Společnost KIA MOTORS CZECH uvádí na český trh přelomový model Kia ProCeed s podmanivou karoserií ´shooting brake´. Jedná se o vůbec první model mainstreamové značky s genetickou výbavou kupé a všestranností kombi. ProCeed je nižší, delší a elegantnější než pětidveřový hatchback Ceed i kombi s označením Sportswagon. Nový ProCeed je k dispozici výhradně v provedení GT Line nebo jako vysoce výkonný model GT.
Designem a technickým provedením zastupuje ProCeed nejsportovnější provedení celé modelové řady Ceed. Se zahájením prodeje modelu ProCeed v Česku, je nově nabízená specifikace GT Line dostupná i u modelu Ceed Sportswagon a Ceed hatchback. Přičemž nejvýkonnější varianta GT je nově k dispozici, vedle modelu ProCeed, i u pětidveřového provedení modelu Ceed.
V Evropě se od premiéry v roce 2006 prodalo přes 1,3 milionu vozů řady Ceed, což jej řadí k jednomu z nejlépe prodávaných modelů značky. Jen za uplynulý rok se v Evropě pro model Ceed rozhodlo na 75 479 zákazníků z toho na 4 250 v Česku.
Nový ProCeed, navržený, vyvinutý, zkonstruovaný a vyráběný v Evropě výhradně pro evropské trhy, má jedinečné postavení, nemá přitom prvoplánové ambice. Klíčové pro model ProCeed je pohodlí a stabilita, kterou majitelé od cestovního vozu (‚grand touring‘) s karoserií typu ‚shooting brake‘ a zavazadelníkem o objemu 594 litrů očekávají – což je ostatně klíčová filozofie stojící za modely s označením GT a GT Line od automobilky Kia.
Pro modelovou řadu ProCeed je v České republice k dispozici dvojice přeplňovaných motorů. Pro modely v provedení GT Line je k dispozici přeplňovaný benzínový nový motor Kia 1,4 litru T-GDi o výkonu 140 k a točivém momentu 242 Nm. Základní cena modelu se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici za 599 980 korun. Ve spojení s hladce řadící sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia vlastní výroby je ProCeed nabízen za 644 980 korun.
Ve vysoce výkonné verzi GT, stojící na vrcholu řady ProCeed a pohonnou jednotkou 1,6 litru T-GDI o výkonu 204 k / 265 Nm, nejvýkonnější motor celé modelové řady, s šestistupňovou manuální převodovkou, je ProCeed GT k dispozici za 679 980 korun. Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je ProCeed GT k dostání za 724 980 korun. Akcelerace modelu z 0 – 100 km/h je 7,6 sekundy (s manuální převodovkou), resp. 7,5 sekundy s dvouspojkovou automatickou převodovkou.
ProCeed navazuje na tradici značky Kia nabízet již ve standardu širokou řadu špičkových technologií a prvků výbavy. Jedná se např. o připojení chytrých telefonů přes Bluetooth, automatická světla, bezklíčový vstup. Technologie Apple CarPlay a Android Auto jsou součástí základní výbavy. K dispozici 8" dotykový displej s navigací a online službami Kia Connected Services. Zákazníci mohou zvolit i výkonný audiosystém JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality komprimovaného zvuku (GPS a JBL již ve standardu).
Pro model ProCeed je k dispozici řada vyspělých technologií Kia na podporu řízení, přispívajících k co nejvyšší bezpečnosti každé jízdy. Těmi jsou mimo jiné: automatické přepínání dálkových světlometů (HBA), systém sledování únavy řidiče (DAW), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA) se systémem autonomního nouzového brzdění (FCA), systém pro sledování mrtvých úhlů, upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání a inteligentní parkovací asistent. Všechna provedení jsou standardně vybavena stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management), jenž zajišťuje stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) při zjištění horších záběrových schopností vozidla.
ProCeed je k dispozici v 10 atraktivních odstínech karoserie a s bezkonkurenční 7letou tovární zárukou Kia s omezením na 150 tis. kilometrů. Provedení ProCeed GT Line vyjíždí na 17“ litých kolech. Verze ProCeed GT standardně obouvá 18“ kola.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?