Hyundai Motor Czech odstartoval prodej druhého vysokovýkonného modelu divize N. Zcela nový i30 Fastback N, který se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku, kombinuje sofistikovaný a elegantní design s dnes už pověstnou radostí z jízdy N a zároveň prostorný interiér. Zkrátka sportovní charakter podtržený praktičností. Hyundai i30 Fastback N navazuje na úspěchy svého předchůdce i30 N, který se stal sportovním vozem roku 2018. Společně s novým modelem je pro i30 Fastback nyní k dispozici také ušlechtilý design a sportovní nastavení „N Line“.
Hyundai i30 N, první vysokovýkonný vůz divize N zaznamenal nejen v Čechách, ale po celé Evropě grandiózní úspěch, o čemž svědčí celá řada ocenění, kde je nyní nejaktuálnější „Sportovní vůz roku“ podle čtenářů časopisu Auto Bild. Kvůli enormní poptávce musel být výrobní plán v Nošovicích za první pololetí 2018 dokonce ztrojnásoben.
„Úspěch modelu i30 N je pro nás důkazem, že zde existuje silná poptávka po kvalitních sportovních vozech za příznivou cenu. S příchodem modelu i30 Fastback N budou mít nyní zákazníci u nás na výběr další atraktivní karosářskou variantu, která nabídne ještě lepší aerodynamiku, větší prostor a jedinečné potěšení z jízdy. Zákazníky jistě potěší, že se nejedná o ryze sportovní vůz, ale také o praktické auto, vhodné pro každodenní užití. “ uvedl Jan Pohorský, specialista komunikace Hyundai Motor Czech.
Zcela nový i30 Fastback N je prvním opravdu ostrým pětidveřovým kupé v segmentu C. Stejně jako verze i30 N liftback je vybaven prověřeným zážehovým motorem o objemu 2,0l, který nabídne výkon 250 koní ve standardní verzi a 275 koní ve verzi Performance. Vůz kombinuje sofistikovaný a elegantní design modelu i30 Fastback s výkony a radostí ze strhující jízdy pětidveřového modelu i30 N.
Nový model je vybaven jedinečnými sportovními stylistickými prvky, jako je dobře známý přední nárazník z pětidveřového i30 N, leskle černý zadní spoiler, jedinečný zadní nárazník včetně trojúhelníkového zadního mlhového světlometu, kola z lehké slitiny a boční prahy N. Oba modely i30 N i i30 N Fastback jsou vyráběny v Nošovicích u Frýdku-Místku.
Hyundai vychází vstříc i zákazníkům, kteří přímo nepožadují plnokrevný sporťák, ale rádi by svůj vůz vybavili atraktivními sportovními prvky. To umožňuje nový stupeň výbavy s názvem „N Line“. Zákazníci si mohou nyní vybavit model Hyundai i30 Fastback dynamickými stylistickými prvky a technickými úpravami, které optimalizují jízdní vlastnosti.
Stupeň výbavy „N Line“ zahrnuje mimo jiné prvky vnějšího a vnitřního designu, převzaté z řady vysokovýkonných modelů Hyundai N. Sportovní vzhled završuje vyvážené nastavení podvozku a odpružení, které umožňuje ještě sportovnější zážitky z jízdy.
Cena vozu Hyundai i30 Fastback N startuje na 779 990,- Kč.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.