Lexus již spustil předprodej na svůj nový model ES 300h, který zcela mění zažité vnímání sedanů. Na prvních padesát prodaných vozů je připravena limitovaná nabídka First Edition, díky níž je vůz k dostání se zvýhodněním až 258 000 korun.
Nové ES je postaveno na zbrusu nové podvozkové platformě GA-K (zkr. Global Architecture–K), díky které vůz získal velmi elegantní profil, rozhodný široký postoj a velmi nízké těžiště. K tomu přidejte dynamickou siluetu, kterou dotvářejí trojité LED světlomety a mohutná kola z lehké slitiny, a máte nový model japonské automobilky Lexus ES 300h. Cestujícím nabízí nebývale prostorný a pohodlný interiér. Mistři výroby ‘Takumi’ dohlížejí na všechny detaily, od prošívání sedadel až po ostré a půvabné hliníkové dekory, které jsou inspirované krásou leštění japonských mečů ve stylu Hadori.
Tvůrci nového modelu se soustředili nejen na design, ale také na maximální komfort na cestách. Podvozek eliminuje přenos hluku do interiéru. Pod kapotou se skrývá nejmodernější hybridní pohon, který během jízdy po městě často přepíná do režimu, kdy využívá pouze elektromotor a neprodukuje vůbec žádné emise. I díky tomu vůz nabízí kombinovanou spotřebu 4,7 l na 100 kilometrů. Lexus ES 300h navíc splňuje podmínky pro parkování hybridů ve všech modrých a fialových zónách po celé Praze zdarma.
Nové ES je vybaveno nejmodernějším paketem Lexus Safety System+ a to včetně funkce rozpoznávání chodců v noci, funkce pro rozpoznávání cyklistů, asistenta pro sledování stopy a dvoustupňového systému adaptivních dálkových světel. I díky tomu získal model v nejnovějších bezpečnostních testech Euro NCAP 2018 maximální pětihvězdičkové ohodnocení s mimořádným průměrným skóre 86,25 – jedním z nejvyšších napříč všemi vozy testovanými podle nové přísnější metodiky 2018.
Ceny nového ES 300h začínají na 1 140 496 Kč bez DPH, nicméně na prvních padesát vozů platí do vyprodání zásob limitovaná nabídka First Edition, v jejímž rámci je verze vozu Elegance Plus již za cenu 999 000 Kč bez DPH.
U modelu v nejvyšší výbavě se pak cenové zvýhodnění vyšplhá až na 213 397 Kč bez DPH (258 000 Kč vč. DPH). Posádce nabídne tato Luxury výbava maximální komfort a péči mimo jiné v podobě audiosystému Mark Levinson se 17 reproduktory, vyhřívaných zadních sedadel, systému panoramatického zobrazení okolí nebo dvanáctipalcový Lexus Media displej.
V nabídce je také verze F Sport Plus, jejíž součástí jsou 19” litá kola a sportovní sedadla v designu F Sport, čtyři jízdní režimy nebo systém adaptivního odpružení zavěšení kol. V akční nabídce First Edition stojí 1 099 000 Kč bez DPH, což znamená cenové zvýhodnění ve výši 206 785 Kč bez DPH.
Lexus ES 300h je k dostání v 10 velmi elegantních odstínech, které ctí typickou eleganci značky. Příjemně variabilní jsou i možnosti čalounění sedadel a obložení interiéru, takže si zákazník může zvolit například červenou kůži, bambusové či ozdobné hliníkové obložení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.