Škoda Scala vstupuje na domácí trh. Počínaje dnešním dnem přijímají všichni obchodní partneři první objednávky. Základní cena vozu s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Ambition bude k dispozici za 369 900 Kč, a to v druhém čtvrtletí letošního roku. Co za tyto peníze zákazník dostane? A jakou nejvyšší výbavu Scala nabídne?
Díky mnoha prvkům pasivní bezpečnosti, mj. šesti standardně dodávaným airbagům a řadě asistenčních systémů, které byly dříve vyhrazeny pouze automobilům vyšších tříd, je Scala jedním z nejbezpečnějších automobilů kategorie hatchback v segmentu vozů kompaktní třídy. Jako první zástupce této třídy je standardně vybavena LED předními a zadními svítilnami. Design doplňuje také digitální technologie integrovaná ve vozidle. Konfigurovatelný Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25”. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Scala je také díky standardně zabudované kartě eSIM stále online a nabízí všem zákazníkům jak funkce tísňového volání, tzv. eCall, který odpovídá homologačním požadavkům evropské legislativy, tak proaktivní servisní služby. Model Scala jako první vůz značky Škoda disponuje nejnovějším infotainmentem systém 3. generace, který se bude postupně rozšiřovat i do dalších modelů značky Škoda.
Vstupní specifikací se stává výbavový stupeň Ambition. Již standardní výbava vozu zahrnuje například: klimatizaci, tempomat, LED přední a zadní svítilny, mlhové světlomety, 16" ocelová kola Tecton, palubní počítač Maxidot, infotainment Swing s 6,5" barevným dotykovým displejem a Bluetooth nebo elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním. Vysoký bezpečností standard vozu podtrhuje standardně dodávaný světelný asistent s funkcí automatického zapínání potkávacích světel, asistent rozjezdu do kopce, asistent hlídání jízdního pruhu (tzv. Lane Assist), systém sledování prostoru před vozem (tzv. Front Assist) s funkcí nouzového brždění a detekcí chodců nebo kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Základní provedení vozu ve výbavovém stupni Ambition je dále možné kombinovat se zážehovým agregátem 1,0 TSI/85 kW, nebo s turbodieselem 1,6 TDI o stejném maximálním výkonu. V obou případech je k dispozici šestistupňová manuální převodovka.
Pro zážehovou motorizaci byla stanovena doporučená prodejní cena 394 900 Kč, vznětová verze je za příplatek 40 000 Kč. Nejvyšší výbavový stupeň Style, přidává navíc 17" kola z lehké slitiny Stratos, Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, TOP LED zadní svítilny s animovaným ukazatelem směru jízdy, automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, infotainment Bolero s 8" barevným dotykovým displejem, osmi reproduktory a funkcí SmartLink+, umožňující zrcadlení mobilního zařízení na centrálním displeji vozidla. Dále např. protažené sklo víka zavazadlového prostoru, chromované doplňky vně i uvnitř vozu, kožený multifunkční volant, světelný a dešťový asistent, ambientní osvětlení interiéru, startovací tlačítko Easy Start, zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů a mnoho dalších prvků výbavy. V tomto případě ceny startují na částce 449 900 Kč u motorizace 1,0 TSI/85 kW. Pohonná jednotka 1,6 TDI/85 kW s šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 489 900 Kč, příplatek za sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG činí 40 000 Kč. Exkluzivně ke specifikaci Style, mohou klienti objednávat zážehový agregát 1,5 TSI/110 kW s aktivním řízením válců ACT. Ve výhradní kombinaci se sedmistupňovým DSG přijde na 524 900 Kč.
V závěrečné fázi roku 2019 se nabídka motorizací rozroste o agregát 1,0 G-TEC/66 kW spalující stlačený zemní plyn (CNG) v kombinaci se šestistupňovým převodovým ústrojím. Cena provedení G-TEC bude oznámena později. Vyjma dlouhého výčtu prvků mimořádné výbavy, jakými jsou např. Sportovní podvozek s volitelnou tuhostí tlumičů (+12 000 Kč) nebo Virtuální kokpit (+10 900 Kč), mohou všichni zájemci již nyní využít nabídky zvýhodněných akčních paketů pro jednotlivé výbavové stupně, které zahrnují nejžádanější prvky mimořádné výbavy s výraznou cenovou úsporou v řádech desítek tisíc Kč.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?