Nový Renault Kadjar se představil na pařížském Autosalonu 2018 a přinesl pokrok ve všech oblastech. Jeho design je dynamičtější a modernější, zachovává si tradiční styl SUV, je však přitažlivější a reprezentativnější. Nabízí také nové výkonnější a úspornější benzinové i naftové pohonné jednotky, díky kterým slibuje větší potěšení z jízdy.
Motory s lepší spotřebou i výkonem
Nový Kadjar je vybaven novou generací motorů Renault. Jak benzínové, tak naftové motory obsahují nejnovější technologie řízení emisí podle platných norem. Dbáme na ovladatelnost a výkonnost stejně jako na efektivnější spotřebu.
Životnost pohonné jednotky je nejzásadnějším atributem Renault. Nový benzínový motor 1,3TCe absolvoval více než 40 000 hodin na testovacím zařízení, což odpovídá 14 letům provozu při používání auta osm hodin denně!
Benzínové Motory TCe GPF
Benzín: ultramoderní 1,3 TCe GPF
Nový Kadjar je vybaven motorem 1,3 TCe, který byl poprvé použit u modelové řady Scenic a následně nabídnut u modelů Captur a modelové řady Megane. Tuto jednotku vyvinula Aliance ve spolupráci s koncernem Daimler. Dosahuje nejvyšší úrovně v oblasti výkonu a ovladatelnosti. Jeho čtyřválcová architektura zaručuje hladký provoz bez vibrací. Motor poskytuje vynikající vlastnosti už nízkých otáček díky velkorysému točivému momentu. U modelu Kadjar je tento motor vybaven filtrem pevných částic (GPF), jehož úkolem je redukce pevných částic výfukových plynů prostřednictvím jejich zachytávání v mikroporézní buničinové konstrukci filtru. Ten se v pravidelných intervalech automaticky regeneruje. Motor TCe GPF je k dispozici ve třech verzích: TCe 140 GPF s manuální převodovkou, TCe 160 GPF s manuální převodovkou a TCe 160 GPF s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Naftové motory Blue dCi
Nafta: Vyšší výkon, příjemnější řízení, větší ochrana životního prostředí
Nový Kadjar dostal modernizované naftové motory vybavené systémem selektivní katalytické redukce (SCR), která se považuje za nejúčinnější ze systému následného zpracování oxidů dusíku (NOx). Tato technologie snižuje škodlivé emise motorů, aniž by měla negativní dopad na jejich výkonnost! Naftové motory se nyní nazývají „Blue dCi“, nabízejí novému modelu Kadjar vyšší výkon a lepší ovladatelnost.
Blue dCi 115 ve srovnání s předchozí generací nabízí výkon vyšší o 5 koní a točivý moment o 10Nm. Poskytuje úspornost, tichý chod a dostatečný výkon. Funkce Overboost nabízí dalších 5 koní a 25Nm, například pro snazší a bezpečnější předjíždění. Je k dispozici s manuální převodovkou.
Nový motor o obsahu 1,7 litru - Blue dCi 150 je vrcholný naftový motor nového modelu Kadjar. Díky výkonu vyššímu o 20 koní proti předchůdci nabízí mnohem lepší dynamiku. Je vybaven manuální převodovkou a bude se nabízet výhradně s pohonem 4x4.
Pohon:
Systém Extended Grip pro verze s pohonem předních kol
U verzí 4x2 je pro model Kadjar za příplatek k dispozici systém řízení trakce Extended Grip. Tento protiskluzový systém u pneumatik „Mud and Snow (bláto a sníh)“ optimalizuje pohyblivost vozidla a usnadňuje pohyb na bahnitých, zasněžených a písčitých cestách. Tři režimy jsou volitelné pomocí otočného ovladače na centrální konzoli za řadící pákou:
Silnice: základní režim, kolo, které začne prokluzovat je zabrzděno a točivý moment nasměrován ke kolu na druhé straně. Díky tomu je poskytováno maximum přilnavosti. Nezpevněný podklad: trakce je pod kontrolou systému Extended Grip. Ten umožní kolu s horší trakcí otáčet se, ale stále omezuje jeho rychlost. Pneumatiky M+S hrají zásadní roli při odvádění písku, hlíny a čerstvého sněhu. Expert: Systém umožní řidiči plně ovládat točivý moment motoru přenášený na kola pomoci dávkování plynu a citlivé akcelerace.Skutečné off-road schopnosti
Kadjar využívá výhodu velkorysé světlé výšky (200 mm) pro snadné překonávání nerovných povrchů. Využívá také adekvátních nájezdových úhlů vepředu (17°) a vzadu (25°). Pohon všech kol u modelu Kadjar těží z bohatých zkušeností značky Nissan. Kadjar nabízí naprosto jisté jízdní vlastnosti na kluzkých vozovkách, například v zimě při cestě k lyžařskému středisku, nebo při jízdě na nezpevněných površích.
