V roce 2017 představila značka Opel nový model – kompaktnějšího, nicméně komfortního sourozence vozů Grandland X a Mokka X. Tento crossover SUV si vzal nejlepší prvky z donedávna velmi oblíbených MPV karoserií a posunul je na novou úroveň. Zájemce mile překvapí v každém ohledu. A to i cenovkou.
Rodinné auto s parádní výbavou
Opel Crossland X si skvěle vede ve městě díky řadě praktických asistenčních systémů i úsporným vnějším rozměrům. Dovnitř se přesto usadí početná rodina a ještě zbyde dost místa na nohy i pro delší cesty. 520litrový zavazadlový prostor totiž slibuje možnost opustit město a vypravit se na výlet. Totéž platí i o jízdních vlastnostech.
Parkování ve městě už vám nezvedne krevní tlak
Když už jsme načali výbavu a asistenční systémy, pojďme se na některé zajímavé prvky podívat. S hladkým parkováním vám pomůže Advanced Park Asist. S připojením panoramatické kamery se vejdete do každé skuliny i na přecpaném parkovišti u nákupního centra a volantu se může chopit začátečník, aniž by se bál, že sousedovi odře lak.
Bezpečnější jízda. Crossland X bdí „za vás“
Bezpečnost je při jízdě vždy to nejdůležitější a Crossland X nabídne řadu pomůcek. Například systém Lane Keep Asist, který vám pomůže udržet se v jízdním pruhu. Taky se dočkáte automatického rozpoznávání značek, a dokonce systému, který přibrzdí při detekci překážky, pokud byste to sami nestihli.
Potěší výkon i spotřeba
Crossland X není sice žádná střela, ale 82 koní ukrytých v benzinovém motoru je dost pro hladký výkon a velmi příjemnou jízdu při nízké spotřebě okolo 5 l na 100 km. Jízda je tichá a kultivovaná, což je pro rodinný vůz zásadní.
A cena? Pokud využijete dostupné slevy ve speciální akci v SRBA SERVIS, můžete si Crossland X odvézt domů už za 329 900 Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?