Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR nový fastback Peugeot 508, uvádí dne 12. června 2019 i verzi 508 SW. Česká republika se tak zařadila do první desítky evropských zemí, které v období od 26. května do 1. září 2019 zahájí prodeje tohoto nového modelu.
Nový Peugeot 508 SW převrací principy silně zastoupeného trhu kombi segmentu D a čerpá inspiraci ze světa vozů označovaných jako „shooting brakes“. Nový Peugeot 508 SW má díky bezrámovým dveřím převzatým od fastbacku nízkou a dynamickou siluetu a ohromující design. Úspěšně kombinuje atletickou eleganci s praktičností z hlediska prostornosti, objemu a přístupu do zavazadlového prostoru.
Vynikající nápravový systém vozu Peugeot 508 SW, který je pro značku typický, zajišťuje dokonalou stabilitu i kontrolu nad pohyby karoserie.
Nový Peugeot 508 SW nabízí místo řidiče Peugeot i-Cockpit nejnovější generace a uvádí tak řidiče i posádku vozu do vysoce technologického, moderního a elegantního prostředí. Výbava vozu zahrnuje celou řadu asistenčních systémů splňujících nejnovější požadavky normy EuroNCAP. V závislosti na úrovni výbavy může nabídnout například systém nočního vidění (Night Vision) s infračervenou kamerou, který se v tomto segmentu objevuje poprvé, nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go spojený se systémem udržování vozu v jízdním pruhu (Lane Positioning Assist), což představuje novou etapu na cestě k autonomnímu řízení.
Peugeot 508 SW přichází s novou generací dieselových motorů BlueHDi (všechny s technologií SCR) i benzínových PureTech. V případě benzínových motorů jde o dvě výkonové varianty 180 a 225 k, přičemž obě mají zdvihový objem 1,6 l a jsou spojeny výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. V rámci dieselových motorů BlueHDi jsou k dispozici čtyři verze se zdvihovým objemem 1,5 l (výkon 130 k) nebo 2,0 l (výkon 160 nebo 180 k).
Všechny tyto motory jsou již homologovány podle normy „Euro6.d temp“, která zavádí požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Hodnoty emisí CO2 jsou „Best in Class“ a zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.
Od 7. června je v některých zemích možno objednávat Peugeot 508 hatchback i SW v benzínové hybridní verzi Plug-In 225 k pro jednoduchý a pohodový zážitek jízdy v elektromobilu. Nový Peugeot 508 SW je v České republice k dispozici za cenu od 835 000 Kč, úroveň výbavy GT pak za cenu od 1 090 000 Kč.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?