Nový Renault Kadjar se představil na pařížském Autosalonu 2018 a přinesl pokrok ve všech oblastech. Jeho design je dynamičtější a modernější, zachovává si tradiční styl SUV, je však přitažlivější a reprezentativnější. Nabízí také nové výkonnější a úspornější benzinové i naftové pohonné jednotky, díky kterým slibuje větší potěšení z jízdy.
Motory s lepší spotřebou i výkonem
Nový Kadjar je vybaven novou generací motorů Renault. Jak benzínové, tak naftové motory obsahují nejnovější technologie řízení emisí podle platných norem. Dbáme na ovladatelnost a výkonnost stejně jako na efektivnější spotřebu.
Životnost pohonné jednotky je nejzásadnějším atributem Renault. Nový benzínový motor 1,3TCe absolvoval více než 40 000 hodin na testovacím zařízení, což odpovídá 14 letům provozu při používání auta osm hodin denně!
Benzínové Motory TCe GPF
Benzín: ultramoderní 1,3 TCe GPF
Nový Kadjar je vybaven motorem 1,3 TCe, který byl poprvé použit u modelové řady Scenic a následně nabídnut u modelů Captur a modelové řady Megane. Tuto jednotku vyvinula Aliance ve spolupráci s koncernem Daimler. Dosahuje nejvyšší úrovně v oblasti výkonu a ovladatelnosti. Jeho čtyřválcová architektura zaručuje hladký provoz bez vibrací. Motor poskytuje vynikající vlastnosti už nízkých otáček díky velkorysému točivému momentu. U modelu Kadjar je tento motor vybaven filtrem pevných částic (GPF), jehož úkolem je redukce pevných částic výfukových plynů prostřednictvím jejich zachytávání v mikroporézní buničinové konstrukci filtru. Ten se v pravidelných intervalech automaticky regeneruje. Motor TCe GPF je k dispozici ve třech verzích: TCe 140 GPF s manuální převodovkou, TCe 160 GPF s manuální převodovkou a TCe 160 GPF s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Naftové motory Blue dCi
Nafta: Vyšší výkon, příjemnější řízení, větší ochrana životního prostředí
Nový Kadjar dostal modernizované naftové motory vybavené systémem selektivní katalytické redukce (SCR), která se považuje za nejúčinnější ze systému následného zpracování oxidů dusíku (NOx). Tato technologie snižuje škodlivé emise motorů, aniž by měla negativní dopad na jejich výkonnost! Naftové motory se nyní nazývají „Blue dCi“, nabízejí novému modelu Kadjar vyšší výkon a lepší ovladatelnost.
Blue dCi 115 ve srovnání s předchozí generací nabízí výkon vyšší o 5 koní a točivý moment o 10Nm. Poskytuje úspornost, tichý chod a dostatečný výkon. Funkce Overboost nabízí dalších 5 koní a 25Nm, například pro snazší a bezpečnější předjíždění. Je k dispozici s manuální převodovkou.
Nový motor o obsahu 1,7 litru - Blue dCi 150 je vrcholný naftový motor nového modelu Kadjar. Díky výkonu vyššímu o 20 koní proti předchůdci nabízí mnohem lepší dynamiku. Je vybaven manuální převodovkou a bude se nabízet výhradně s pohonem 4x4.
Pohon:
Systém Extended Grip pro verze s pohonem předních kol
U verzí 4x2 je pro model Kadjar za příplatek k dispozici systém řízení trakce Extended Grip. Tento protiskluzový systém u pneumatik „Mud and Snow (bláto a sníh)“ optimalizuje pohyblivost vozidla a usnadňuje pohyb na bahnitých, zasněžených a písčitých cestách. Tři režimy jsou volitelné pomocí otočného ovladače na centrální konzoli za řadící pákou:
Silnice: základní režim, kolo, které začne prokluzovat je zabrzděno a točivý moment nasměrován ke kolu na druhé straně. Díky tomu je poskytováno maximum přilnavosti. Nezpevněný podklad: trakce je pod kontrolou systému Extended Grip. Ten umožní kolu s horší trakcí otáčet se, ale stále omezuje jeho rychlost. Pneumatiky M+S hrají zásadní roli při odvádění písku, hlíny a čerstvého sněhu. Expert: Systém umožní řidiči plně ovládat točivý moment motoru přenášený na kola pomoci dávkování plynu a citlivé akcelerace.Skutečné off-road schopnosti
Kadjar využívá výhodu velkorysé světlé výšky (200 mm) pro snadné překonávání nerovných povrchů. Využívá také adekvátních nájezdových úhlů vepředu (17°) a vzadu (25°). Pohon všech kol u modelu Kadjar těží z bohatých zkušeností značky Nissan. Kadjar nabízí naprosto jisté jízdní vlastnosti na kluzkých vozovkách, například v zimě při cestě k lyžařskému středisku, nebo při jízdě na nezpevněných površích.
