Společnost KIA MOTORS CZECH uvádí na český trh přelomový model Kia ProCeed s podmanivou karoserií ´shooting brake´. Jedná se o vůbec první model mainstreamové značky s genetickou výbavou kupé a všestranností kombi. ProCeed je nižší, delší a elegantnější než pětidveřový hatchback Ceed i kombi s označením Sportswagon. Nový ProCeed je k dispozici výhradně v provedení GT Line nebo jako vysoce výkonný model GT.
Designem a technickým provedením zastupuje ProCeed nejsportovnější provedení celé modelové řady Ceed. Se zahájením prodeje modelu ProCeed v Česku, je nově nabízená specifikace GT Line dostupná i u modelu Ceed Sportswagon a Ceed hatchback. Přičemž nejvýkonnější varianta GT je nově k dispozici, vedle modelu ProCeed, i u pětidveřového provedení modelu Ceed.
V Evropě se od premiéry v roce 2006 prodalo přes 1,3 milionu vozů řady Ceed, což jej řadí k jednomu z nejlépe prodávaných modelů značky. Jen za uplynulý rok se v Evropě pro model Ceed rozhodlo na 75 479 zákazníků z toho na 4 250 v Česku.
Nový ProCeed, navržený, vyvinutý, zkonstruovaný a vyráběný v Evropě výhradně pro evropské trhy, má jedinečné postavení, nemá přitom prvoplánové ambice. Klíčové pro model ProCeed je pohodlí a stabilita, kterou majitelé od cestovního vozu (‚grand touring‘) s karoserií typu ‚shooting brake‘ a zavazadelníkem o objemu 594 litrů očekávají – což je ostatně klíčová filozofie stojící za modely s označením GT a GT Line od automobilky Kia.
Pro modelovou řadu ProCeed je v České republice k dispozici dvojice přeplňovaných motorů. Pro modely v provedení GT Line je k dispozici přeplňovaný benzínový nový motor Kia 1,4 litru T-GDi o výkonu 140 k a točivém momentu 242 Nm. Základní cena modelu se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici za 599 980 korun. Ve spojení s hladce řadící sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia vlastní výroby je ProCeed nabízen za 644 980 korun.
Ve vysoce výkonné verzi GT, stojící na vrcholu řady ProCeed a pohonnou jednotkou 1,6 litru T-GDI o výkonu 204 k / 265 Nm, nejvýkonnější motor celé modelové řady, s šestistupňovou manuální převodovkou, je ProCeed GT k dispozici za 679 980 korun. Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je ProCeed GT k dostání za 724 980 korun. Akcelerace modelu z 0 – 100 km/h je 7,6 sekundy (s manuální převodovkou), resp. 7,5 sekundy s dvouspojkovou automatickou převodovkou.
ProCeed navazuje na tradici značky Kia nabízet již ve standardu širokou řadu špičkových technologií a prvků výbavy. Jedná se např. o připojení chytrých telefonů přes Bluetooth, automatická světla, bezklíčový vstup. Technologie Apple CarPlay a Android Auto jsou součástí základní výbavy. K dispozici 8" dotykový displej s navigací a online službami Kia Connected Services. Zákazníci mohou zvolit i výkonný audiosystém JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality komprimovaného zvuku (GPS a JBL již ve standardu).
Pro model ProCeed je k dispozici řada vyspělých technologií Kia na podporu řízení, přispívajících k co nejvyšší bezpečnosti každé jízdy. Těmi jsou mimo jiné: automatické přepínání dálkových světlometů (HBA), systém sledování únavy řidiče (DAW), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA) se systémem autonomního nouzového brzdění (FCA), systém pro sledování mrtvých úhlů, upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání a inteligentní parkovací asistent. Všechna provedení jsou standardně vybavena stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management), jenž zajišťuje stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) při zjištění horších záběrových schopností vozidla.
ProCeed je k dispozici v 10 atraktivních odstínech karoserie a s bezkonkurenční 7letou tovární zárukou Kia s omezením na 150 tis. kilometrů. Provedení ProCeed GT Line vyjíždí na 17“ litých kolech. Verze ProCeed GT standardně obouvá 18“ kola.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?