Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR nový fastback Peugeot 508, uvádí dne 12. června 2019 i verzi 508 SW. Česká republika se tak zařadila do první desítky evropských zemí, které v období od 26. května do 1. září 2019 zahájí prodeje tohoto nového modelu.
Nový Peugeot 508 SW převrací principy silně zastoupeného trhu kombi segmentu D a čerpá inspiraci ze světa vozů označovaných jako „shooting brakes“. Nový Peugeot 508 SW má díky bezrámovým dveřím převzatým od fastbacku nízkou a dynamickou siluetu a ohromující design. Úspěšně kombinuje atletickou eleganci s praktičností z hlediska prostornosti, objemu a přístupu do zavazadlového prostoru.
Vynikající nápravový systém vozu Peugeot 508 SW, který je pro značku typický, zajišťuje dokonalou stabilitu i kontrolu nad pohyby karoserie.
Nový Peugeot 508 SW nabízí místo řidiče Peugeot i-Cockpit nejnovější generace a uvádí tak řidiče i posádku vozu do vysoce technologického, moderního a elegantního prostředí. Výbava vozu zahrnuje celou řadu asistenčních systémů splňujících nejnovější požadavky normy EuroNCAP. V závislosti na úrovni výbavy může nabídnout například systém nočního vidění (Night Vision) s infračervenou kamerou, který se v tomto segmentu objevuje poprvé, nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go spojený se systémem udržování vozu v jízdním pruhu (Lane Positioning Assist), což představuje novou etapu na cestě k autonomnímu řízení.
Peugeot 508 SW přichází s novou generací dieselových motorů BlueHDi (všechny s technologií SCR) i benzínových PureTech. V případě benzínových motorů jde o dvě výkonové varianty 180 a 225 k, přičemž obě mají zdvihový objem 1,6 l a jsou spojeny výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. V rámci dieselových motorů BlueHDi jsou k dispozici čtyři verze se zdvihovým objemem 1,5 l (výkon 130 k) nebo 2,0 l (výkon 160 nebo 180 k).
Všechny tyto motory jsou již homologovány podle normy „Euro6.d temp“, která zavádí požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Hodnoty emisí CO2 jsou „Best in Class“ a zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.
Od 7. června je v některých zemích možno objednávat Peugeot 508 hatchback i SW v benzínové hybridní verzi Plug-In 225 k pro jednoduchý a pohodový zážitek jízdy v elektromobilu. Nový Peugeot 508 SW je v České republice k dispozici za cenu od 835 000 Kč, úroveň výbavy GT pak za cenu od 1 090 000 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.