Ford Focus ST dostal české ceny, na silnicích se začne objevovat koncem června

mao / AutoRoad.cz, 10. května 2019, 12:52 Google+

Ford zveřejnil české ceny pro nový Focus ST, vyvinutý divizí Ford Performance. Jde o stylový, komfortní a praktický rodinný vůz, zároveň však nabízející vysoký dynamický potenciál a intenzivní zážitky ze sportovní jízdy.Cena nového Fordu Focus ST začíná částkou 779 900 Kč u benzinového motoru a 751 900 Kč pro verzi s motorem vznětovým, přičemž součástí ceny vždy zůstává i pětiletá záruka

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Ford Focus ST 2019

Nový Ford Focus ST 2019 | foto: Ford

Sdílejte článek

Nový Focus ST staví na vynikajících jízdních vlastnostech čtvrté generace Focusu. Nová platforma C2 byla pro tento model vylepšena o specifický podvozek, brzdy i hnací ústrojí. Výsledkem se stává nejlepší zážitek z jízdy v dosavadní historii Focusu ST, ať už jedete po silnici nebo po závodní dráze. Nový Focus ST se bude opět nabízet jako pětidveřový hatchback a prostorné kombi.

Nové pohonné jednotky mají až o 12 procent vyšší výkon a o 17 procent vyšší točivý moment. Zážehový motor 2.3 EcoBoost o výkonu 206 kW i vznětový agregát 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW se vyznačují příznivým průběhem výkonu i točivého momentu napříč celým rozsahem pracovních otáček. Stabilitu a ovladatelnost zážehové varianty dále zlepšuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál (eLSD). Stabilitu a ovladatelnost zážehové varianty dále zlepšuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál (eLSD), zabudovaný přímo do převodovky. Pomocí hydraulicky ovládaných spojek dokáže nasměrovat až 100 procent dostupné hnací síly na kolo, mající v daném okamžiku lepší záběr. Díky tomu nedochází k protáčení protějšího kola, čímž by se jinak mařil výkon motoru. Výsledkem je efektivnější přenos hnací síly na vozovku při průjezdu zatáček a zejména při akceleraci během vyjíždění z nich.

Jako první model značky Ford s pohonem předních kol disponuje nový Focus ST elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Šestistupňová manuální převodovka nabízí funkci dorovnání otáček při podřazování (tzv. meziplyn).

Namísto sériově dodávané osmistupňové samočinné převodovky u „běžného" Focusu se zákazníci u verze ST budou moci rozhodnout pro upravenou samočinnou skříň se sedmi rychlostními stupni, jež bude k dispozici od listopadu 2019. Do Focusu ST rovněž poprvé přicházejí přepínatelné jízdní režimy. Volba režimu ovlivňuje funkci mnoha systémů vozu včetně elektronického posilovače brzd a elektromechanického řízení. Pětidveřový Focus ST s motorem EcoBoost je standardně vybaven elektronicky řízeným podvozkem s detekcí výmolů.

Díky možnosti přepínání jednotlivých velmi odlišných jízdních režimů v sobě nové „estéčko" skrývá vlastně dvě různá auta: kultivovaného cestovatale i ostré sportovní náčiní pro nekompromisní jízdu po závodní trati. Vyrábět se aktuálně nejrychlejší Ford Focus bude v montážním závodě v německém Saarlouis, do kterého Ford nedávno investoval 600 milionů eur (v přepočtu přibližně 15,5 mld. Kč).

Suverénní výkon

Nová generace celohliníkového motoru 2.3 EcoBoost přináší dosud nejvýkonnější pohonnou jednotku v historii Focusu ST. Dosahuje nejvyššího výkonu 206 kW (280 k) v 5 500 ot.min-1 a točivého momentu 420 Nm v 3 000 až 4 000 ot.min-1. Ford předpokládá akceleraci z nuly na 100 km/h za méně než šest sekund. Díky pokročilému řešení přeplňovací soustavy se nový motor vytáčí ještě ochotněji než pohonné jednotky, nabízené v dřívějších provedeních Focusu ST.

Motor je přeplňovaný dvoucestným (twin-scroll) turbodmychadlem s nízkou setrvačností. Oddělené kanály minimalizují interference mezi jednotlivými proudy výfukových plynů, čímž umožňují lépe zužitkovat jejich energii. Elektronicky ovládaný obtokový ventil turbodmychadla umožňuje přesnější regulaci plnicího přetlaku. K účinnějšímu plnění a vyplachování motoru přispívá rovněž specifické sání, optimalizovaný mezichladič a výfukové potrubí se sníženým zpětným tlakem.

Focus ST dále těží z inovativní technologie ALS (anti-lag system), kterou Ford původně vyvinul pro Ford GT a F-150 Raptor. ALS udržuje pootevřenou škrticí klapku, když řidič uvolní pedál plynu. Tím předchází obrácení směru proudění plynů v motoru a udržuje kompresorové kolo turbodmychadla roztočené v pracovních otáčkách, tudíž při opětovné akceleraci se maximálního plnicího přetlaku dosahuje rychleji. Účinek systému se projeví pohotovější odezvou motoru v režimech Sport a Závodní trať.

Motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW (190 k) představuje nejvýkonnější diesel, jaký kdy Ford v modelu Focus nabízel. Nejvyššího výkonu dosahuje již v 3 500 ot.min-1. Maximum točivého momentu činí 400 Nm v rozsahu 2 000 až 3 000 ot.min-1. Již v 1 500 otáčkách za minutu však točivý moment dosahuje hodnoty 260 Nm.

