Nový Renault Kadjar se představil na pařížském Autosalonu 2018 a přinesl pokrok ve všech oblastech. Jeho design je dynamičtější a modernější, zachovává si tradiční styl SUV, je však přitažlivější a reprezentativnější. Nabízí také nové výkonnější a úspornější benzinové i naftové pohonné jednotky, díky kterým slibuje větší potěšení z jízdy.
Motory s lepší spotřebou i výkonem
Nový Kadjar je vybaven novou generací motorů Renault. Jak benzínové, tak naftové motory obsahují nejnovější technologie řízení emisí podle platných norem. Dbáme na ovladatelnost a výkonnost stejně jako na efektivnější spotřebu.
Životnost pohonné jednotky je nejzásadnějším atributem Renault. Nový benzínový motor 1,3TCe absolvoval více než 40 000 hodin na testovacím zařízení, což odpovídá 14 letům provozu při používání auta osm hodin denně!
Benzínové Motory TCe GPF
Benzín: ultramoderní 1,3 TCe GPF
Nový Kadjar je vybaven motorem 1,3 TCe, který byl poprvé použit u modelové řady Scenic a následně nabídnut u modelů Captur a modelové řady Megane. Tuto jednotku vyvinula Aliance ve spolupráci s koncernem Daimler. Dosahuje nejvyšší úrovně v oblasti výkonu a ovladatelnosti. Jeho čtyřválcová architektura zaručuje hladký provoz bez vibrací. Motor poskytuje vynikající vlastnosti už nízkých otáček díky velkorysému točivému momentu. U modelu Kadjar je tento motor vybaven filtrem pevných částic (GPF), jehož úkolem je redukce pevných částic výfukových plynů prostřednictvím jejich zachytávání v mikroporézní buničinové konstrukci filtru. Ten se v pravidelných intervalech automaticky regeneruje. Motor TCe GPF je k dispozici ve třech verzích: TCe 140 GPF s manuální převodovkou, TCe 160 GPF s manuální převodovkou a TCe 160 GPF s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Naftové motory Blue dCi
Nafta: Vyšší výkon, příjemnější řízení, větší ochrana životního prostředí
Nový Kadjar dostal modernizované naftové motory vybavené systémem selektivní katalytické redukce (SCR), která se považuje za nejúčinnější ze systému následného zpracování oxidů dusíku (NOx). Tato technologie snižuje škodlivé emise motorů, aniž by měla negativní dopad na jejich výkonnost! Naftové motory se nyní nazývají „Blue dCi“, nabízejí novému modelu Kadjar vyšší výkon a lepší ovladatelnost.
Blue dCi 115 ve srovnání s předchozí generací nabízí výkon vyšší o 5 koní a točivý moment o 10Nm. Poskytuje úspornost, tichý chod a dostatečný výkon. Funkce Overboost nabízí dalších 5 koní a 25Nm, například pro snazší a bezpečnější předjíždění. Je k dispozici s manuální převodovkou.
Nový motor o obsahu 1,7 litru - Blue dCi 150 je vrcholný naftový motor nového modelu Kadjar. Díky výkonu vyššímu o 20 koní proti předchůdci nabízí mnohem lepší dynamiku. Je vybaven manuální převodovkou a bude se nabízet výhradně s pohonem 4x4.
Pohon:
Systém Extended Grip pro verze s pohonem předních kol
U verzí 4x2 je pro model Kadjar za příplatek k dispozici systém řízení trakce Extended Grip. Tento protiskluzový systém u pneumatik „Mud and Snow (bláto a sníh)“ optimalizuje pohyblivost vozidla a usnadňuje pohyb na bahnitých, zasněžených a písčitých cestách. Tři režimy jsou volitelné pomocí otočného ovladače na centrální konzoli za řadící pákou:
Silnice: základní režim, kolo, které začne prokluzovat je zabrzděno a točivý moment nasměrován ke kolu na druhé straně. Díky tomu je poskytováno maximum přilnavosti. Nezpevněný podklad: trakce je pod kontrolou systému Extended Grip. Ten umožní kolu s horší trakcí otáčet se, ale stále omezuje jeho rychlost. Pneumatiky M+S hrají zásadní roli při odvádění písku, hlíny a čerstvého sněhu. Expert: Systém umožní řidiči plně ovládat točivý moment motoru přenášený na kola pomoci dávkování plynu a citlivé akcelerace.Skutečné off-road schopnosti
Kadjar využívá výhodu velkorysé světlé výšky (200 mm) pro snadné překonávání nerovných povrchů. Využívá také adekvátních nájezdových úhlů vepředu (17°) a vzadu (25°). Pohon všech kol u modelu Kadjar těží z bohatých zkušeností značky Nissan. Kadjar nabízí naprosto jisté jízdní vlastnosti na kluzkých vozovkách, například v zimě při cestě k lyžařskému středisku, nebo při jízdě na nezpevněných površích.