Tři režimy ovládání pohonu všech kol
Systém pohonu všech kol poskytuje modelu KADJAR na výběr tři režimy:
2WD: pohon pouze předních kol, umožňuje snížit spotřebu. Auto: rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy je řízeno automaticky palubní elektronikou. Až 50 % točivého momentu může být převedeno na zadní kola. Lock: Mezinápravová spojka je uzamčena a přenáší stále 50 % točivého momentu na zadní kola. Tento režim je vyhrazený pro off-road použití a je k dispozici až do 40 km/h.Tyto režimy lze volit otočným ovladačem na centrální konzole za řadící pákou.
Design Exteriéru
Styl propracovaný do nejmenších detailů
Průzkumy mezi zákazníky ukázaly, že styl Renaultu Kadjar byl pro ně hlavní důvod ke koupi. Nový Kadjar rozvinul linie k ještě atraktivnějšímu, ladnému a rafinovanému designu.
Zcela nový světelný podpis
Nový Kadjar přebírá především identický světelný podpis ve tvaru písmene „C“ společný pro modelovou řadu Renault. Posiluje ho integrací směrovek LED do denních světel. S technologií LED Pure Vision (standard od úrovně Intens) se nově pojí i LED mlhovky, spotřeba energie je šestkrát menší ve srovnání s halogenovými žárovkami. Tyto mlhovky jsou obdélníkové a zdůrazňují výraz „dobrodruha“ typický pro Kadjar. Zadní směrovky rovněž využívají LED technologii, stejně jako brzdová světla a mlhovky, které jsou integrované do nárazníku, díky čemuž jsou elegantnější než dříve a zvýrazňují šířku vozu.
Nový Kadjar má nové designy kol, přibyl rozměr 18 palců a tři nové barvy karoserie: „zelená Ural“, „modrá Iron“ a „šedá Highland“.
Designéři přepracovali přední i zadní masku modelu Kadjar, aby posílili jeho atraktivitu. Ta se nyní vyznačuje rozšířenou mřížkou s novým chromovým vykládáním. Nárazníky jsou výraznější díky zvětšení lakované plochy karoserie.
V závislosti na stupni výbavy získává přední maska i nárazník chromované detaily, které dodávají vozu sebevědomý výraz. Vrcholné provedení nabídne i anténu ve tvaru žraločí ploutve.
„Nový Kadjar je modernější, luxusnější a přitažlivější, jeho vnější design ladí s ostatními SUV značky Renault na pohled širší a rafinovanější přední maskou. Jedinečný světelný podpis díky LED podtrhuje Hi-Tech vzhled Nového Renault Kadjar." – Stéphane Guarda, vedoucí projektu designu vozidla
Design interiéru: Kvalitnější a modernější
Nový elegantnější dotykový displej multimediálního systému
Uprostřed palubní desky se nachází nový displej multimédiálního a navigačního systému. Používá kapacitní technologii, jež nabízí lepší jas a lepší citlivost na dotyk. Obrazovka o úhlopříčce sedm palců slouží systému R-LINK 2, po stranách se nacházejí dotyková tlačítka. Harmonicky zabudovaný celek je v jedné rovině s povrchem palubní desky, dodává tak designu větší ladnost a eleganci.
Modernější a ergonomičtější ovládání klimatizace
Nový panel automatické klimatizace je modernější a intuitivnější díky třem otočným tlačítkům, které ve svých středech zobrazují nastavení teploty a ventilace. Přehledné a elegantní.
Další zlepšení kvality
Nový Kadjar klade důraz na detail! Rámečky výdechů ventilace, madla dveří a centrální konzole jsou opatřeny povrchem ze saténového chromu. Vnitřní výplně dveří obsahují nové podsvícené ovladače elektricky ovládaných oken a zrcátek.
Širší výběr provedení interiéru
Nyní jsou dostupné nové barevné kombinace, včetně čalounění ve světlé kůži. V nabídce je i čalounění s výrazným prošíváním a texturou s 3D efektem.
„U Nového Renault Kadjar jsme kladli důraz na kvalitu, nové dekorativní prvky a rafinovaně jemné sladění celkového designu, zlepšilo se zpracování. Vyvinuli jsme nové provedení dotykového displeje multimediálního systému plynule přecházejícího do středové konzole a přepracovali ovládání ventilace. Zlepšení jsou patrná na první pohled." – Mehdy Delemer, vedoucí projektu Kadjar.
Komfort:
Ergonomičtější sedadla
Sedadla byla přepracována: nyní mají nastavení délky sedáku. Byly použity výplně s dvojitou tuhostí, pro zlepšení komfortu a potlačení únavy při dlouhých cestách a sedadla zároveň nabízí lepší boční vedení. Posuvná přední loketní opěrka se přizpůsobí každé postavě.
Přepracované výplně dveří
Výplně dveří byly kompletně přepracované. Ovladač nastavení vnějších zpětných zrcátek a elektrického stahování oken jsou nyní na jednom panelu. Všechna okna nyní obsahují impulzní ovládání a podsvícení tlačítek, pro lepší použití v noci. Dveřní kapsy umístěné ve spodní části dveří pod dekorativní lištou v úpravě saténového chromu, jsou nyní dostatečně velké, aby se zde vešla i velká láhev vody.
„Průzkum mezi zákazníky prokázal, že Kadjar si zákazníci cení zejména pro svůj komfort. U Nového Renault Kadjar jsme tuto oblast ještě vylepšili. Nová sedadla lépe podepírají tělo, systém ventilace byl optimalizován. Zvláštní péči jsme věnovali praktickým aspektům jako třeba přední loketní opěrka, která je nyní posuvná." – Jean Chevennement, zástupce ředitele programu Kadjar
Zvýšený počet výdechů ventilace
Tepelná pohoda cestujících na zadních sedadlech je optimalizovaná díky integraci nových výdechů klimatizace na zadní stranu středového tunelu.
Vybavení: Nový Kadjar usnadňuje život
Variabilní interiér
Zavazadlový prostor je jeden z nejobjemnějších v segmentu s 472 dm3 VDA. Zadní opěradlo dělené v poměru 2/3-1/3 se dá snadno sklopit díky madlům „Easy Break“, která se nacházejí po obou stranách zavazadlového prostoru. Díky možnosti sklopit do roviny opěradlo u sedadla spolujezdce je možné naložit předměty dlouhé až 2,56 metrů.
Přepracovaná středová konzole
Je vybavena dvěma většími držáky nápojů, které jsou nastavitelné, čímž je jejich použití praktičtější. Úložný prostor před řadící pákou je nyní osvětlený.
Multifunkční připojení
Online multimediální systém R-LINK 2 je vybaven funkcí zrcadlení smartphone: kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Uživatel tedy může zobrazit své oblíbené aplikace přímo na obrazovce vozidla pro větší bezpečnost a optimální ergonomii.
Lepší signalizace omezení rychlosti
Nový Kadjar je vybaven paletou deseti jízdních asistentů, buď ve standardní výbavě nebo dostupných na přání. Jde o Easy Park Assist (systém automatického parkování), Active Emergency Braking System (nouzové brždění), Forward Colision Warning (varování před kolizí), systém varování před opuštěním jízdního pruhu, systém sledování mrtvého úhlu apod. Novinkou je systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlost, ten sleduje omezení rychlosti pomocí GPS a přední kamery. Řidič stále ví, jakou rychlost nesmí překročit.
Spousta chytrých řešení
Úložný prostor ve výplních předních dveří je větší a nyní pojme i velkou láhev vody o objemu 1,5l. Cestující vzadu mají k dispozici dva USB vstupy pro dobíjení telefonů, tabletů, herních konzol, atd. Ve vnějších zpětných zrcátkách se nachází osvětlení prostoru okolo předních dveří pro snazší nastupování a vystupování za tmy.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.