Motor je opatřen turbodmychadlem s proměnnou geometrií; ocelovými písty, které mají menší tepelnou roztažnost; a integrovaným sacím traktem s vysoce leštěnými povrchy kanálů. Výsledkem je o deset procent vyšší výkon a více než dvojnásobný točivý moment v porovnání se zážehovým motorem 2.0 Duratec ST v první generaci Focusu ST.

Šestistupňová manuální převodovka má oproti běžným verzím nového Focusu o sedm procent kratší dráhy řazení. Jako součást sady Performance, nabízené coby výbava na přání pro vozy s motorem 2.3 EcoBoost, dostanou zákazníci funkci automatického dorovnání otáček při podřazování, která umožňuje velmi rychlé, přitom však hladké změny rychlostních stupňů. Ford poprvé představil tuto technologii v modelu Mustang. Zkušení, sportovně založení řidiči mohou funkci kdykoliv deaktivovat a dorovnávat otáčky sami klasickým způsobem, hranou chodidla na pedálu plynu.

Volitelně lze motor 2.3 EcoBoost kombinovat s nejnovějším provedením inteligentní samočinné převodovky Fordu. Odstupňování převodů odpovídá sportovnímu zaměření vozu a funkce adaptivního časování řazení zde pracuje s většími rozdíly mezi jednotlivými režimy jízdy. Řidič může pochopitelně volit rychlostní stupně také ručně, prostřednictvím pádel na volantu.

Intuitivní jízdní vlastnosti podpořené moderní technikou

Nový Focus ST staví na vynikajících jízdních vlastnostech čtvrté generace Focusu. Záměrem vývojového týmu bylo navrhnout vůz, kombinující potěšení z jízdy na klikatých silnicích, přesvědčivý výkon na závodním okruhu a praktičnost v každodenním provozu lépe než konkurenční modely. Záměr byl naplněn!

img-responsive

Nový Ford Focus ST 2019 | foto: Ford

Nezávislé zadní zavěšení SLA (short-long arm) zajišťuje optimální reakce vozu na pokyny řidiče a současně i vysokou úroveň jízdního komfortu. Modely kombi mají odlišně umístěné tlumiče pérování, aby si zachovaly znamenitou ovladatelnost i při plném zatížení. Tuhost pružin je stejná jako u standardního Focusu. Tlumiče pérování jsou však tužší o 20 procent vpředu a o 13 procent vzadu, což v kombinaci se snížením světlé výšky o 10 milimetrů zajišťuje optimální chování vozu při sportovní jízdě.

Focus ST s motorem EcoBoost a pětidveřovou karoserií může být vybaven adaptivními tlumiči pérování (CCD). Charakteristika tlumení se plynule proměňuje na základě údajů ze senzorů na podvozku, karoserii, řízení a brzdové soustavě. Řídicí elektronika vyhodnocuje tyto vstupy každé dvě milisekundy.

Stabilitu a ovladatelnost zážehové varianty dále zlepšuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál (eLSD), zabudovaný přímo do převodovky. Pomocí hydraulicky ovládaných spojek dokáže nasměrovat až 100 procent dostupné hnací síly na kolo, majícím v daném okamžiku lepší záběr. Díky tomu nedochází k protáčení protějšího kola, čímž by se jinak mařil výkon motoru. Výsledkem je efektivnější přenos hnací síly na vozovku při průjezdu zatáček a zejména při akceleraci během vyjíždění z nich.

Dojem z jízdy i cestovní komfort zlepšují sportovní sedadla Recaro a vyspělá konstrukce zadní nápravy. Na přání jsou k dispozici adaptivní tlumiče pérování s plynule proměnnou charakteristikou.

První Ford Focus ST se na českých silnicích objeví koncem června tohoto roku a bude nabízen ve dvou stupních výbavy: jako Focus ST a Focus ST Plus

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ford Focus ST dostal české ceny, na silnicích se začne objevovat koncem června

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Niki Lauda (Twitter/@McLarenF1)

Zemřel Niki Lauda. Trojnásobný šampion formule 1 prohrál boj s vleklou nemocí

Citroën Scarabée d’Or

První vůz, který přejel Saharu? Citroen představil repliku Scarabée d'Or

BMW se pochlubilo modernizací výrobního programu pro léto 2019

BMW modernizovalo svou nabídku, na své si přijdou milovníci výkonu, ekologie i krás přírody

Motorkář natočil další záběry připravovaného hybridního supersportu Ferrari

Utajovaný hybridní supersport Ferrari ujížděl motorce, tentokrát předvedl brutální akceleraci

Nissan se chystá nabídnout nový systém ProPILOT 2.0, který nabídne navigovanou jízdu po dálnici a umožňuje jízdu v jednom jízdním pruhu bez rukou na volantu

Jízda po dálnici bez rukou na volantu? Už v letošním roce

Lamborghini Urus, koncept ST-X

Lamborghini chystá ještě ostřejší Urus, základem bude unikátní závodní koncept

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Volkswagen prý chystá masivní změny. Některé značky čeká evoluce, jiné prodej…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak je na tom Michael Schumacher? Nové informace může přinést chystaný dokument

  2. Utajovaný hybridní supersport Ferrari ujížděl motorce, tentokrát předvedl brutální akceleraci

  3. Škoda Superb na první video-ukázce: Poprvé se dočkáme i robustnější varianty Scout!

  4. Dvojice vandalů objela klíčem bok Tesly Model 3. Netušili, co bude následovat

  5. Autonomní vůz dle Renaultu? Elektromobil Zoe s křídlovými dveřmi

  6. První čínské elektrické SUV dorazilo do EU. Jaké jsou šance, aby uspělo?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud