Nabídka inzerovaných automobilů z dovozu neustále roste, nyní tvoří již 40% z celkového podílu. Většinou jde samozřejmě o starší vozy, u kterých se díky jejich zemí původu špatně ověřují informace prodávajícího. Co nám tedy radí odborníci na bezpečný nákup? A na co bychom si měli dávat pozor, pokud se pro koupi ojetiny z dovozu rozhodneme?
"Přestože počet inzerovaných vozů meziročně roste, významně se zvyšuje podíl dovážených automobilů, který dosáhl za letošní rok již 39%. S tím souvisí nejen zvyšující se stáří ojetých vozů i počet najetých kilometrů, ale také riziko podvodů s těmito automobily," uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings.
Statistiky prodejů jasně ukazují, že Češi věří především domácí značce - nejčastěji inzerovaným modelem z dovozu je Škoda Octavia, kterých se za poslední tři roky dovezlo téměř 223 000 kusů. Nepřekvapí ani druhý automobil v pořadí, kterým je Škoda Fabia, těch se dovezlo přes 163 000 kusů. Dalšími automobily v pořadí oblíbenosti jsou Volkswagen Passat, Volkswagen Golf a Ford Focus.
"Podle policejních statistik je však v Německu stočené každé třetí prodané auto. Stočení počtu najetých kilometrů takto ilegálním způsobem navyšuje hodnotu vozu. Nejvíce na to doplácí lidé, kteří kupují ojetý vůz od soukromého inzerenta," dodává Topolová.
Nákup ojetiny bohužel vždy byl, je a bude rizikový. Odborníci na nákup radí nakupovat tam, kde máte garanci vrácení peněz v případě výše zmíněných problémů. Tyto garance však většina individuálních dovozců nenabízí. Ověřte si tedy, že prodejce má reklamační oddělení a je schopen vaší případnou žádost vyřídit. K tomuto účelu však nejlépe poslouží dostupné recenze a zkušenosti předchozích kupujících, které se dnes dají na internetu snadno dohledat. Důležité je také pečlivě zkontrolovat doklady o historii vozu, ne každému ústnímu tvrzení prodejce se totiž dá věřit.
Důležité je také vyhradit si na nákup dostatek času a nikam nepospíchat, některých chyb byste mohli později litovat. Jednou z nejlepších věcí, které můžete udělat, je zajet s vámi vybraným automobilem do autorizovaného servisu a požádat je o kompletní diagnostiku. Tato předprodejní kontrola je dnes běžnou praxí a pokud vám ji prodejce nechce umožnit, pak se raději rovnou poohlédněte jinde.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?