bude bez příplatků v základní verzi nabízet za krásné 2.825.000 korun českých bez DPH.
Nový člen 911: Společnost Porsche rozšiřuje modelem 911 Carrera* svůj modelový program osmé generace. Nový sportovní vůz jde na start jako Coupé a Cabriolet a jeho 3litrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový motor „boxer“ podává výkon 283 kW (385 k). Carrera vstupuje do rodiny 911 a přesvědčí o 11 kW (15 k) vyšším výkonem než její předchůdce. Prémiovou standardní výbavu sdílí téměř v nezměněné podobě s modelem 911 Carrera S.
Samozřejmostí je kvalitní interiér s dotykovou 10,9palcovou obrazovkou, rozsáhlé funkce konektivity a také inovativní asistenční systémy, jako je Porsche Wet Mode pro ještě bezpečnější jízdní vlastnosti na mokré vozovce. Model 911 Carrera se liší méně dimenzovanými koly a brzdami a také samostatnými koncovkami výfukového systému.
Motor, podvozek i brzdy jsou stejně jako u modelu Carrera S dimenzovány na exkluzivní sportovní charakter. 3litrový šestiválcový motor „boxer“ modelu 911 Carrera generuje výkon přes menší průměr kol z turbín a kompresorů nových turbodmychadel. Přenos síly přebírá osmistupňová automatická dvouspojková převodovka PDK. To umožňuje vozu 911 Carrera Coupé zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 293 km/h. S příplatkovou sadou Sport Chrono se zrychlení zkrátí ještě o 0,2 sekundy. Korelovaná hodnota spotřeby paliva podle NEDC činí u modelu Coupé 9,0 l/100 km, u Cabrioletu pak 9,2 l/100 km.
Dynamické jízdní nastavení zahrnuje na přední nápravě pneumatiky 235/40 ZR na 19palcových kolech z lehkých slitin. Ve smíšeném obutí jsou na zadní nápravě 20palcová kola s pneumatikami 295/35 ZR. O brzdný výkon se na obou nápravách starají 330milimetrové brzdové kotouče s černými, pevnými čtyřpístkovými třmeny Monoblock.
911 Carrera Coupé začíná v Německu na ceně 104 655 Eur a 911 Carrera Cabriolet na ceně 118 935 Eur – v obou případech vč. DPH a včetně výbavy specifické pro danou zem. Nové modely je možné objednávat ihned. Verze s pohonem všech kol bude následovat v nejbližší době.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.