Tři režimy ovládání pohonu všech kol
Systém pohonu všech kol poskytuje modelu KADJAR na výběr tři režimy:
2WD: pohon pouze předních kol, umožňuje snížit spotřebu. Auto: rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy je řízeno automaticky palubní elektronikou. Až 50 % točivého momentu může být převedeno na zadní kola. Lock: Mezinápravová spojka je uzamčena a přenáší stále 50 % točivého momentu na zadní kola. Tento režim je vyhrazený pro off-road použití a je k dispozici až do 40 km/h.Tyto režimy lze volit otočným ovladačem na centrální konzole za řadící pákou.
Design Exteriéru
Styl propracovaný do nejmenších detailů
Průzkumy mezi zákazníky ukázaly, že styl Renaultu Kadjar byl pro ně hlavní důvod ke koupi. Nový Kadjar rozvinul linie k ještě atraktivnějšímu, ladnému a rafinovanému designu.
Zcela nový světelný podpis
Nový Kadjar přebírá především identický světelný podpis ve tvaru písmene „C“ společný pro modelovou řadu Renault. Posiluje ho integrací směrovek LED do denních světel. S technologií LED Pure Vision (standard od úrovně Intens) se nově pojí i LED mlhovky, spotřeba energie je šestkrát menší ve srovnání s halogenovými žárovkami. Tyto mlhovky jsou obdélníkové a zdůrazňují výraz „dobrodruha“ typický pro Kadjar. Zadní směrovky rovněž využívají LED technologii, stejně jako brzdová světla a mlhovky, které jsou integrované do nárazníku, díky čemuž jsou elegantnější než dříve a zvýrazňují šířku vozu.
Nový Kadjar má nové designy kol, přibyl rozměr 18 palců a tři nové barvy karoserie: „zelená Ural“, „modrá Iron“ a „šedá Highland“.
Designéři přepracovali přední i zadní masku modelu Kadjar, aby posílili jeho atraktivitu. Ta se nyní vyznačuje rozšířenou mřížkou s novým chromovým vykládáním. Nárazníky jsou výraznější díky zvětšení lakované plochy karoserie.
V závislosti na stupni výbavy získává přední maska i nárazník chromované detaily, které dodávají vozu sebevědomý výraz. Vrcholné provedení nabídne i anténu ve tvaru žraločí ploutve.
„Nový Kadjar je modernější, luxusnější a přitažlivější, jeho vnější design ladí s ostatními SUV značky Renault na pohled širší a rafinovanější přední maskou. Jedinečný světelný podpis díky LED podtrhuje Hi-Tech vzhled Nového Renault Kadjar." – Stéphane Guarda, vedoucí projektu designu vozidla
Design interiéru: Kvalitnější a modernější
Nový elegantnější dotykový displej multimediálního systému
Uprostřed palubní desky se nachází nový displej multimédiálního a navigačního systému. Používá kapacitní technologii, jež nabízí lepší jas a lepší citlivost na dotyk. Obrazovka o úhlopříčce sedm palců slouží systému R-LINK 2, po stranách se nacházejí dotyková tlačítka. Harmonicky zabudovaný celek je v jedné rovině s povrchem palubní desky, dodává tak designu větší ladnost a eleganci.
Modernější a ergonomičtější ovládání klimatizace
Nový panel automatické klimatizace je modernější a intuitivnější díky třem otočným tlačítkům, které ve svých středech zobrazují nastavení teploty a ventilace. Přehledné a elegantní.
Další zlepšení kvality
Nový Kadjar klade důraz na detail! Rámečky výdechů ventilace, madla dveří a centrální konzole jsou opatřeny povrchem ze saténového chromu. Vnitřní výplně dveří obsahují nové podsvícené ovladače elektricky ovládaných oken a zrcátek.
