Po dlouhých čtrnácti letech se Toyota Camry vrací do Evropy. Předprodej nové generace legendárního modelu s hybridním motorem startuje v Česku právě nyní. Vyrábět se nová Camry začne v únoru příštího roku a první zákazníci si ji převezmou v dubnu 2019
Svoji obnovenou evropskou premiéru si sice nová Camry odbyla už na podzim na pařížském autosalonu, nicméně oficiálně na trh dorazí na jaře roku 2019. Předprodej nicméně startuje už nyní, po úspěšné prezentaci před novináři a veřejností koncem listopadu. Toyota Camry s nejvýkonnějším hybridním motorem 2,5 l o výkonu 218 koní bude v základní verzi k dostání za 920 000 Kč, ve verzi Prestige za 950 000 Kč a v nejvyšší verzi Executive za 1 050 000 Kč (vše včetně DPH). Kromě snížených emisí slibuje spotřebu 4,2 l na 100 km.
Camry se vyrábí už od roku 1982. Prodává se ve více než sto zemích světa a celkové prodeje už překročily 19 milionů kusů. Celosvětově je Camry nejprodávanějším sedanem v segmentu střední a vyšší střední třídy.
Její nejnovější osmá generace je postavena na platformě vycházející z architektury TNGA, která jí dodává nízké těžiště, vyšší tuhost, elegantní styl a ještě větší potěšení z jízdy, než bylo zvykem. Zvenčí zaujme dynamickou atletickou siluetou, uvnitř je maximálně prostorná. Její rozměry z ní dělají největší model v segmentu vozů vyšší třídy. Interiér připomíná sportovní kokpit s vizáží luxusního vozu, kde se dbá na každý detail a nejkvalitnější řemeslné zpracování.
Nízko umístěné těžiště a tuhý podvozek slibují dobrou ovladatelnost, perfektní stabilitu a prvotřídní jízdní vlastnosti. Hybridní pohon čtvrté generace umožní jet na elektřinu dokonce v rychlosti až 125 km/h. Jeho kompaktní rozměry a umístění hybridního akumulátoru pod zadním sedadlem ještě zvětšují prostor v interiéru vozu. Díky tiché dynamické jízdě si řidiči mohou ničím nerušeni vychutnat zvuk prémiového audiosystému JBL. Zákazníci budou mít na výběr z osmi decentních odstínů karoserie.
Vyrábět se nová Camry začne v únoru příštího roku a první zákazníci si ji převezmou v dubnu 2019.
Kompletní ceník je k dispozici zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.