Tři režimy ovládání pohonu všech kol
Systém pohonu všech kol poskytuje modelu KADJAR na výběr tři režimy:
2WD: pohon pouze předních kol, umožňuje snížit spotřebu. Auto: rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy je řízeno automaticky palubní elektronikou. Až 50 % točivého momentu může být převedeno na zadní kola. Lock: Mezinápravová spojka je uzamčena a přenáší stále 50 % točivého momentu na zadní kola. Tento režim je vyhrazený pro off-road použití a je k dispozici až do 40 km/h.Tyto režimy lze volit otočným ovladačem na centrální konzole za řadící pákou.
Design Exteriéru
Styl propracovaný do nejmenších detailů
Průzkumy mezi zákazníky ukázaly, že styl Renaultu Kadjar byl pro ně hlavní důvod ke koupi. Nový Kadjar rozvinul linie k ještě atraktivnějšímu, ladnému a rafinovanému designu.
Zcela nový světelný podpis
Nový Kadjar přebírá především identický světelný podpis ve tvaru písmene „C“ společný pro modelovou řadu Renault. Posiluje ho integrací směrovek LED do denních světel. S technologií LED Pure Vision (standard od úrovně Intens) se nově pojí i LED mlhovky, spotřeba energie je šestkrát menší ve srovnání s halogenovými žárovkami. Tyto mlhovky jsou obdélníkové a zdůrazňují výraz „dobrodruha“ typický pro Kadjar. Zadní směrovky rovněž využívají LED technologii, stejně jako brzdová světla a mlhovky, které jsou integrované do nárazníku, díky čemuž jsou elegantnější než dříve a zvýrazňují šířku vozu.
Nový Kadjar má nové designy kol, přibyl rozměr 18 palců a tři nové barvy karoserie: „zelená Ural“, „modrá Iron“ a „šedá Highland“.
Designéři přepracovali přední i zadní masku modelu Kadjar, aby posílili jeho atraktivitu. Ta se nyní vyznačuje rozšířenou mřížkou s novým chromovým vykládáním. Nárazníky jsou výraznější díky zvětšení lakované plochy karoserie.
V závislosti na stupni výbavy získává přední maska i nárazník chromované detaily, které dodávají vozu sebevědomý výraz. Vrcholné provedení nabídne i anténu ve tvaru žraločí ploutve.
„Nový Kadjar je modernější, luxusnější a přitažlivější, jeho vnější design ladí s ostatními SUV značky Renault na pohled širší a rafinovanější přední maskou. Jedinečný světelný podpis díky LED podtrhuje Hi-Tech vzhled Nového Renault Kadjar." – Stéphane Guarda, vedoucí projektu designu vozidla
Design interiéru: Kvalitnější a modernější
Nový elegantnější dotykový displej multimediálního systému
Uprostřed palubní desky se nachází nový displej multimédiálního a navigačního systému. Používá kapacitní technologii, jež nabízí lepší jas a lepší citlivost na dotyk. Obrazovka o úhlopříčce sedm palců slouží systému R-LINK 2, po stranách se nacházejí dotyková tlačítka. Harmonicky zabudovaný celek je v jedné rovině s povrchem palubní desky, dodává tak designu větší ladnost a eleganci.
Modernější a ergonomičtější ovládání klimatizace
Nový panel automatické klimatizace je modernější a intuitivnější díky třem otočným tlačítkům, které ve svých středech zobrazují nastavení teploty a ventilace. Přehledné a elegantní.
Další zlepšení kvality
Nový Kadjar klade důraz na detail! Rámečky výdechů ventilace, madla dveří a centrální konzole jsou opatřeny povrchem ze saténového chromu. Vnitřní výplně dveří obsahují nové podsvícené ovladače elektricky ovládaných oken a zrcátek.