Širší výběr provedení interiéru
Nyní jsou dostupné nové barevné kombinace, včetně čalounění ve světlé kůži. V nabídce je i čalounění s výrazným prošíváním a texturou s 3D efektem.
„U Nového Renault Kadjar jsme kladli důraz na kvalitu, nové dekorativní prvky a rafinovaně jemné sladění celkového designu, zlepšilo se zpracování. Vyvinuli jsme nové provedení dotykového displeje multimediálního systému plynule přecházejícího do středové konzole a přepracovali ovládání ventilace. Zlepšení jsou patrná na první pohled." – Mehdy Delemer, vedoucí projektu Kadjar.
Komfort:
Ergonomičtější sedadla
Sedadla byla přepracována: nyní mají nastavení délky sedáku. Byly použity výplně s dvojitou tuhostí, pro zlepšení komfortu a potlačení únavy při dlouhých cestách a sedadla zároveň nabízí lepší boční vedení. Posuvná přední loketní opěrka se přizpůsobí každé postavě.
Přepracované výplně dveří
Výplně dveří byly kompletně přepracované. Ovladač nastavení vnějších zpětných zrcátek a elektrického stahování oken jsou nyní na jednom panelu. Všechna okna nyní obsahují impulzní ovládání a podsvícení tlačítek, pro lepší použití v noci. Dveřní kapsy umístěné ve spodní části dveří pod dekorativní lištou v úpravě saténového chromu, jsou nyní dostatečně velké, aby se zde vešla i velká láhev vody.
„Průzkum mezi zákazníky prokázal, že Kadjar si zákazníci cení zejména pro svůj komfort. U Nového Renault Kadjar jsme tuto oblast ještě vylepšili. Nová sedadla lépe podepírají tělo, systém ventilace byl optimalizován. Zvláštní péči jsme věnovali praktickým aspektům jako třeba přední loketní opěrka, která je nyní posuvná." – Jean Chevennement, zástupce ředitele programu Kadjar
Zvýšený počet výdechů ventilace
Tepelná pohoda cestujících na zadních sedadlech je optimalizovaná díky integraci nových výdechů klimatizace na zadní stranu středového tunelu.
Vybavení: Nový Kadjar usnadňuje život
Variabilní interiér
Zavazadlový prostor je jeden z nejobjemnějších v segmentu s 472 dm3 VDA. Zadní opěradlo dělené v poměru 2/3-1/3 se dá snadno sklopit díky madlům „Easy Break“, která se nacházejí po obou stranách zavazadlového prostoru. Díky možnosti sklopit do roviny opěradlo u sedadla spolujezdce je možné naložit předměty dlouhé až 2,56 metrů.
Přepracovaná středová konzole
Je vybavena dvěma většími držáky nápojů, které jsou nastavitelné, čímž je jejich použití praktičtější. Úložný prostor před řadící pákou je nyní osvětlený.
Multifunkční připojení
Online multimediální systém R-LINK 2 je vybaven funkcí zrcadlení smartphone: kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Uživatel tedy může zobrazit své oblíbené aplikace přímo na obrazovce vozidla pro větší bezpečnost a optimální ergonomii.
Lepší signalizace omezení rychlosti
Nový Kadjar je vybaven paletou deseti jízdních asistentů, buď ve standardní výbavě nebo dostupných na přání. Jde o Easy Park Assist (systém automatického parkování), Active Emergency Braking System (nouzové brždění), Forward Colision Warning (varování před kolizí), systém varování před opuštěním jízdního pruhu, systém sledování mrtvého úhlu apod. Novinkou je systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlost, ten sleduje omezení rychlosti pomocí GPS a přední kamery. Řidič stále ví, jakou rychlost nesmí překročit.
Spousta chytrých řešení
Úložný prostor ve výplních předních dveří je větší a nyní pojme i velkou láhev vody o objemu 1,5l. Cestující vzadu mají k dispozici dva USB vstupy pro dobíjení telefonů, tabletů, herních konzol, atd. Ve vnějších zpětných zrcátkách se nachází osvětlení prostoru okolo předních dveří pro snazší nastupování a vystupování za tmy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.