Po dlouhých čtrnácti letech se Toyota Camry vrací do Evropy. Předprodej nové generace legendárního modelu s hybridním motorem startuje v Česku právě nyní. Vyrábět se nová Camry začne v únoru příštího roku a první zákazníci si ji převezmou v dubnu 2019
Svoji obnovenou evropskou premiéru si sice nová Camry odbyla už na podzim na pařížském autosalonu, nicméně oficiálně na trh dorazí na jaře roku 2019. Předprodej nicméně startuje už nyní, po úspěšné prezentaci před novináři a veřejností koncem listopadu. Toyota Camry s nejvýkonnějším hybridním motorem 2,5 l o výkonu 218 koní bude v základní verzi k dostání za 920 000 Kč, ve verzi Prestige za 950 000 Kč a v nejvyšší verzi Executive za 1 050 000 Kč (vše včetně DPH). Kromě snížených emisí slibuje spotřebu 4,2 l na 100 km.
Camry se vyrábí už od roku 1982. Prodává se ve více než sto zemích světa a celkové prodeje už překročily 19 milionů kusů. Celosvětově je Camry nejprodávanějším sedanem v segmentu střední a vyšší střední třídy.
Její nejnovější osmá generace je postavena na platformě vycházející z architektury TNGA, která jí dodává nízké těžiště, vyšší tuhost, elegantní styl a ještě větší potěšení z jízdy, než bylo zvykem. Zvenčí zaujme dynamickou atletickou siluetou, uvnitř je maximálně prostorná. Její rozměry z ní dělají největší model v segmentu vozů vyšší třídy. Interiér připomíná sportovní kokpit s vizáží luxusního vozu, kde se dbá na každý detail a nejkvalitnější řemeslné zpracování.
Nízko umístěné těžiště a tuhý podvozek slibují dobrou ovladatelnost, perfektní stabilitu a prvotřídní jízdní vlastnosti. Hybridní pohon čtvrté generace umožní jet na elektřinu dokonce v rychlosti až 125 km/h. Jeho kompaktní rozměry a umístění hybridního akumulátoru pod zadním sedadlem ještě zvětšují prostor v interiéru vozu. Díky tiché dynamické jízdě si řidiči mohou ničím nerušeni vychutnat zvuk prémiového audiosystému JBL. Zákazníci budou mít na výběr z osmi decentních odstínů karoserie.
Vyrábět se nová Camry začne v únoru příštího roku a první zákazníci si ji převezmou v dubnu 2019.
Kompletní ceník je k dispozici zde
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.