V roce 2017 představila značka Opel nový model – kompaktnějšího, nicméně komfortního sourozence vozů Grandland X a Mokka X. Tento crossover SUV si vzal nejlepší prvky z donedávna velmi oblíbených MPV karoserií a posunul je na novou úroveň. Zájemce mile překvapí v každém ohledu. A to i cenovkou.
Rodinné auto s parádní výbavou
Opel Crossland X si skvěle vede ve městě díky řadě praktických asistenčních systémů i úsporným vnějším rozměrům. Dovnitř se přesto usadí početná rodina a ještě zbyde dost místa na nohy i pro delší cesty. 520litrový zavazadlový prostor totiž slibuje možnost opustit město a vypravit se na výlet. Totéž platí i o jízdních vlastnostech.
Parkování ve městě už vám nezvedne krevní tlak
Když už jsme načali výbavu a asistenční systémy, pojďme se na některé zajímavé prvky podívat. S hladkým parkováním vám pomůže Advanced Park Asist. S připojením panoramatické kamery se vejdete do každé skuliny i na přecpaném parkovišti u nákupního centra a volantu se může chopit začátečník, aniž by se bál, že sousedovi odře lak.
Bezpečnější jízda. Crossland X bdí „za vás“
Bezpečnost je při jízdě vždy to nejdůležitější a Crossland X nabídne řadu pomůcek. Například systém Lane Keep Asist, který vám pomůže udržet se v jízdním pruhu. Taky se dočkáte automatického rozpoznávání značek, a dokonce systému, který přibrzdí při detekci překážky, pokud byste to sami nestihli.
Potěší výkon i spotřeba
Crossland X není sice žádná střela, ale 82 koní ukrytých v benzinovém motoru je dost pro hladký výkon a velmi příjemnou jízdu při nízké spotřebě okolo 5 l na 100 km. Jízda je tichá a kultivovaná, což je pro rodinný vůz zásadní.
A cena? Pokud využijete dostupné slevy ve speciální akci v SRBA SERVIS, můžete si Crossland X odvézt domů už za 329 900 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?