Širší výběr provedení interiéru
Nyní jsou dostupné nové barevné kombinace, včetně čalounění ve světlé kůži. V nabídce je i čalounění s výrazným prošíváním a texturou s 3D efektem.
„U Nového Renault Kadjar jsme kladli důraz na kvalitu, nové dekorativní prvky a rafinovaně jemné sladění celkového designu, zlepšilo se zpracování. Vyvinuli jsme nové provedení dotykového displeje multimediálního systému plynule přecházejícího do středové konzole a přepracovali ovládání ventilace. Zlepšení jsou patrná na první pohled." – Mehdy Delemer, vedoucí projektu Kadjar.
Komfort:
Ergonomičtější sedadla
Sedadla byla přepracována: nyní mají nastavení délky sedáku. Byly použity výplně s dvojitou tuhostí, pro zlepšení komfortu a potlačení únavy při dlouhých cestách a sedadla zároveň nabízí lepší boční vedení. Posuvná přední loketní opěrka se přizpůsobí každé postavě.
Přepracované výplně dveří
Výplně dveří byly kompletně přepracované. Ovladač nastavení vnějších zpětných zrcátek a elektrického stahování oken jsou nyní na jednom panelu. Všechna okna nyní obsahují impulzní ovládání a podsvícení tlačítek, pro lepší použití v noci. Dveřní kapsy umístěné ve spodní části dveří pod dekorativní lištou v úpravě saténového chromu, jsou nyní dostatečně velké, aby se zde vešla i velká láhev vody.
„Průzkum mezi zákazníky prokázal, že Kadjar si zákazníci cení zejména pro svůj komfort. U Nového Renault Kadjar jsme tuto oblast ještě vylepšili. Nová sedadla lépe podepírají tělo, systém ventilace byl optimalizován. Zvláštní péči jsme věnovali praktickým aspektům jako třeba přední loketní opěrka, která je nyní posuvná." – Jean Chevennement, zástupce ředitele programu Kadjar
Zvýšený počet výdechů ventilace
Tepelná pohoda cestujících na zadních sedadlech je optimalizovaná díky integraci nových výdechů klimatizace na zadní stranu středového tunelu.
Vybavení: Nový Kadjar usnadňuje život
Variabilní interiér
Zavazadlový prostor je jeden z nejobjemnějších v segmentu s 472 dm3 VDA. Zadní opěradlo dělené v poměru 2/3-1/3 se dá snadno sklopit díky madlům „Easy Break“, která se nacházejí po obou stranách zavazadlového prostoru. Díky možnosti sklopit do roviny opěradlo u sedadla spolujezdce je možné naložit předměty dlouhé až 2,56 metrů.
Přepracovaná středová konzole
Je vybavena dvěma většími držáky nápojů, které jsou nastavitelné, čímž je jejich použití praktičtější. Úložný prostor před řadící pákou je nyní osvětlený.
Multifunkční připojení
Online multimediální systém R-LINK 2 je vybaven funkcí zrcadlení smartphone: kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Uživatel tedy může zobrazit své oblíbené aplikace přímo na obrazovce vozidla pro větší bezpečnost a optimální ergonomii.
Lepší signalizace omezení rychlosti
Nový Kadjar je vybaven paletou deseti jízdních asistentů, buď ve standardní výbavě nebo dostupných na přání. Jde o Easy Park Assist (systém automatického parkování), Active Emergency Braking System (nouzové brždění), Forward Colision Warning (varování před kolizí), systém varování před opuštěním jízdního pruhu, systém sledování mrtvého úhlu apod. Novinkou je systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlost, ten sleduje omezení rychlosti pomocí GPS a přední kamery. Řidič stále ví, jakou rychlost nesmí překročit.
Spousta chytrých řešení
Úložný prostor ve výplních předních dveří je větší a nyní pojme i velkou láhev vody o objemu 1,5l. Cestující vzadu mají k dispozici dva USB vstupy pro dobíjení telefonů, tabletů, herních konzol, atd. Ve vnějších zpětných zrcátkách se nachází osvětlení prostoru okolo předních dveří pro snazší nastupování a vystupování za tmy.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.